Pam 960 echt of fake

Dag Iedereen

Jullie kennen allemaal het via via verhaal maar deze avond is er zo eentje tot bij mij gekomen.

Een pam 960. Echt of fake?

Heeft geen datum snel set functie. De urenwijzers gaan per uur vooruit en zo moet je de datum goed krijgen. Best vervelend lijkt me als hij stil ligt :rofl:

Ik heb nog nooit een panerai vast gehad, maar hier zitten mogelijks wat kenners… (het betreft niet mijn uurwerk)

Foto’s

Ik kan niet door de kast kijken maar ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt :wink:

1 like

Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik hem lelijker vind dan sommige Invictas.

8 likes

Ik lees dat dit caliber zo werkt…

Waar lees je dit? Volgens mij heeft dit horloge gewoon quick set date functie.

4 likes

De bolletjes op de bezel - welke 5 minute intervals aangeven - zijn wat te plat en bovendien slecht afgewerkt tov het origineel, denk ik te zien
De originele liggen iets hoger op de bezel en hebben een fraaiere, gelijkmatiger afronding

Als hij fake aanvoelt kan hij maar zo eens echt zijn. Blijft n bout kwaliteit horloge.

12 likes

Dat klinkt niet best voor een prijzig horloge.

1 like

Als je daar nu pas achter komt dat bij sommige merken de prijs/kwaliteit verhoudingen flink scheef zijn, dan is dit pas het topje vd ijsberg

4 likes

Ok, misschien niet slim om dit te zeggen maar…

Weet Panarai zelf wel of het echt is?? Aangezien ze nog steeds een fake PAM op hun IG hebben staan :joy:
Wel eens gelezen dat fake PAMs voor service zijn gestuurd en gewoon na onderhoudt terug kwamen

4 likes

Volgens mij niet een echte, bovenkant minuutpijp en seconden as te groot en glimmend, print in de 15/30/45 is wit, hoort grijzer te zijn, kleur verschil in blauwe stukken dial (maar dat is altijd lastig met een foto) en vorm hands komen net niet overeen… naast natuurlijk dat de quickset het gewoon zou moeten doen… heeft de kroon wel verschillende standen als je 'm uittrekt?

1 like

Dit horloge is heel goed nagemaakt en grote kans dat je 500 euro in je handen hebt ipv 17k. Ik zeg nep, om dat kleine afwerking details. Maar goed de foto’s zijn niet top.

Ik had wel zo een vermoeden… ik geef het door aan de eigenaar. Case materiaal is overigens best mooi!

Damn. Is ie nu 17k kwijt? Of 500… :grin:

Dat kan toch niet waar zijn?

:scream:

Ziet er nep uit.

Dit hoort bij dit type uurwerk. Als je de gewone quickset gewend bent is dit idd een omslachtig systeem.
Nep of echt, eigenlijk alleen uit te sluiten met openmaken.
Stelligheid op basis van kleur of vorm indices op basis van een foto is…

En een Pam 960 zonder date quick set bestaat? Volgens mij niet namelijk.

Op basis waarvan? Panerai ziet er nagenoeg altijd uit alsof het voor 300 euro op de Invicta site zou kunnen staan.

5 likes

Zoveel haat. :rofl:

6 likes