Pam 388

Beste HFvrienden,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een panerai radiomir en nu heb ik op uhrforum een mooi pam 388 black seal exemplaar gespot.

Wat vinden jullie van het onderstaande aanbod? De prijs is inmiddels gezakt naar 3800 euro, wat volgens mij vrij scherp is. Ik twijfel wel enigszins over de datumtoevoeging, dit doet naar mijn mening afbreuk aan het ontwerp.

https://uhrforum.de/panerai-radiomir-black-seal-3-days-pam-388-cal-p9000-t336565

Prijs is wel scherp inderdaad. Ben het persoonlijk eens met je opmerking over de datum. Ben je bereid zoveel geld uit te geven voor een horloge waar je vooraf al bedenkingen over heb?

3 likes

Precies dit :point_up:

En ik ben het ook eens over die datum, bah.

2 likes

Bij twijfel nooit doen, geen compromis maken bij zoveel centjes

1 like

Dan liever een goede 380 voor minder. Of voor dit geld de mooiere 183. De datum is nergens voor nodig.

Grappig voor mij zou de datum een must zijn

Ik begrijp niet wat er lelijk is aan dit datumvenster.
Zit op een goede plek en is zwart/wit. Doe mij dan toch maar mét.

2 likes

Ik vind het datumvenster niet direct lelijk geïntegreerd, maar de kracht van een Pam zit hem toch voornamelijk in het strakke ‘‘no nonsense design’’. De 183 had ik inderdaad als alternatief in mijn hoofd. (mist wel het in-house movement)

1 like

Grote klok waar de kroon de spelbreker kan gaan worden in de rug van je hand. Steekt een aardig stukje uit en dat kan ik zeg kan wel eens een “no go” gaan worden op den duur.

Vind persoonlijk de small seconds naast de 9 niet de mooiste vormgeving. Geef mij de 183 maar :sunglasses:.

1 like