Pakketje kwijt, wat nu?

Hallo allemaal,

ik heb vorige week een horloge besteld vanuit Duitsland. Pakketje is netjes verstuurd en ik heb een trackingnr. gekregen. Afijn, afgelopen Vrijdag is de bezorger geweest alleen niemand thuis, dus ik s’middags meteen gebeld naar GLS of ze het Maandag weer langs konden brengen, ja hoor, geen probleem.

Maandag, helemaal niemand langsgekomen (m’n Moeder zat hele dag thuis). Nou, ik wachten tot Dinsdag, de bezorger zal vast een drukke dag hebben gehad dat 'ie mij is vergeten, niets aan de hand. Maar ja, Dinsdag ook al niets, ook niet bij de buren… helamaal niets. Woensdag maar weer eens contact opgenomen met GLS, vertelden zij mij dat ze het pakketje niet konden vinden en ook geen idee hadden waar het kon zijn. Ze zullen nog terugbellen als ze het hebben gevonden. :s

Ik heb contact opgenomen met de verkoper en die zou kijken wat 'ie kon doen, maar hij kan er denk ik verder ook wenig aan doen omdat het pakkejte zich al in NL (zou moeten) bevind(en).

Via deze site is het pakket te volgen:
http://www.gls-holding.de/parcel/status.php3

en dit is het trackingnummer:
20309109147

Zie ik iets over het hoofd, doe ik iets verkeerd, of ligt het gewoon aan die GLS. Dit is immers de 2e keer dat ik al problemen heb met deze koeriersdienst. De PTT, of TPG, of nu alweer TNT bezorgt het gewoon en als je er niet bent kan je het ophalen bij het postkantoor.

Nu moet ik er elke keer achterheen en zelfs de bezorgers weten niet eens waar het is!

Als iemand tips voor me heeft of advies dan hoor ik dat graag!

Alle hulp is welkom. (tu)

Ik heb zoiets ook met GLS gehad.

Het is een beetje een rommelig bedrijf. Ik ben er maar langsgereden en heb er samen met de mensen gezocht.

En gevonden. Bleek dat de administratie niet echt jovel werkt daar.

Zijn toch allemaal lui die voor zichzelf rijden met een GLS sticker op de auto of ben ik in de war ?

Anyway, vanuit DLD krijg ik meestal met DHL opgestuurd en dat bevalt me tot op heden uitermate goed.

Altijd vragen om verzending met DHL of Deutsche Post. GLS en DPD ie helaas Pietje Pruim.

Arjay

Het blijft opletten met dat verzenden.

Laatst redelijke kostbaar horloge vanuit Italie via UPS ook met trackingnummer.
Blijkt dat ze tot 3 keer toe het pakket hebben aangeboden bij een heel ander huisnummer
(een bedrijf ) ipv van mijn woning/huisnummer. En het mooste is dat ze het notabene ook nog eens
de 3e keer hebben achtergelaten. dit ondanks de vette tekst van mijn adres/huisnummer.

Ik zou er ook heen gaan zoals robbie049 heeft gedaan en kijken of het niet elders bezorgd is.

succes, sterkte en komt wel goed

verzend altijd gewoon met tpg heb in middels zo’n 10.000 pakketjes in de afgelopen 3 jaar mogen versturen
Nog nooit wat mis gegaan!
ook naar het buitenland niet

alleen vorige maand dat 2 pakketjes er mega lang over deden om in denemarken aan te komen.

En als er wat mis ging was dit vaak veroorzaakt doordat mensen niet goed met hun post omgaan.

1 man die bestelde blijkbaar zovaak horloges dat zijn vrouw ons pakketje had aangenomen van de postbode deze had weg gestopt voor zijn verjaardag zonder dat tegen hem te zeggen en dan tegen ons zeggen dat hij hem niet ontvangen had.

das balen…

onze pakketjes worden meestal bij de buren bezorgd , maar ik blijf het vreemd vinden dat we daar van de ptt helemaal geen briefje van in de bus vinden.
vaak zit ik dan ook te wachten , net zoals vandaag op het boek van Henrik…bleek dat dit ook bij de buren lag …vreemd

Ooit een keer 3 dure horloges vanuit Duitsland opgestuurd gekregen. Ik vond ze voor mijn deur op straat toen ik 's-avonds thuis kwam… Iedereen kon het zo meenemen. Gelukkig woon ik in een rustig dorp.

Paketje was verstuurd met DPD. Niet echt goede reclame.

verstuur dagelijks horloges en komt altijd aan,wat ik wel vreemd vind als je een pakket verzekerd verstuurd voor zeg maar 500 euro dat ze bij verlies 46 euro uitbetalen belachelijk gewoon,mijn advies met vooral duurdere klokken zelf halen!!!
goed weekend allemaal
groet pajero (jan de groot.)

Ik denk dat je bij ontvangst een handtekening moet zetten, dus de verzender is verantwoordelijk tot dat jij je pakket in bezit hebt.

Het is voor de leverancier net zo vervelend als voor jou.

Ik zou hem even mailen of het mogelijk is om een nieuwe op te sturen en anders het geld terug gestort te krijgen.
Mocht je later het pakket toch nog ontvangen dan kun je het weer terug draaien.

Lijkt mij toch zonder meer voor risico van de verkopende partij, tenzij jullie iets anders overeengekomen zijn. Die moet immers de waar aan JOU leveren en blijft nu in gebreke. Hij moet dat zien op te lossen met GLS, die van hem opdracht heeft gekregen de waar aan jou te leveren en die opdracht niet heeft uitgevoerd. Het feit dat de waar zich al in NL bevond kan aan het voorgaande m.i. niet afdoen.

ik heb even op de site gekeken en als ik het tracking gebeuren zo bekijk dat word er gezegt dat het pakketje weer in het land van origine is.
Volgens mij betekend dat dit pakketje weer terug is gestuurt door gls naar afz.
maar ik wens je veel sucses met de speurtocht.
oscar

Het aparte met GLS is dat dit betekent dat het pakket is verplaatst naar een depot voor terugzending.

Het mooie is dat dat depot op hetzelfde terrein staat…

pajero Schreef:

verstuur dagelijks horloges en komt altijd aan,wat
ik wel vreemd vind als je een pakket verzekerd
verstuurd voor zeg maar 500 euro dat ze bij
verlies 46 euro uitbetalen belachelijk gewoon,mijn
advies met vooral duurdere klokken zelf
halen!!!
goed weekend allemaal
groet pajero (jan de groot.)

je moet ook aangeven wat de waarde van de inhoud is, is die duur dan betaal je meer verzendkosten. en is het verzekerde bedrag hoger.

pajero Schreef:

verstuur dagelijks horloges en komt altijd aan,wat
ik wel vreemd vind als je een pakket verzekerd
verstuurd voor zeg maar 500 euro dat ze bij
verlies 46 euro uitbetalen belachelijk gewoon,mijn
advies met vooral duurdere klokken zelf
halen!!!
goed weekend allemaal
groet pajero (jan de groot.)

je moet ook aangeven wat de waarde van de inhoud is, is die duur dan betaal je meer verzendkosten. en is het verzekerde bedrag hoger.

Hi Jaap-Wim,

Ik ga zelf in zo’n geval bij GLS langs, en kan dan ,als het pakket daar boven water komt, het dan direct meenemen.
GLS geeft normaal gesproken alle pakketen die ze niet kunnen afleveren gewoon bij het postkantoor af.
of bij de buren, kan natuurlijk zo zijn dat de bezorger vergeten is om een briefje achter te laten wat hij precies heeft gedaan met jouw pakketje,
Groet, André

Bedankt allemaal. Vandaag maar met de auto naar Utrecht gereden om daar het pakketje op te halen, was wel even zoeken maar heb het nu wel gelukkig.

Goed ook te horen dat ik niet de enige ben die GLS niet super vind, volgende keer vraag ik gewoon of ze het niet via een ander kunnen versturen. Ik zal de nieuwe aanwinst wel plaatsen in een ander topic.

Dank allemaal! (tu)

pajero Schreef:

verstuur dagelijks horloges en komt altijd aan,wat
ik wel vreemd vind als je een pakket verzekerd
verstuurd voor zeg maar 500 euro dat ze bij
verlies 46 euro uitbetalen belachelijk gewoon,mijn
advies met vooral duurdere klokken zelf
halen!!!
goed weekend allemaal
groet pajero (jan de groot.)

Die Ancre kwam anders niet aan bij mij Jan :frowning:

klopt, blijft bizar moet toch ergens zijn,maar wat doe je er aan,een goedkoop horloge tot 20 euro ga je toch niet verzekeren,is trouwens ook maar 1 keer gebeurt en verstuur toch veel,