Panerai gaat kleiner.....veel kleiner!

Vroeger,als je een Panerai wilde,kwam je gauw uit op flinke jongens van 44 tot 47mm,of je moest voor de 40mm Luminor gaan,maar die zag er proportioneel weer niet uit.

Tegenwoordig gaat Panerai zich steeds meer richten op kasten van 44 en zelfs 42mm en dat vind ik wel een goede zaak.
Maar hoe zit het met die Submersible dan met zijn 47 mm?

De Submersible (PAM 684) in…jawel…42mm.
Het wordt nog wat met die Italianen .

Nu nog in staal bouwen zou ik zeggen.

2 likes

Die is er al in staal… 8.5k

Wordt beter inderdaad, maar ik zal nooit kunnen wennen aan die bijzettafel die eraan vast zit.

12 likes

Veel mooier in staal zo.
Dat zou dan die Pam 682 moeten zijn?

Correct. :grinning:

Die zou eigenlijk met de maat mee moeten verkleinen want nu is het wel een flink aanhangsel.

Volgens mij ook niet alleen kleiner maar ook dunner…Panerai Due…

Hij is dikker dan de 1392 (de nieuwe dunnere versie van de 392) maar dunner dan de 535 (de 42mm GMT).

Dat laatste is wel opvallend want door de duik bezel lijkt hij dikker.

Kleiner is voor mij beter!

Ik ook niet.

Sommige Radiomir daarentegen kunnen mij wel bekoren. Zelfs de 45mm vond ik op mijn pols goed kunnen, daar waar ik normaal een voorkeur heb voor niet groter dan 42mm. Er zijn ook 42mm radiomir, vind je dat wel wat?

Blijft een hate it or love it merk denk ik.

Radiomir in 42mm zou ik wel lusten ja. Technisch niet zo spannend, maar aantrekkelijk model. Meteen het enige model van Panerai dat me kan boeien.

1 like

Alles voor de verkoopcijfers natuurlijk. Maar die trend van kleinere horloges zet nu wel goed door. Marktplaats zal over een tijdje wel vol staan met U-BOAT’S, grote Panerai’s en IWC Big Ingenieurs, etc…:wink:

1 like

De 49mm railmasters niet te vergeten.

1 like