Nijmergen en de Rijn, weten die Engelsen veel De Duitse versie was niet, wat ik eerst dacht, de Seehund, die was te groot voor rivieren, maar de “Neger”, een éénmans torpedo. Zie:
Maar ik denk toch niet dat het dat was dat in de Rijn voer, dat lijkt me wat link. Daarbij waren er twee man in de rivier. Misschien waren ze gewoon aan het plezierduiken en poef… Panerai kwijt.
Zeker door 2 ontwerpers ontworpen die het niet eens met elkaar konden worden.
model “compromis” dus, inderdaad niet echt fraai
Lijkt mij tevens slim creeren van nieuwe omzetbronnen en worden waarschijnlijk alleen gekocht door liefhebbers
let wel ff 10.7 mio omzet op één modelletje
Ik heb hier een uitzending over gezien op de WDR, een Duitse TV-zender. Er zijn in de rivieren nabij Arnhem in die tijd pogingen gedaan door ‘Kampfschwimmers’ om bruggen te voorzien van springladingen. Hierbij werd ook vermeld dat er verliezen zijn geleden. Torpedo’s zijn nooit gebruikt.
‘Kampfschwimmer’ werd je niet zomaar. Het was een goed getrainde elite-eenheid. Ze zagen er niet uit, met vreemde rubber pakken en rare duikbrillen. Maar wel mooie horloges, blijkt!
Heel geinig gevonden, hoewel ik me afvraag of die wijzerplaat wel origineel is?? (ziet eruit als een redial) wellicht dat een “Omegafiel” hier wat over kan zeggen?
De plaat van de ouwe Panerai is in ieder geval geinspireerd, of misschien zelfs wel geleverd door Rolex (zoals wel bekend werden de eerste uurwerken voor Panerai geleverd door Rolex, en leverde Rolex hetzelfde horloge onder eigen naam, als ik het goed begrepen heb)
Het rare wijzerplaatontwerp is in ieder geval gebruikt op veel vintage Oysters: