Pandajacht

De laatste tijd valt mijn oog steeds meer op klassieke chrono’s met een Panda wijzerplaat (een witte wijzerplaat met zwarte subdials), zou dolgraag een (mag ook een mod zijn) Mitsukoshi Speedmaster (waarom heb ik die die vorig jaar op het forum te koop werd aangeboden toch niet gekocht…), of wellicht een Breitling Navitimer Reverse Panda of Longines Heritage 1973

Liep hier tegenaan, het Italiaanse merk Lamberti-Orologiai, Seagull ST-19 handwinder zoals in mijn Seaglull 1963, aardig vintage inspired ontwerp, tikkie teveel tekst op de wijzerplaat, en eur. 350,- is me echt een brug te ver voor deze specs, nevertheless, ik heb het horloge hier op het forum nog nooit gezien en het verdiend wel wat exposure.

Prachtige uurwerken wel de Seagul’s. Stuk mooier dan van de japanners en zwitsers in deze prijsklasse. Maar panda’s en mechanische chrono’s zijn wel in de lift de laatste tijd (mischien vandaar de hogere prijs?)

1 like

Ik ben een tijd op jacht geweest naar een leuke Panda, lastig,…maar uiteindelijk toch gelukt

Nu nog een horloge,…

7 likes

Met 350 zit je nog aan de lage kant. Lamberti-Orologiai zelf vraagt 390 en Ebay doet ook niet goedkoper. Mooi model

1 like

Je kan ook bij Otto Frei een originele Mitsukoshi plaat met bijbehorende wijzers kopen en die in n gewone Speedmaster laten zetten, zo heb ik t gedaan:

16 likes

Gaaf!

Volgens mij hebben ze die niet meer bij Otto Frei…

Thanx!

Heb net ff gekeken, ze zijn inderdaad op bij Otto! Staan er wel nog 2 op ebay. De wijzers kun je wel nog bij Otto krijgen en ook op ebay.

Je zou ook voor een bullhead kunnen gaan.

3 likes

Dacht ik ooit ook, maar naarmate ik er meer na kijk denk ik “nee” ook zeker gezien mijn smalle polsen.

Ik ga dit topic voorlopig volgen. Ben ook een tijdje aan het zoeken

1 like

https://www.uhrinstinkt.de/media/image/311-33-40-30-02-001.jpg
:kissing:

3 likes

Omega speedmaster date:

3 likes

Speedmaster reduced’s zijn gebruikt verrassend voordelig, maar ben dan altijd bang dat ik toch liever de grotere handopwinder professional had gehad…
Zijn er forumleden met Speedmaster reduced ervaring?

Hij is juist bedoelt voor mensen met smalle polsen met een diameter van 38 mm. Ik heb zelf polsen van 16.8 cm omtrek.

1 like

Ik vind de prijs van 350 Euro eigenlijk best goed te doen. Is toch een mooi uurwerkje en dito horloge. Misschien afwachten of er een keer een tweedehands op de markt komt.

1 like

My idea!

Anders the bay anders even afstruinen? Zijn wel veel vintage panda’s van ook minder bekende merken. Panda met een valjoux 7733 :grin: (ja het advies van Theo and Harris)

1 like

Doe ik ook, maar zit toch een hoop “net niet” kwaliteit tussen