Zondag, kutweer buiten, houtkachel aan, mooie gelegenheid om eens in de leunstoel over de collectie te mijmeren. Ik zou graag een keer een panda in de collectie willen, en aangezien een Paul Newman Daytona enigszins boven budget is, ben ik al oriënterend tot onderstaande shortlist gekomen.
Die laatste is wellicht volgens de officiële definitie niet een echte panda, maar vinkt wel de criteria af waar ik naar op zoek ben.
Een poll om eens te kijken wat jullie zouden kiezen. En mochten jullie nog iets op te merken of toe te voegen hebben, doe dat vooral op jullie eigen ongezouten manier in de comments.
Ik heb nog nooit een Breitling gehad, dus die zou ik wel eens willen proberen. Maar ik vind ze alledrie eigenlijk wel ‘de moeite van het hebben’ waard.
De bovengenoemde horloges zijn net buiten mijn budget maar zou het wel weten als de staatsloterij gunstig valt
Tot die tijd is deze Hamilton mijn favoriet om een chrono toe te voegen aan mijn verzameling.
Helaas een limited edition dus waarschijnlijk niet meer nieuw te koop
Ik ben wel echt op zoek naar een traditionele panda. Witte dial met zwarte(/donkere) sub-dials en de Hamilton Insta-Matic 68 is een reversed panda. Ik zou dus eerder kiezen voor zijn broertje de Intra-Matic, 40mm in plaats van 42mm, en geen limited edition
Lijkt ook op de Breitling die ik voorstelde. En voor mij is die laatste wel echt de winnaar van die twee.
Heb gekozen voor de Breitling. Vind eerlijk gezegd de Zenith het mooiste maar een panda heeft wat mij betreft een echte witte dial (dus geen zilver-achtig) en zwarte subdials.
De cijfers in de poll zeggen nog iets anders. Hoewel het wel grappig is om te zien dat de Speedmaster in het begin ruim aan kop ging, en nu langzaamaan terrein verliest aan de Breitling en de Zenith