Panerai, dun en 42mm, welke?

Dankzij het ‘wat is de mooiste Panerai en waarom’ topic, is mijn hebberigheid om een fijne Panerai te bezitten weer opgelaaid.

Ik heb ooit een radiomir en later ook een 44mm titanium versie om gehad.
Te groot voor mij, en die 44mm titanium variant was ook behoorlijk dik.

Ik wist al even dat er ook een 42mm versie is, maar dacht dat deze uit verhouding zou zijn. Uit de modelnrs kom ik geen wijs, dus;
Welke dunne 42mm Panerai’s zijn er? Bvk met datum-aanduiding

3 likes

Wat dacht je van een 512? Helaas geen datum venster.

5 likes

PAM620

1 like

klikkerdeklik

Deze. Maar is dacht ik niet meer nieuw verkrijgbaar ?

Er is ook een nieuwe dunnere serie “Due”:

1 like

Super vette wijzerplaat!

Prachtige klok, enkel die 30m water resistance is natuurlijk belachelijk.

98 gmt!! Kwijl kwijl!

1 like

Deze ook wel:

159

1 like

Nondeknetter, die is lekker!

Het nummer, 159 spreekt me wel aan, de rest van het horloge is me te druk.
Maar bedankt!

Mercikes, fijn artikel om dadelijk even rustig door te nemen.

Hmm. Mij doet het allemaal niet veel. Het is natuurlijk een iconisch (en tot in den treure gekopieerd) ontwerp, maar voor mij voelt het inmiddels een beetje als een trucje. Zoals wanneer Tudor alleen maar Black Back (-achtige) horloges zou maken. Respect voor het merk uiteraard, en het zijn op zich knappe klokken, maar ik hoef er geen.

Mooiste Panerai ooit! Wat een beauty. :heart_eyes:

1 like

183 :sunglasses:

De 183, super fraai ja, maar deze radiomir meet 45mm

Ik mis bij de 512 denk ik toch de karikatistieke ‘crowngard’ en bij de 676 de funds

Hij oogt ook groot, maar door de korte wired looks draagt ie niet groot, maw ik heb er geen overhang gevoel bij. Je zou em es irl om je pols moeten zien. Als je es in de buurt van Den Haag bent, ben je van harte welkom om es te proberen. Wel bijtijds aangeven, omdat ik em bij de bank op moet halen.

Maar toen ik je post las dacht ik direct aan de 676. Prachtig plat ding. Maar tja, de funds dus heh… Das dan weer een nadeel van al dat manufactuur…

http://ablogtowatch.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2016/05/Panerai-Luminor-Due-3-Days-Pam676-aBlogtoWatch-13.jpg

1 like

Ik hou het in gedachte, merci!

Zocht net op de PAM620 en zag dit foutje op de foto. Buiten dat - een erg mooie!