PAM keuze

Goedemorgen,

sinds een tijdje ben ik besmet met het PAM virus… Maar nu zit ik toch met een paar vragen, voordat ik daadwerkelijk de knoop door hak. (Misschien een beetje laat, want ik heb al een PAM 112 in bestelling staan, maar ach…) In eerste de instantie heb ik voor de BASE gekozen omdat het naar mijn idee een “pure” Panerai is.

M’n twijfels zijn een beetje gekomen door het volgende;
De PAM 112 kost standaard 3000,-, daarbij komt een crocoband met klipsluiting dus totaal kost deze BASE 3280,-. Voor 3600,- heb je de PAM 164. Dit horloge is een automaat, heeft ook dezefde crocoband met klipsluiting en heeft datum en een seconde aanduiding. Mijn punt; voor een relatief klein prijsverschil heb je een meer uitgebreid horloge. Heeft dit te maken met een verschil van waardevastheid tussen de HISTORIC en CONTEMPORARY lijn?

Het is m’n eerste PAM, dus wie kan me een beetje op weg helpen om de juiste keuze te maken… ?

De juiste keuze is de keuze waar jezelf achter staat, dat allereerst.

Je geeft al aan dat je de Base de meest pure Panerai vind (ben ik het overigens helemaal mee eens), dat moet dan ook de reden zijn om voor de PAM 112 te kiezen. Wil je toch een secondewijzer erop dan is er de PAM 111.

Kortom, ga je voor de datum-functie en het gemak van een automaat, of ga je voor je gevoel … aan jou de keuze :wink:

Ruud

Ruud, bedankt voor de tip! Je hebt helemaal gelijk wat het gevoel betreft…
De PAM 112 heeft in eerste instantie ook m’n voorkeur juist omdat deze “HAND WOUND” is.

Misschien moet ik gewoon te lang wachten… :wink:

Wachten is altijd vervelend, maar in dit geval zeker de moeite waard.

Ruud

Het is een luxe probleem…

zelf vind ik de seconde wel mooi , maar een datum niet op een panerai.

Helemaal mee eens!

De PAM 221 is een goed voorbeeld. Het is een hele mooie klok (zonder de stalen band), alleen de datum lijkt
er wel “opgeplakt”. De mat stalen kast met gepolijste ring vind ik super! Dit is een van de PAM’s die ik heb overwogen, maar door de datum heb laten vallen.

Als ik mocht kiezen, dan zou ik zelf voor de PAM 00048 gaan. Ik vind zelf de 44mm modellen eigenlijk te groot en wanneer het dragen van grote horloges wat minder “hip” wordt, heb je een horloge dat gangbaarder is. Maar dat is mijn eigen, bescheiden, persoonlijke mening. Maar het blijft inderdaad ook een luxe probleem

allereerst moet ik dit even kwijt…

TOPPIE!

:)-D

Ik ben ook een Pam fan en ooit wil ik er ook 1 aanschaffen.
Welke tsja dat is de moeilijkheid.
Ook ik vind een Pam met datum niet echt geslaagd.

Ik zou zeker voor de secondewijzer en datum gaan. Horloges (uitgezonderd een klassieke dresswatch) zonder een van die twee laat ik zonder meer links liggen, hoe mooi ik ze soms ook vind.

Ik kan me voorstellen dat je waarde hecht aan de datum, maar is een secondewijzer ook zo belangrijk? Het horloge “leeft” toch wel door het tikkende uurwerk.

Ruud

Het liefst nog sweep second. Het is de enig werkende complicatie die je in een enkele oogopslag kunt waarnemen. Bovendien vind ik de schokkerige vloeiende beweging ervan, i.t.t. tot die gemonteerd op een quartz-uurwerk, gewoonweg prachtig. Veel praktisch nut heeft het verder inderdaad meestal niet.

Goede keuze, vind ik zelf ook de mooiste puurste Panerai. :smiley:

mijn favo ligt ernaast.

Het uurwerk is zeer mooi.

Even gezelligheidsplaatjes.

Vandaag ben ik in Antwerpen geweest en heb bij COLMAN nog eens de aanwezige PAM’s bekeken.

Ik vind de 44 mm wel het moosite, ben zelf wel een fan van “grote” horloges…
De datum aanduiding vind ik niet echt geslaagd op de PAM’s, dus dat wil ik sowieso niet. De seconde
aanduiding vind ik wel leuk, maar geen pre… Het word dus de PAM112 met “honey” crocoband en klipsluiting. (waarschijnlijk in mat stalen uitvoering, zoals de kroonbeschermer)

Nog bedankt voor jullie meningen en adviezen…

@ JAG: Mooie plaatjes… Helaas heeft de nieuwe versie PAM, niet veelvoudig Panerai in het uurwerk staan.

p.s m’n reactie van 20:48 staat ergens in het midden…:S

MIjn eerste (en enige) PAM is een 111.

“Less is more” zou ik zeggen: ik kan een 112 (of 210, als je meer van het Radiomir design houdt) van harte aanraden. Ik denk dat de automaten ook wat dikker zijn ?!

Groet
Mark

@ MarkV: Ik heb even gekeken op www.toscanastraps.com en ik zie daar verschillende maten bij staan. Weet je toevallig waar ik rekening mee moet houden i.v.m met m’n “adjustable” buckle?

hoi wie heb jullie wijs gemaakt dat er een vouwsluiting op een base zit
deze zit wel op de pam 164 dus kijk uit voor je een ander band koopt ook al komen deze 112 164 met de maat overheen het is alle twee een 24/22 band

Gr Jeffrey