Panerai horloge

Hallo forum leden,

Ik ben opzoek naar een horloge dat lijkt op een panerai. ( het bekende model ) Aangezien ik student ben en niet 5-10 duizend er voor kan betalen ben ik opzoek naar een homage merk die dezefde modellen verkoopt. Ik ben niet op zoek naar een replica of namaak. Deze vraag kan misschien ‘vloeken in de kerk’ zijn hier maar ik hoop wat mooie reacties te krijgen. prijsklasse 100-400 euro.

Mvg. skoptkont

magrette, leuk merk en goede service

Marina Militare. Kijk bijvoorbeeld hier:

http://www.manbushijie.com/products-3.html

Snooker Schreef:

Marina Militare. Kijk bijvoorbeeld hier:

http://www.manbushijie.com/products-3.html

Bedankt erg leuke site met veel keus. Precies wat ik ongeveer zocht.

Je moet je even aanmelden en dan inloggen, dan is alles nog een slagje goedkoper.

Hoe staan de meeste horlogeliefhebbers eigenlijk tegen dit soort (imitatie, namaak, hommage) merken?

Wordt het echt gezien als een belediging of hangt er meer het begrip dat niet iedereen zoiets kan betalen en op deze manier toch een mooie klok kan krijgen?

roelkalkboel Schreef:

Hoe staan de meeste horlogeliefhebbers eigenlijk
tegen dit soort (imitatie, namaak, hommage)
merken?

Wordt het echt gezien als een belediging of hangt
er meer het begrip dat niet iedereen zoiets kan
betalen en op deze manier toch een mooie klok kan
krijgen?

Hier zijn al veel discussies over gevoerd, imitatie/namaak kan op weinig tot geen begrip rekenen,
hommage is een grijs gebied…

Er is een verschil tussen een namaak (replica) en een hommage,
onderstaande quote is het officiële horlogeforum-standpunt hierover:

[quote=Henrik]
Even ter verduidelijking het officiële forum standpunt over dit soort replica’s en hommages:

  • replica’s zijn verboden (horloges die een merk en/of naam gebruiken die ze niet mogen gebruiken).
  • hommages onder eigen merknaam, die niet door de rechter verboden zijn, mogen wel.

Een ontwerp waarop een merk geen rechten (meer) heeft kan door iedereen worden gebruikt en dat mag.
Daar is niets mis mee, of je het persoonlijk leuk vind moet ieder voor zich bedenken.
Daarbij is de lijn tussen wat hommage is en wat niet veel te dun. Waar trek je namelijk de grens,
bij een geleende wijzer, een geleende kroon-kap, een geleend kastontwerp, een geleende bezelinlay?
Of moet het hele horloge zijn geleend om hommage te zijn?

In welke mate je purist wilt zijn moet ieder voor zich weten maar bovenal de ander in z’n waarde laten.[/quote]

Dus in feite is het makkelijk. Hommage mag, replica absoluut niet. Simpel. (tu)

Jazz Schreef:

Er is een verschil tussen een namaak (replica) en
een hommage,
onderstaande quote is het officiële
horlogeforum-standpunt hierover:

Even ter verduidelijking het officiële forum
standpunt over dit soort replica’s en hommages:

  • replica’s zijn verboden (horloges die een merk
    en/of naam gebruiken die ze niet mogen
    gebruiken).
  • hommages onder eigen merknaam, die niet door de
    rechter verboden zijn, mogen wel.

Een ontwerp waarop een merk geen rechten (meer)
heeft kan door iedereen worden gebruikt en dat
mag.
Daar is niets mis mee, of je het persoonlijk leuk
vind moet ieder voor zich bedenken.
Daarbij is de lijn tussen wat hommage is en wat
niet veel te dun. Waar trek je namelijk de grens,

bij een geleende wijzer, een geleende kroon-kap,
een geleend kastontwerp, een geleende bezelinlay?

Of moet het hele horloge zijn geleend om hommage
te zijn?

In welke mate je purist wilt zijn moet ieder voor
zich weten maar bovenal de ander in z’n waarde
laten.

Dus in feite is het makkelijk. Hommage mag,
replica absoluut niet. Simpel. (tu)

Duidelijk, de voorbeelden die gegeven werden zijn dus een hommage. Op zich wel een vraag hoe groot het kwaliteitsverschil is met een ‘’ echte’’ panerai als ik zo het prijsverschil zie.

Dus of ze leveren voor ±100 euro veel horloge voor het geld of je hebt voor ±100 euro een bout horloge met een leuke uitstraling

Even zoeken op het forum, is al heel veel over geschreven, emoties kunnen hoog oplopen.
Liever geen nieuw topic hierover, hoewel het soms vermakelijke trekjes kan hebben.

Kwaliteit met een echte is natuurlijk niet te vergelijken, maar voor die €100 is het
gewoon een prima horloge. Google er anders eens op, er zijn genoeg reviews. :wink:

Kijk eens bij het merk ‘‘Parnis’’. :wink:

sorcees Schreef:

Je moet je even aanmelden en dan inloggen, dan is
alles nog een slagje goedkoper.

Goeie tip! op bijna elk horloge gaat een derde van de prijs af.

roelkalkboel Schreef:

Jazz Schreef:


Er is een verschil tussen een namaak (replica)
en
een hommage,
onderstaande quote is het officiële
horlogeforum-standpunt hierover:

Even ter verduidelijking het officiële forum
standpunt over dit soort replica’s en hommages:

  • replica’s zijn verboden (horloges die een
    merk
    en/of naam gebruiken die ze niet mogen
    gebruiken).
  • hommages onder eigen merknaam, die niet door
    de
    rechter verboden zijn, mogen wel.

Een ontwerp waarop een merk geen rechten (meer)
heeft kan door iedereen worden gebruikt en dat
mag.
Daar is niets mis mee, of je het persoonlijk
leuk
vind moet ieder voor zich bedenken.
Daarbij is de lijn tussen wat hommage is en wat
niet veel te dun. Waar trek je namelijk de
grens,

bij een geleende wijzer, een geleende
kroon-kap,
een geleend kastontwerp, een geleende
bezelinlay?

Of moet het hele horloge zijn geleend om
hommage
te zijn?

In welke mate je purist wilt zijn moet ieder
voor
zich weten maar bovenal de ander in z’n waarde
laten.

Dus in feite is het makkelijk. Hommage mag,
replica absoluut niet. Simpel. (tu)

Duidelijk, de voorbeelden die gegeven werden zijn
dus een hommage. Op zich wel een vraag hoe groot
het kwaliteitsverschil is met een ‘’ echte’'
panerai als ik zo het prijsverschil zie.

Dus of ze leveren voor ±100 euro veel horloge
voor het geld of je hebt voor ±100 euro een bout
horloge met een leuke uitstraling

Volgens mij is de kwaliteit precies het zelfde :stuck_out_tongue:

Floris, Jonguh!

Sorry :smiley:

Whehe, je doet het erom he?

Jazz Schreef:

Whehe, je doet het erom he?
http://i.fok.nl/s/emo.gif

Zou je denken?

Ik vind het gewoon een leuk topic, ik vind het grappig om te lezen dat tussen student en geen 5 tot 10.000 kan uitgeven aan een horloge, net alsof je na je studie die uitgave wel kan doen, het merendeel van de mensen zal nooit zo’n horloge bezitten, vaak denk ik dat mensen die nog studeren geen idee hebben wat het leven kost(maar daar kom je wel snel genoeg achter), en dan ook nog de vergelijking er bij met een Parnis en een Panerai, tja dan moet ik toch een grapje maken!?

Hoe dan ook ik was ook een Parnis aan het overwegen, maar toch heb ik er nog geen 1 gekocht, en de vergelijking tja die Panerai kan ook kapot, maar gaat de Parnis kapot dan kan je hem weggooien.

Zoals hier reeds gezegd, manbushijie.com is top. Heb zelf een Marina Militare die mij uitsteekbaar bevalt.
Was bij mij de dag voor kerst geleverd, binnen een week na bestelling! Dit ondanks de drukte toen bij de post en sneeuw en gladheid. Dikke pluim dus en een geweldige klok voor een tientje of 7!

roelkalkboel Schreef:

Hoe staan de meeste horlogeliefhebbers eigenlijk
tegen dit soort (imitatie, namaak, hommage)
merken?

Wordt het echt gezien als een belediging of hangt
er meer het begrip dat niet iedereen zoiets kan
betalen en op deze manier toch een mooie klok kan
krijgen?

Er is al (te?) veel over geschreven. Hommages worden nog door sommigen geaccepteerd/getolereerd. Ik koop EN draag ze omdat ik soms een model mooi vind maar niet het geld erin wil steken. Of omdat ik eerst wil uitproberen hoe iets staat/voor langere tijd om de pols voelt.

Daarentegen ken ik iemand die vind dat ik dan beter een goedlijkende replica kan kopen. Dan pas krijg je een nog beter idee van hoe bijvoorbeeld de looks bevalt. Wat hij hiermee bedoelt? Ik vind bijvoorbeeld de Panerai Radiomir een leuke klok en heb een Marina Militare genomen om te kijken hoe zo een grote klok nu voelt. Bij de juwelier dacht ik wat een wandklok! Mijn grootste analoge was 41mm (Seamaster).
Maar die kennis vond dat een replica de wijzerplaat veel beter weergeeeft door de prints. En in dat opzicht vind ik dat hij gelijk heeft. De opdruk van de replica en het origineel van bijv. een PAM210 zijn veel mooier in balans met de Radiomir print tussen 2 en 10 uur; en de Panerai print tussen 4 en 8 uur. Bij een Parnis of Marina Militare staat er alleen iets tussen 2 en 10. Geeft voor ons toch een andere uitstraling.
Maar replicas koop ik niet graag, omdat ik er niet gezien mee wil worden. Ik koop ze alleen als ik op het punt sta om het origineel te willen gaan kopen en ik twijfel nog over een paar details. Oh ja, ik koop ze ook wel eens voor de gein om met de originele te vergelijken. Die heb ik inderdaad zelf. Ik ga niet bij de juwelier langs om te vragen of ik ze mag vergelijken :stuck_out_tongue:

@skoptkont, veel succes met je keuze! Tip, let ook op het uurwerkje. Sommige vind ik mooier versierd/gemaakt dan andere. Sommige hebben een transparante achterdeksel waar je het uurwerk namelijk kunt zien.