Panerai Jachthorloge ... 😭

Jacht op landdieren verheerlijken en dan Sealand noemen :sob:

1 like

Tja waar komen anders de exotische banden van Panerai vandaan…

Maar nee niks voor mij dit, en ben best een Panerai fan.

1 like

Volgens mij kun je beter je glaasje krassen dan zo’n dekseltje.

1 like

Oris nu ook!?

mmm

Panerai richt zich hiermee op losers

1 like

Ben toch wel een beetje bij gedraait wat betrefd jagen toen ik me er in heb ingelezen naar aanleiding van dit topic. Wat ik zelf niet wist is dat die mensen echt belachelijke bedragen neertellen voor zo’n ā€œleukā€ jachttripje. Een neushoorn afschieten kost je honderden duizenden dollars :upside_down: Veel afrikaanse landen gebruiken deze inkomsten om stropers tegen te gaan en stukken grond aan te kopen voor reservaten etc die anders voor landbouw gebruikt zouden zijn. Hoe raar het klinkt betalen de jagers dus voor behoud van deze dieren. En dit lijkt wel te werken want het leefgebied van de dieren word niet veel verder meer terug gedrongen en de aantallen nemen veelal weer toe.

Zou bijna dus zeggen ā€œgelukkigā€ dat er van die gekken bestaan die het leuk vinden om dieren af te schieten voor de lol want zij betalen het behoud van deze dieren. Vond dit erg intressant om te lezen eigenlijk zeker omdat ik eerst wel fel tegen jagen was en er is een mooie docu over op de BBC.

1 like

Tsja, of de jacht op stropers legaliseren, los je meteen 2 dingen op. Zal Panerai ook wel iets voor bedenken…

2 likes

Vaak is het jagen ook nuttig. Dus ik vind het een beetje kort door de bocht om alle jagers losers te noemen.
Jagen vaak voor wildstandbeheer of voorzien in levensonderhoud is heel iets anders dan voor je plezier wild doodschieten. Wat hierboven ook wordt aangehaald. Zelfs al is het enkel voor het plezier is het ook nog eens nuttig want de dieren waar een vergunning voor wordt gegeven zijn vaak al zwak.

2 likes

Vergeet niet dat de jachttripjes in Zuid Afrika heel anders is dan de jacht zoals wij het hier in (West) Europa kennen…

Daarbij is het in Duitsland en verder naar het oosten de normaalste zaak van de wereld…net als in Scandinavie volgens mij…

Bovenstaande zonder mijn eigen mening toe te voegen btw…

Nou ja, Damasko heeft er in ieder geval ook eentje: http://www.damasko-watches.com/de/modelle/sondermodelle/jagd-outdoor/dh1-0

En Sinn al 3: http://www.sinn.de/de/Archiv/Sondereditionen.htm

En er is ook het merk Greiner dat niet anders doet dan jachthorloges: http://www.greiner-uhren.de/greiner_uhren.html

Dus jachthorloges zijn in ieder geval niet zo vreemd in Duitsland

Ben benieuwd naar jullie mening over het eten van vlees van een koe of een varken, die worden heus niet in slaap gewiegd in het slachthuis denk ik… En neen ik ben geen vegetariĆ«r, vind alleen de selectieve verbijstering een beetje hypocriet.

6 likes

Ach, sinds Panerai deel uit maakt van de Richemont groep zijn commerciele belangen groter geworden dan principes, dus als er markt is voor dit soort klokjes, bedienen ze die.
Vergeet niet dat de grote firma’s zoals Richemont en Swatch veel merknamen en patenten opkopen, zodat ze de geschiedenis en historie van die merken lekker kunnen uitmelken via marketing, terwijl de klokjes heel ergens anders worden geproduceerd.
Panerai heeft wel mooie klokjes trouwens. De mijne (pam 237) heb ik jammer genoeg verkocht.

En wat eten we de komende Kerstdagen (toch) weer? :grinning:

verder is het natuurlijk wel een lelijk horloge i.m.h.o.

Stamppot boerenkool!

1 like

En dit vind ik dus jammer…

Imo zit er een heel groot verschil in trophy hunters en feitelijke neerlandse jagers.
Wildbeheer, dus jagen is enkel goed voor de binnenlandse fauna populatie. Het in stand/gezond houden van een populatie, voeren, in sommige gevallen zelfs beplanting voor bepaalde diersoorten…
Jagers doen wel iets meer dan op een zondag morgen alles wat beweegt af te knallen.

Los daarvan kan deze foto ook de sport kleiduifschieten impliceren.

3 likes

maar wel met WORST :slight_smile:

1 like

Natuurlijk is de manier waarop het vee wordt geslacht ook niet mooi en is het goed als we minder vlees gaan eten. Dit is de reden dat ik ook voornamelijk biologisch vlees eet. Echter zit er wat mij betreft wel een fundamenteel verschil tussen dieren die worden geslacht voor voedsel en bedreigde diersoorten die worden vermoord omdat een of andere rijke tandarts ervan geniet om dieren af te schieten.

1 like

Die tandartsen schieten in natuurparken voor zeer grof geld dieren die heus niet bedreigd zijn, dit geld wordt gebruikt voor het onderhoud en welzijn van het park. Is er dan een verschil tussen het schieten van ƩƩn of andere bok in Afrika met een geweer en een koe die een stalen pin in de hersenen krijgt in een slachthuis ?

doe ik dagelijks…