Pakketje kwijt, wat nu?

licht er aan vaak moet het goedkoop verzonden worden,ik hoor vaak plak er maar een postzegel op,dan kan de verkoper er ook weinig mee,gaat bij mij wel vaak om de goedkopere horloges

Gelukkig is het goed afgelopen JW!!

Ben benieuwd naar je aanwinst!

Uit de vele reacties blijkt wel dat er bij de bezorging van horloges veel mis kan gaan.
Wat je altijd kunt doen, als ze zeggen je pakketje te hebben bezorgd, is een kopie van de bezorglijst opvragen je kunt dan altijd zien wie er voor jou heeft getekend. Vaak ook worden pakketjes ontvreemd. Ik weet dat men steeds meer met tijdelijk ingehuurd personeel werkt, die omdat ze minder binding hebben met het bedrijf soms sneller spullen achterover drukken. Er wordt hier gezegd dat de verzender verantwoordelijk blijft tot het bij je is bezorgd.
Ik vraag mij af of dit juridisch zo is. Ik denk dat bij aangetekend verzenden de bezorginstantie verantwoordelijk is. De verzender kan als enige de bezorgservice aansprakelijk stellen voor een kwijtgeraakt pakket.
Het vervelende is dat, althans dat is mijn ervaring de bezorgbedrijven weinig werk maken van het opsporen van kwijtgeraakte pakketten.

Alexis.