Pakketje binnen.. en meteen betalen?

Hoi allemaal,

ik had een pakketje verwacht en ja hoor, daar was ie dan! Ik was helaas niet thuis dus heb ik het de postbode niet kunnen vragen, maar ik moet nu een bedrag van €72,42 betalen!! :frowning:

Het pakketje komt uit de USA, weet iemand of dit misschien invoerrechten zouden kunnen zijn? Of is dit een andere grap die ze nu weer bedenken bij de PTT, baal er best wel van, horloge had een mooie prijs, maar door dit geval valt het alsnog duur uit.

Weet iemand dit misschien? Afijn, een fijn weekend toch maar. :frowning: :wink:

Maakt niet uit of je thuis bent of niet :smiley:
Als er invoerrechten in rekening gebracht worden moet je ze betalen anders mogen ze het pakket niet afgeven.

Dat bedrag bestaat uit invoerrechten (belasting) en handling / inklarings kosten, meestal zo rond de 20 euro. Daar heb ik eigenlijk nog de meeste moeite mee…20 euro om een formulier in te vullen. Ze zitten daar om hun werk te doen, doen ze hun werk gaan ze nog effe 20 euro extra tellen voor hun werk.

Overigens heb ik een paar maanden geleden 20 euro teveel aan invoerrechten betaald. Ik kreeg een brief om effe mijn gegevens door te geven zodat ze het terug konden boeken. Na 4 maanden, diverse telefoontjes en mailtjes heb ik dat bedrag nog steeds niet terug (td)
Zodra hier iemand weer invoerrechten betaald moet hebben, verreken ik dat meteen wel effe…:smiley:

Hallo JW,
Kom op zeg, dat kan toch geen verrassing zijn dat er invoerrechten geheven worden en zo, jij als erkend fervent aanschaffer en verkoper :slight_smile: van horloges. Ik ben benieuwd naar de foto’s!

Hee Hans,

dat verkopen ben ik nu wel vanaf gestapt. Alles wat er nu binnen komt blijft (is althans de bedoeling, of er moet iets ergs gebeuren en dat je het noodgedwongen moet verkopen, maar daar ga ik nu ff niet van uit). Dus ook je NOMOS Orion heeft een goed tehuis gevonden hoor. :wink: :smiley:

En als het horloge er Maandag is zal ik direct foot’s maken!

J-W!

Wat voor een klokje komt er nu binnen dan?

Oke spreek je snel weer. Groeten

Het is de Minerva!! :smiley: Baal dus behoorlijk dat ie pas Maandag weer aangeboden wordt.

Heb er al wel zin in om mooie foto’s te maken, meteen een mooie groupshot enzo, gaat heelmaal goed komen. :wink:

IN plaats van te wachten totdat hij wordt aangeboden kun je hem toch ook ophalen. Meestal licht er een bericht met wat je moet betalen, maar ook bij welk postkantoor je terecht kunt om hem op te halen.

Hoi Rob,

ja, ik ben vanmiddag meteen naar het postkantoor gegaan maar die vrouw verzekerde mij dat ze niets hadden ontvangen. Later is m’n Moeder nog een keer geweest en die kreeg ook niets mee.

Blijkbaar lukt het niet als je moet betalen oid. Wel lastig dit, maar goed, tis al bijna Maandag!! :wink:

Het pakket kun je niet op dezelfde dag ophalen, meestal pas na 10 uur 's ochtends de volgende dag.
De postbode moet eerst zijn ronde afmaken en houdt het pakje tot einde dag bij zich. Na zijn ronde levert hij ze af bij het postkantoor.

(bij mij wordt er trouwens meestal een tweede afleverpoging gedaan…).