Panerai advies

Ik zit zelf te kijken naar een Panerai Blu Mare 1085 met p.6000 movement. Iemand daar ideeën over of waarschuwingen voor??

Ik ben zelf erg fan van panerai. Zelf ben ik niet op de hoogte van dit jaren verhaal. Weet wel dat de meeste basis modellen gewoon het goedkoopste eta handopwind uurwerk met leuke kast zijn

1 like

Dat klinkt niet high end😁

Dat is ook niet high end. Maar je hebt wel wat modellen met eigen uurwerk. Je zult even moeten kijken wat je wel/niet zint.

1 like

Ik vind Panerai voor het oog aantrekkelijke horloges maken. Het merk heeft hier volgens mij een positieve status. Ik vind U-Boat ook aantrekkelijke horloges maken. Dat merk heeft hier een minder goede naam. Klopt dit en is dit verklaarbaar?

1 like

Panerai heeft ook zeker bij alle liefhebbers geen goede naam hoor. vooral om de uurwerken. Bij panerai valt iedereen erover, bij Breitling lijkt het niemand te boeien :thinking:.

Daarbij moet het je smaak zijn en zijn ze natuurlijk standvastig qua design om het maar lief te zeggen. En de 1001 refs die allemaal heel iets verschillen en allemaal “limited” zijn.

Het is mijn favoriete merk maar vind de kritiek wel gegrond

4 likes

Panerai heeft best veel referenties, maar de lijnene zijn er wel duidelijk met 3 modellen (en binnen luminor nog de 1950 case en bij radiomir de 1940 case als aparte lijnen misschien dan)

Als je daarmee begint kan je daarna kijken naar maatvoering die passend is en vervolgens naar functies of materiaal of type uurwerk en dan actueel nieuw of ouder. Dan kom je vanzelf op specifieke referenties.

Best nog te doen.

Ik ben zelf redelijk gek van de 1940 radiomir, die zijn zo leuk en de automaten wat lastiger te faken met het microrotor uurwerk (ben niks van fakes tegen gekomen hiervan) en weet inmiddels 100% zeker dat ik een echte heb (door onderhoud panerai zelf).

Een titanium 44mm luminor vi d ik ook erg mooie optie. Daar zijn er ook meerdere van.

1 like

Wat kun je doen om redelijk zeker te zijn dat je geen fake Panerai koopt … los van de achterkant open maken? Is het checken van een serie nummer voldoende? Lijkt mij niet want ook die zijn natuurlijk makkelijk na te maken?

En om de hoeveel jaar moet je een Panerai servicen als hij niet dagelijks gedragen is? Ik wil voorkomen dat ik een mooi horloge koop en vervolgens eerst een dure service beurt nodig heb.

Zijn simpele uurwerken. Bij een prima horlogemaker kan dat niet duur zijn

2 likes

Mooi merk met een lange geschiedenis. Ik wacht op de zomer met deze duiker. Persoonlijk gezien zou ik de Due lijn links laten liggen. Verder zijn het meestal flinke horloges voor dito polsen. Mijn 42mm kan net.
Succes met de zoektocht.

7 likes

Lekker dan, zit ik met zo’n gebakje uit 2021 :upside_down_face:. Haha gewoon een toppertje, tenminste als je er eentje hebt natuurlijk :wink:

Jaloersmakend toch Sander :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Haha, mooi dat deze oude post boven duikt :wink: De 40mm die ze in 2023 of 2024 uit gebracht hebben vind ik oprecht een leuke, dus ik houd me aan de genoemde periode :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik snap het Sander, de Panerai Blu Mare Luminor LE was destijds uitgebracht voor echte kerels. Later voor de kleine polsjes 40mm :stuck_out_tongue_winking_eye:

Wat is niet duur? :wink:

Dat geldt enkel voor de ETA’s. De inhouse uurwerken (P.nummers) kunnen door niet leveren van onderdelen door Richemont niet door de lokale horlogemaker geserviced worden en dan zit je wel aan een relatief dure service vast

Als altijd: buy the seller

1 like

Niet goedkoop, wel goedkoper dan bijvoorbeeld omega.

Advies: Nee.

Had hier een poosje terug iemand die zijn vers aangekochte Panerai liet zien (naast een ander klusje). Even op de Elma gelegd (vacuumtester). Ding was gewoon niet waterdicht, en niet eens heel oud.

Best verkochte “scam” in de horlogewereld IMO.

1 like

Zeg je dat nu op basis van je ervaring met 1 panerai?
Ik heb er minimaal 15 gehad, diverse modellen, ook oudere exemplaren (15 jaar). Nog nooit enig probleem mee gehad. Ook niet met de waterdichtheid. En heb ze ook mee gehad het water in. Wel met een Rolex die niet waterdicht bleek te zijn. Daar was ik gelukkig op tijd bij. Maar om nu te zeggen dat Rolex de best verkochte “scam” in de horlogewereld is zou me te ver gaan :grin:

2 likes

Uiteraard. Dat bedoelde ik eigenlijk ook omdat de meeste mensen toch voor de base modellen gaan