Pallas!

Horlogevrienden,

Uw enthousiasme - en uiteraard ook dat van mijzelf - heeft me doen besluiten dit weekend een Pallas te kopen bij Juwelier Kwekkeboom in Enschede (de heer Van der Meer, welwillende concessionair) die het horloge op voorraad had.
Wel een eind rijden, maar dan heb je ook wat.

De Pallas is uitgevoerd in staal met blauwe, opgelegde indices, geheel in het Nederlands. De wijzers zijn eveneens blauw en strak (dus niet de Breguet-wijzers of die welke op de Ceres worden gemonteerd).

Enkel de kroon (een heel basaal rechte) smaakte me niet. Reden waarom is afgesproken dat die wordt vervangen door een andere, laat ik het een '‘ui’'kroon noemen (zoals bij de Ariadne).
Daarnaast wordt de naam van de baby die mijn vrouw en ik in september verwachten in de rotor gegraveerd.
Hoop dat de Pallas dan terug is, gezien de drukke werkzaamheden van Christiaan van der Klaauw.

Vanaf deze plaats wil ik u hartelijk danken voor uw adviezen, wijze woorden en aanstekelijk enthousiasme.
Ben er blij mee binnenkort toe te treden tot het CvdK-corps.

Groetend,

Michel

Hallo Michel,

Allereerst de hartelijke felicitaties. In de eerste plaats omdat jullie een kindje verwachten en in de tweede plaats voor het feit dat gekozen is voor een CvdK-horloge.

Ik vraag mij alleen af: waarom bij Kwekkeboom in Enchede? Mijn ervaring is dat Van der Meer de horloges direct bij CvdK koopt en daarom geen scherpe kortingen kan geven. Alle horloges van CvdK die je hebt gezien zijn al door Van der Meer betaald.

Ik vermoed, kan het uiteraard niet met zekerheid zeggen, dat wanneer je een eindje verder was gereden en direct met CvdK had gesproken er prijstechnisch meer mogelijk zou zijn geweest. Hans had wat dit betreft jou ook verder kunnen helpen. Ter illustratie: door niet bij Kwekkeboom te kopen heb ik mij meer dan 900 euro bespaard, en dat is geen grap!

Mooi wel dat je de rotor laat graveren met de naam van de kleine die op komst is. Het horloge zal dus nooit meer worden weggedaan en zal waarschijnlijk over 100 jaar nog in de familie zijn. Leuke gedachte!

Zelf ben ik zaterdag nog even met mijn vrouw geweest (woon zelf in E’de) om een armband van haar op te halen. Van der Meer had toen geen klant met allemaal CvdK’s voor zich. Zijn we elkaar wellicht net misgelopen ;).

Heel veel voorpret!

Gerwin

Van harte Michel,

De Pallas is een prachtig horloge.

Veel draagplezier…

gr,
Hans Mennink

Gefeliciteerd Michel

Mooie keuze en ik zie graag de foto’s hier op het fourm verschijnen.

Van harte gefeliciteerd, heel mooi horloge en ook leuk dat je de naam van je andere aanwinst er op laat graveren :D.

Ik ben benieuwd naar je foto’s als je horloge er is. Veel succes met wachten tot 'ie klaar is :D.

Groeten,

Jaap-Wim

Van harte Michel. De Pallas is zeker een zeer mooie aanwinst. Veel (draag)plezier!!

Gr. Patrick

Gefeliciteerd!
Ik wilde ook een Pallas kopen maar juist de komst van mijn dochter 30 juni j.l. heeft dat op een wat later plan gezet. Mijn vrouw heeft in plaats daarvan een mooie ring gekregen.
Geen spijt hoor, :sunglasses: mijn vrouw is er erg blij mee…

Hallo Michel.
Proficiat met je keuze.
Ik weet zeker dat je er geen spijt van zult krijgen.
Trouwens welkom bij de Klaauwfanclub
Groeten,
JohnSr