Panda in de ziekenboeg... 7733 revisie; veel pics!

Mooi resultaat.

Wat de smering betreft, hamers en hefbomen epilameren, 9020 lichtjes op de hamervlakken, niet op de hartjes. Er zitten ten slotte grote krachten en wrijving op deze vlakken.
Zo heeft ieder zijn methode. De anker smeren is ook speciaal bij jouw.
Ik heb zeer vele methoden gezien gehad qua montage en smering, en zelf mijn meest logische manier samen gesteld.
Tijdens mijn meer dan 40j ervaring durf ik soms nog iets aanpassen, men leert nog altijd bij.

2 likes

Top Freddy dat zelfs jij durft toe te geven dat je nog altijd bijleert!

Mooi werk! Als ik eens een mottige 7733 heb, weet ik je te vinden.

1 like

Vakmanschap is Meesterschap. Dikke pluim!
Groet. Richard.

1 like

Fantastisch om te zien altijd! Hier kan ik zo enthousiast van worden! Knap werk! :+1: :slight_smile:

1 like

Gaaf om te lezen! Was dat de Zadkine school? Machiel Kalf is ook de hoofddocent van de TimeZone Watchschool in de USA, een heel bekende online horlogecursus via internet. Ik ben daar ook pas mee bezig :relaxed:

1 like

Klopt! Buiten het TZ forum doet Machiel weinig meer; ik heb nog het een en ander aan gereedschap van hem overgenomen (nou ja, gekocht :grin:) een jaartje terug.

2 likes

Erg mooi om te zien!

1 like

I tip my hat. Mooi en leerzaam verhaal en mooie gedocumenteerd :thumbsup:
Wou dat ik het kon :disappointed: Heb het resultaat recentelijk live mogen zien en het ziet er inderdaad onwaarschijnlijk mooi uit. Meesterschap!

1 like

Thanks! Hoe was je taartje? :smile:

Hoi Freddy, voor mij is het de meest logische manier - en, indien Machiel Kalf niet overtuigend genoeg is, ik heb precies dezelfde manier van smeren geleerd tijdens mijn verplichte Breitling-cursus bij Breitling UK, in Tunbridge Wells. Maar inderdaad - je kunt er over blijven twisten. Alleen op de hamervlakken is in elk geval ā€œietsā€, helemaal droog lijkt me echt geen goed plan.

Maar toch leuk om andere meningen te lezen hoor! Niet dat ik me er iets van aantrekā€¦ :smile: :wink:

:thumbsup: Almost gone :wink:

1 like

Geweldig gedaan! Mooi om het zo aan de hand van fotoā€™s te volgen.

1 like

Het is eender hoe je het doet, als er maar olie op zit.
Belangrijk is dat ze op de plaats blijft die olie, ff morsen en je krijgt zeker problemen.
Vroeger smeerde ik de palet zelf, nu de tanden, geeft beter resultaat.

1 like

Wat een geweldige inkijk in ā€œhorlogelandā€. Geeft wel inspiratie om er wat meer mee te doen.
Zoā€™n cursus lijkt mij ook wel wat. Is er in de omgeving van Amersfoort zoiets???
Wie het weet mag het zeggen, alvast bedankt!!

1 like

Vind dit soort revisies altijd geweldig om te zien/lezen. Fantastisch resultaat, iets om trots op te zijn!

1 like

Tja dit is mijn goal ook om een klokje te kunnen demonteren, storing vinden en weer opbouwen, Maar eerst maar kijken kijken kijken, vragen en zelf aan de slag gaan. Met Poljots gaan oefenen, was daar een speciale reden voor? Russen zijn vaak wel heel degelijk en eenvoudig met hun apparaten. Geldt dat ook voor hun klokjes :+1:

Hulde voor U, schitterende verslag.

1 like

Hoi Abel, ik antwoord snel omdat ik even pauze heb van de volgende revisie-klus. Ga over 5 minuten weer verder. De poljot 3133 is gemaakt op de oude Valjoux 7733-machines, die Poljot in de jaren '80 heeft opgekocht van de Zwitsers.

Recycling dus eigenlijkā€¦ :wink:

1 like