Panerai 318 .... oplossing :-)

Official update on the 318 from the desk of Sig. Bonati…
Anyone who choses to can have their movement switched out on the 318. This will be done free of charge via the LA and NY boutiques only, but will exclude transportation costs and insurances. Please note the movement currently supplied is not inferior nor implied as such. The change order is purely for those who wish to take advantage of this option and offer.

Had eerlijk gezegd ook niet ander verwacht van Panerai

Waar ik wel van sta te kijken is "Please note the movement currently supplied is not inferior nor implied as such."
Anders gezegd: het voldoet dus aan de eisen van Panerai?
Moet ik 't zo lezen…??

en nu wachten wie de ombouw laat doen…hoeveel collectors (met oud uurwerk) zullen er straks nog zijn?

ik zou het niet doen…

Popma Schreef:

Had eerlijk gezegd ook niet ander verwacht van
Panerai

Waar ik wel van sta te kijken is "Please note the
movement currently supplied is not inferior nor
implied as such."
Anders gezegd: het voldoet dus aan de eisen van
Panerai?
Moet ik 't zo lezen…??

en nu wachten wie de ombouw laat doen…hoeveel
collectors (met oud uurwerk) zullen er straks nog
zijn?

Het horloge doet wat het moet doen: de tijd aangeven. Ik denk dat Panerai daar op doelt :sunglasses:

Zeemeester Schreef:

ik zou het niet doen…

Idd, zo creëer je namelijk weer een limited.

Met alle respect voor ieders mening maar ik vind dit toch wel netjes van Panerai. Natuurlijk… het verhaal is in de basis om je rot te schamen maar dat er zo snel een oplossing is daar kunnen veel bedrijven nog iets van leren.

Zou hier de betrokkenheid van het merk bij Panaristi ook een doorslaggevende rol in hebben gespeeld?

Gr. Roel

Ik zou het ook niet doen ik denk dat hij nu met het verhaal er bij en het onbewerkte uurwerkje meer waard is.

vintagecollector Schreef:

Ik zou het ook niet doen ik denk dat hij nu met
het verhaal er bij en het onbewerkte uurwerkje
meer waard is.

sja, als alle 150 eigenaren 't zelfde denken, dan is het niks anders dan de andere 149 uurwerken.
De hamvraag is, en daar kom je volgens mij nooit achter, hoeveel mensen het uurwerk omgeruild hebben.

Krabong Schreef:

Met alle respect voor ieders mening maar ik vind
dit toch wel netjes van Panerai. Natuurlijk… het
verhaal is in de basis om je rot te schamen maar
dat er zo snel een oplossing is daar kunnen veel
bedrijven nog iets van leren.

Zou hier de betrokkenheid van het merk bij
Panaristi ook een doorslaggevende rol in hebben
gespeeld?

Gr. Roel

Zeg je dit uit ‘merkliefde’?

Oplossing is toch triest? Verzending en risico zijn voor de horlogebezitters terwijl Panerai prut heeft geleverd en eigenlijk deze klanten heeft opgelicht door niet te leveren wat ze claimde te leveren.

El penumbra Schreef:

Krabong Schreef:

Met alle respect voor ieders mening maar ik
vind
dit toch wel netjes van Panerai. Natuurlijk…
het
verhaal is in de basis om je rot te schamen
maar
dat er zo snel een oplossing is daar kunnen
veel

Panaristi ook een doorslaggevende rol in hebben
gespeeld?

Gr. Roel

Oplossing is toch triest? Verzending en risico
zijn voor de horlogebezitters terwijl Panerai prut
heeft geleverd en eigenlijk deze klanten heeft
opgelicht door niet te leveren wat ze claimde te
leveren.

Ik ben niet echt merktrouw gebleken :smiley: dus dat is het niet. Maar 1,5 jaar na verkoop alle “318” bezitters de kans geven een upgrade te halen vind ik wel cool (tu) Verzendkosten vind ik verder een detail.
Prut…? Ach… de klokjes liepen blijkbaar prima. Is niet ieder horloge boven de 500,- (of 1000,-) te duur?

M.b.t. “door niet te leveren wat ze claimde te leveren” --> is dat verhaal nu helder? Ik dacht dat er in een folder iets anders stond maar dat de klokjes zonder cosc zijn uitgeleverd?

Gr. Roel

Edit; verzendkosten toegevoegd :wink:

Krabong Schreef:

El penumbra Schreef:

Krabong Schreef:

Met alle respect voor ieders mening maar ik
vind
dit toch wel netjes van Panerai.
Natuurlijk…
het

verhaal is in de basis om je rot te schamen
maar
dat er zo snel een oplossing is daar kunnen
veel

Panaristi ook een doorslaggevende rol in
hebben

gespeeld?

Gr. Roel

Oplossing is toch triest? Verzending en risico
zijn voor de horlogebezitters terwijl Panerai
prut
heeft geleverd en eigenlijk deze klanten heeft
opgelicht door niet te leveren wat ze claimde
te
leveren.

Ik ben niet echt merktrouw gebleken :smiley: dus dat is
het niet. Maar 1,5 jaar na verkoop alle "318"
bezitters de kans geven een upgrade te halen vind
ik wel cool (tu) Verzendkosten vind ik verder een
detail.
Prut…? Ach… de klokjes liepen blijkbaar prima.
Is niet ieder horloge boven de 500,- (of 1000,-)
te duur?

M.b.t. “door niet te leveren wat ze claimde te
leveren” --> is dat verhaal nu helder? Ik dacht
dat er in een folder iets anders stond maar dat de
klokjes zonder cosc zijn uitgeleverd?

Gr. Roel

Edit; verzendkosten toegevoegd :wink:

Er klopte meer niet:
Volgens de folder zat er een OPll uurwerk in maar dit is dus een niet geregistreerd uurwerk. Deze heeft 18.000 bph en geen cosc, geen shock systeem en er was ook nog iets met de regulator.

Wel raar dat geen van die 150 fanaten eerder de achterkant eraf heeft geschroefd maar met de prijzen van Panerai is deze oplossing karig naar mijn mening.

Ik stop even met quoten, leest wat prettiger.

Ik vind de complot theorie ook wel leuk (buy the brooklyn bridge) maar snap niet dat een merk op dit niveau uberhaupt zoiets raars doet.

Die 318 was toch nog goedkoper dan een base? Wat is volgens jou dan een oplossing?

gr. Roel

Krabong Schreef:

Ik stop even met quoten, leest wat prettiger.

Ik vind de complot theorie ook wel leuk (buy the
brooklyn bridge) maar snap niet dat een merk op
dit niveau uberhaupt zoiets raars doet.

Die 318 was toch nog goedkoper dan een base? Wat
is volgens jou dan een oplossing?

gr. Roel

Nóg goedkoper dan een Base geeft nog plenty of marge voor Panerai. Gewoon ondernemer spelen, je klanten serieus nemen en aanbieden dat ze alle 150 retour mogen op kosten van Panerai en voorzien zullen worden van een extra mooi uurwerk.

Dan nog maakt Panerai op deze 150 horloges geen verlies.

edit: ‘op kosten van Panerai’ ingevoegd

Tsja… verzendkosten blijft voor mij (met respect voor jouw mening) een detail. Die LE’s worden veelal doorgeflippert en zullen verspreid zijn over de hele wereld, 2de of zelfs al 3de eigenaar. Volgens mij is daar nauwelijks aan te beginnen.

Extra mooi? Mijn 003 heeft ook zo’n super gegraveerd uurwerk (veel mooier dan m’n ex 112 met zichtdeksel)… je hebt er alleen niets aan want je ziet het niet. Gevoelskwestie…

Een Pam koop je volgens mij ook niet voor het sublieme uurwerk :smiley:

gr. Roel

Krabong Schreef:

Tsja… verzendkosten blijft voor mij (met respect
voor jouw mening) een detail. Die LE’s worden
veelal doorgeflippert en zullen verspreid zijn
over de hele wereld, 2de of zelfs al 3de eigenaar.
Volgens mij is daar nauwelijks aan te beginnen.

Extra mooi? Mijn 003 heeft ook zo’n super
gegraveerd uurwerk (veel mooier dan m’n ex 112 met
zichtdeksel)… je hebt er alleen niets aan want
je ziet het niet. Gevoelskwestie…

Een Pam koop je volgens mij ook niet voor het
sublieme uurwerk :smiley:

gr. Roel

Natuurlijk zijn verzondkosten een detail maar het gaat niet om die kosten.

Kwestie van marketing en verkopen van gevoel. Het gaat enkel om het idee. Die uurwerken die er nu inzitten voldoen net zo goed als de exemplaren waarvoor ze vervangen worden. Overdadig corrigeren van zoiets doet het nou eenmaal goed bij de aanhang. Ze kunnen hier zelfs nog meer goodwill mee kweken onder liefhebbers door het heel goed op te lossen dan deze hele kwestie het merk kan schaden.

vintagecollector Schreef:

Ik zou het ook niet doen ik denk dat hij nu met
het verhaal er bij en het onbewerkte uurwerkje
meer waard is.

Idd, voor X keer de waarde kun je er waarschijnlijk voor krijgen. Paneristi doen wel eens een beetje gek :wink:

Maar als ik het goed begrijp ben je dus gewoon doelbewust opgelicht door Panerai bij het aanschaffen van zo’n 318 (Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat prul-uurwerk onopgemerkt de fabriek heeft verlaten), en moet je nu ook nog BLIJ zijn dat het uurwerk wordt vervangen door Panerai??? En dat je dan ook nog zelf moet opdraaien voor de transport- en verzekeringskosten???

Dit is toch gewoon misdadig? Niemand maakt mij wijs dat die uurwerken per ongeluk door Panerai in die kasten zijn gezet!

Snooker Schreef:

Maar als ik het goed begrijp ben je dus gewoon
doelbewust opgelicht door Panerai bij het
aanschaffen van zo’n 318 (Ik kan me namelijk niet
voorstellen dat dat prul-uurwerk onopgemerkt de
fabriek heeft verlaten), en moet je nu ook nog
BLIJ zijn dat het uurwerk wordt vervangen door
Panerai??? En dat je dan ook nog zelf moet
opdraaien voor de transport- en
verzekeringskosten???

Dit is toch gewoon misdadig? Niemand maakt mij
wijs dat die uurwerken per ongeluk door Panerai
in die kasten zijn gezet!

Hoeze opgelicht? Omdat er een basis uurwerk in zit ipv een versierd? De 150 horloges deden het prima de afgelopen 2 jaar.

Ik vind het voor zo’n groot bedrijf fantastisch dat ze zo snel en adequaat reageren op een forum klacht.

Gr. Roel

Krabong Schreef:

Hoeze opgelicht? Omdat er een basis uurwerk in zit
ipv een versierd? De 150 horloges deden het prima
de afgelopen 2 jaar.

Tsja, met een Miyotaatje er in hadden ze het ook prima gedaan. Lijkt me echter niet relevant. Volgens mij heb je als klant gewoon niet gekregen waar je voor betaald hebt, en erger nog: Panerai MOET hier van geweten hebben vanaf het moment van uitlevering.

Ik vind het voor zo’n groot bedrijf fantastisch
dat ze zo snel en adequaat reageren op een forum
klacht.

Tenzij ze vanaf het begin al hebben geweten dat deze uurwerken uitgeleverd zijn, en nogmaals: het bestaat in mijn ogen gewoon niet dat dat niet het geval is geweest. Verder vind ik het vrij absurd dat Panerai niet ook de shipping voor zijn rekening neemt. Je praat toch over enkele honderden euro’s denk ik, voor verzekeren en verzenden naar de boutique in LA of NYC? Als ik baas van Panerai was zou ik met het schaamrood op de kaken mijn klanten zelfs aanbieden om het horloge indien gewenst tegen oorspronkelijke nieuwprijs terug te nemen.

dat hebben ze geweten. Uit de postings blijkt dat ze voor een limited voor de Firenzeshop hetzelfde uurwerk hebben gebruikt. Zijn er dus veel meer dan 150.
Ze reageren ook niet snel. Van een merk als Panerai zou ik verwachten dat de pr-afdeling regelmatig het Paneristi forum meeleest. Ze hebben pas gereageerd nadat een koper een mail naar de shop in NY/fabriek heeft gestuurd, enkele dagen nadat het op het forum bekend werd. Het niet vergoeden van de verzendkosten kunnen ze makkelijk oplossen door aan te bieden het horloge naar een AD in het land waar je woont te brengen. Kopers kwamen waarschijnlijk uit heel de wereld.
Panerai bezitters die niet het Paneristi forum lezen, die zullen er best zijn, weten van niets. Deze worden (dus) niet omgeruild. Pas bij een service-beurt komt de eigenaar er achter.

Overigens is het de vraag of deze ‘truuc’ vaker door fabrikanten wordt gebruikt.
In tijden van schaarste aan ETA uurwerken.
De koper van een klokje met stalen deksel ziet het toch niet :wink: