De laatste tijd valt mijn oog steeds meer op klassieke chrono’s met een Panda wijzerplaat (een witte wijzerplaat met zwarte subdials), zou dolgraag een (mag ook een mod zijn) Mitsukoshi Speedmaster (waarom heb ik die die vorig jaar op het forum te koop werd aangeboden toch niet gekocht…), of wellicht een Breitling Navitimer Reverse Panda of Longines Heritage 1973
Liep hier tegenaan, het Italiaanse merk Lamberti-Orologiai, Seagull ST-19 handwinder zoals in mijn Seaglull 1963, aardig vintage inspired ontwerp, tikkie teveel tekst op de wijzerplaat, en eur. 350,- is me echt een brug te ver voor deze specs, nevertheless, ik heb het horloge hier op het forum nog nooit gezien en het verdiend wel wat exposure.
Prachtige uurwerken wel de Seagul’s. Stuk mooier dan van de japanners en zwitsers in deze prijsklasse. Maar panda’s en mechanische chrono’s zijn wel in de lift de laatste tijd (mischien vandaar de hogere prijs?)
Je kan ook bij Otto Frei een originele Mitsukoshi plaat met bijbehorende wijzers kopen en die in n gewone Speedmaster laten zetten, zo heb ik t gedaan:
Speedmaster reduced’s zijn gebruikt verrassend voordelig, maar ben dan altijd bang dat ik toch liever de grotere handopwinder professional had gehad…
Zijn er forumleden met Speedmaster reduced ervaring?
Ik vind de prijs van 350 Euro eigenlijk best goed te doen. Is toch een mooi uurwerkje en dito horloge. Misschien afwachten of er een keer een tweedehands op de markt komt.
Anders the bay anders even afstruinen? Zijn wel veel vintage panda’s van ook minder bekende merken. Panda met een valjoux 7733 (ja het advies van Theo and Harris)