Afgelopen week heb ik een pakketje naar Richard A. in GB gestuurd. Hij mailde me zijn adres en met plakken/knippen heb ik zijn adres gekopieerd, uitgeprint en op de doos geplakt. Altijd goed. Niet dus…
Om het allemaal nog wat spannender te maken: in de doos zaten mijn Seiko 6105-8009, een Nivada Chronoking en nog wat leuk spul waar Richard zich helemaal op uit mag (kan) leven.
Track and trace van TNT werkte eens een keer en gezien mijn ervaringen van vorige week met de Spaanse bezorgers was ik extra allert. Terecht. Halverwege de week gaf Track and trace aan, dat HET ADRES NIET KLOPTE!!! Nou had ik het natuurlijk verkeerd over kunnen nemen op het pakket, maar dat had ik dus niet gedaan! Een volgende stap was dat ze (de bezorgers) zelf het adres maar hadden aangepast en het pakket hadden aangeboden aan iemand waarvan ze dachten dat die op het juiste adres woont. Gelukkig had deze persoon het pakket geweigerd.
Ondertussen had ik al contact gezocht met Richard en die vroeg me om te achterhalen wie voor TNT in GB de pakketten bezorgt. HDN heet dat bedrijf. Richard heeft contact gezocht met de vestiging bij hem in de buurt. Pakket met het (on)gewijzigede adres onvindbaar… Na weer een telefoontje naar TNT vertelde de mevrouw me dat we (Richard en ik) het via het Nederlandse track and trace nummer moesten proberen. En ja, dat lukte! Richard kon het pakket achterhalen.
Uiteraard is hij grotendeels afhankelijk van de bezorging van pakketten. En hij wilde dus ook wel weten wat er verkeerd was gegaan. Wat bleek: de bezorger kon het huis van Richard gewoonweg niet vinden: het huis ligt wat achteraf en de bezorger had niet de moeite genomen om even rond te vragen! Ook niet aan de man die het pakketje had geweigerd.
Dus als je een pakket naar Richard stuurt, kan e.e.a. iets anders lopen dan je denkt.
gelukkig is het toch goed terecht gekomen.
het goede nieuws is natuurlijk dat de bezorger zijn inleercurve doorlopen heeft, en dat voortaan alle pakketten dus goed aan zullen komen.
ik was trouwens vorige week nog in GB, bij halfords.uk was een satnav in de aanbieding voor 39 pond. misschien een optie voor die bezorgers want in nogal wat regios woont zo’n beetje iedereen achteraf.
ik was trouwens vorige week nog in GB, bij halfords.uk was een satnav in de aanbieding voor
39 pond. misschien een optie voor die bezorgers
want in nogal wat regios woont zo’n beetje
iedereen achteraf.
Hihi, zullen wellicht ouwe kaarten op staan. Maar tja, in dat soort regio’s wordt waarschijnlijk weinig verbouwd. Dat scheelt.
Ik had een paar maanden geleden een pakket met TNT naar Italië gestuurd, naar m’n zus, die al járen op hetzelfde adres woont, ook wat achteraf op het platte land.
Wat denk je: adres klopte niet, dus de boel kwam weer terug. Ik heb toen een onderzoek laten instellen door TNT. Daarmee kwam het pakket wel niet op het goede adres, maar iig kreeg ik de porto terug. EN ik kreeg een paar tips:
Zet óók het telefoonnummer van de geadresseerde op het pakket.
… en misschien wel de belangrijkste tip:
Als je met Track & Trace ziet dat het adres niet zou kloppen, bel met TNT en vraag naar de afdeling ‘International’. Daar hebben ze alle contact informatie van de bezorgende partijen en kunnen ze contact opnemen om één en ander toch nog in goede banen te leiden.
gelukkig is het toch goed terecht gekomen.
het goede nieuws is natuurlijk dat de bezorger
zijn inleercurve doorlopen heeft, en dat voortaan
alle pakketten dus goed aan zullen komen.
Ik ben graag in Engeland en ik mag de Engelsen erg graag, maar ik vrees dat dit wel wat optimistisch is.
Ja, dat is wel ‘nerve wracking’ als dat gebeurt. Een tijd geleden een pakketje naar Frankrijk gestuurd met een Heuer van 2000+ Euro. Die was ook even zoek. Daar kreeg ik het wel warm van.
Misschien is het een idee als Richard een P.O. Box neemt, die weten ze over het algemeen wel te vinden
ik was trouwens vorige week nog in GB, bij halfords.uk was een satnav in de aanbieding
voor
39 pond. misschien een optie voor die bezorgers
want in nogal wat regios woont zo’n beetje
iedereen achteraf.
Hihi, zullen wellicht ouwe kaarten op staan.
het was geen A-merk als TomTom, maar wel met kaartgarantie!
ik verbaasde me over sommige prijzen daar, dit was een aanbieding die ik langs zag flitsen op televisie.
zit je in een cafe, haal je 5 drankjes moet je 5,5 pond afrekenen.
da’s dus wat vriendelijker dan in Nederland
dit soort meevallers kon ik goed gebruiken om de toegang van Legoworld windsor te compenseren, omgerekend ca. 50 EUR p.p.
Zo had ik bij monsterwatches een seiko besteld.
Toen de koerier het horloge bezorgde was ik niet thuis.
hij had waarschijkijk geen zin om het paketje weer mee terug te nemen.
Toen heeft hij het paketje tussen de deksel van de brievenbus gestopt.
Toen ik thuis kwam met de auto kon ik op 100 meter afstand het paketje al uit de brievenbus zien steken Had ik nog geluk dat het paketje er nog was.