Vraag. Ik draag een TAG Heuer 4000 (38mm). Referentie: 999.806A. Ik heb recent mijn batterij zelf vervangen (Renata 371). De pakking heb ik eveneens voorzien van nieuwe silicone en ik zwem er niet mee dus dat is dan geen probleem. Loopt als een zonnetje.
Ik vroeg mij alleen af, weet iemand welke maat en dikte de pakking heeft in dit horloge? Ik zelf meet 30mm diameter maar de dikte is voor mij (zonder tools) slechts een gok.
Iemand hier ervaring / kennis over?
Wellicht handig mocht ik in de toekomst een nieuwe pakking bestellen.
Oh ja, ik doe het niet bij een horlogemaker omdat ik het a. vaak onzinnig duur vindt, b. Ik het zelf leuk vind om te doen en C. Ik er toch niet mee zwem.
Renata 371 prima ervaringen mee. Daarnaast verwissel ik elk jaar de batterij en dat al jaren zonder problemen. Gaat prima. Welke Japanse batterij doel jij op?
Mocht er toch condens ontstaan onder het glas kan ik er altijd nog mee naar een horlogemaker.
MuRata. Voorheen Sony. In 3 van de 4 horloges die ik open voor een batterijwissel, vind ik een MuRata. Ze zijn populair en blijkbaar - “for a reason”. Betaalbare supplier - Catchthetime. Ik gebruik al jaren zelf niks anders.
Heb ik vanaf de overgang van Sony ook een paar jaar gebruikt maar ze gaan niet zo lang mee. Wil de klant niet teleurstellen en na de overstap naar Maxell zie ik de klant minder vaak. Ze gaan gewoon langer mee. Economisch is MuRata beter voor de horlogemaker