Ik heb een vraag over het COSC certificaat welke Panerai levert bij haar horloges (niet alle uurwerken).
Er staan verschillende nummers op het certificaat maar op het uurwerk nummer na refereert geen nummer aan mijn Panerai. Wat ook vreemd is, is dat mijn Panerai in 2016 geleverd is maar op het certificaat staat datum 2013.
Wat is nou precies de functie van een dergelijke certificaat en hoe weet ik of hij bij mijn horloge hoort (tweede eigenaar).
Het certificaat is alleen van toepassing op het uurwerk dat in het horloge zit. De datum kan dus verschillen. Zelf ooit een horloge gekocht in 2015 en het COSC certificaat had als datum 2009, het jaar waarin het uurwerk getest is
Oké! Is het uurwerk nummer uniek? Ik was in de veronderstelling dat dit een type uurwerk nummer was maar dat zal dan wss niet zo zijn. Dus op die manier kan ik het aan mijn Panerai linken.
Het uurwerknummer zag ik toevallig op één van de stickers staan. Is dat nummer alleen te vinden op/in het horloge door de achterkant open te maken?