Panerai advies

Ik heb een bepaald model en kleuren combinatie Panerai op het oog.

Ik las in een ander topic dat de kwaliteit van Panerai nogal wil verschillen per jaar.

Zijn er jaartallen die ik zeker moet vermijden of juist moet zoeken?

Andere do’s or don’ts?

Alvast bedankt!

2 likes

Deze moet je echt zoeken !
Is de mooiste en beste die ze gemaakt hebben!!
Ik doe hem niet weg.

13 likes

Ik zou alle modellen uit de periode 1860 - 2022 vermijden.

26 likes

Een Fan hoor ik :joy:

Op zich wel een mooie vraag. Had hetzelfde gehoord en ben wel benieuwd.

3 likes

Panerai is een geweldig merk met een eigen karakter. Esthetisch gezien uniek maar ga je de horloges en het merk ontleden dan stuit je op een oase van ellende, list en bedrog. Wat zich binnen het horloge allemaal afspeelt is zelden het memoreren waard en de berichtgeving daaromtrent is meer dan eens onvolledig dan wel onjuist geweest. Als dat je niet zoveel kan schelen kan je letterlijk iedere Panerai kopen die je mooi vindt, zolang het bij een gerespecteerde dealer is want er is (heel) veel namaak in omloop.

9 likes

Welke heb je op je vizier?

Heel simpel houden, koop een horloge met een eta Unitas uurwerk, dit heeft voordelen, je koopt dan:

-bewezen goede uurwerken
-ze zijn te servicen door goede horloge makers.
-ze zijn betaalbaarder dan in house uurwerken.

Dus ja zoek op modellen met specifieke uurwerken, de base modellen van vroegah (das Haags)

Beetje inlezen kan geen kwaad voor je een smak geld uitgeeft, doen!

2 likes

Ik zou elk model met push pins en snap on caseback vermijden…

3 likes

:point_up_2:

Eens. Prachtige horloges die met de eerdere uurwerken simpel te servicen zijn.

1 like

Ik ben persoonlijk meer fan van de oudere modellen, 2000-2009. Vrij standaard maar oerdegelijk uurwerken en daar moet je ook geen Panerai voor kopen wat mij betreft, waren ze destijds wel transparant over (nu wat minder blijkbaar).
Voorbeeld van de mijne:

8 likes

Yep, zoals hierboven. De ETA exemplaren zijn tof. Ik vind ze altijd erg veel plezier geven :+1:

Een van mijn favoriete merken :ok_hand:

4 likes

Interessant (essentieel?) luistervoer inzake Panerai …

… leesvoer? Bestaat ook …

1 like

… en daarna, deze kopen …

1 like

Ik denk dat je hier op doelt:

Dat was inderdaad wel een mini relletje. Ook onlangs speelde iets dergelijks doordat in een dure chronograaf niet zoals Panerai claimde, een in-house uurwerk tikte maar gewoon een vrij standaard ETA 2892 met DD chrono module. Tamelijk onhandig maar ja, het blijven Italianen😎

1 like

Haha ja dat maakt het gelijk ook wel weer grappig, slechte marketing is ook marketing toch :joy:

1 like

Een mooie ruime periode. Kan ik in meegaan.

2 likes

Niet degene die ik aan het eyeballen ben maar ik ga het laten pruttelen.

Ik heb geen rechten op het stukje van het forum waar ik een bepaald horloge te koop kan vragen. Daarnaast denk ik dat als ik hem heb ik een punt scoor als ik hem in de uniek op HF thread post want nog niet voorbij zien komen op een foto.

Dus daar brand ik me even niet aan tot ik TL2 ben.

Goeie info, top!

Ik woon tegenwoordig in Den Haag (alhoewel ze dat hier op Scheveningen anders zien) dus ik begin de lingo onder controle te krijgah.

1 like

Die ga ik morgen even soldaat maken. Thanks!