Pancor P03 - Dutch Design Microbrand Duiker uit 2020

Beste mede-horloge liefhebbers,

Om de collectie wat uit te dunnen mag deze bijzondere verschijning het nest verlaten: de Pancor P03.

Voor wie Pancor niet kent: dit is een prachtig project van de Nederlander Marc Labadie. Het is een duikhorloge dat niet de zoveelste Rolex-homage is, maar een compleet eigen, moderne designtaal spreekt. De P03 staat bekend om zijn scherpe kastlijnen en diepe wijzerplaat die echt “speelt” met het licht. Ik koos voor de onderscheidende groene variant.

Hoewel ik het initiatief van een eigen Nederlands merk destijds direct wilde steunen en het design nog steeds fantastisch vind, krijgt hij simpelweg geen polstijd. Hij verblijft momenteel alleen in de horlogekist, en dat is zonde van zo’n technisch sterk horloge.

De specs:

• Merk & model: Pancor P03. Groene editie.

• Stalen kast 40mm met keramische bezel. Dikte: 13 mm. Lug-to-lug 47 mm. Waterdicht 300m. Lugsize 20 mm. Saffier glas met AR coating.

• Automatisch Seiko NH38 ‘workhorse’ kaliber. Gangreserve 41 uur.

• Groene wijzerplaat met ‘old radium’ superluminova.

• Nieuw geleverd op 15 juni 2020. Eerste eigenaar. Genummerde editie. Dit is nummer 251.

• Staat: nieuw en ongedragen.

• Full set, met extra bandje.

• Vraagprijs: €235

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.

5 likes