Panerai kopen in het buitenland ?

Beste mede leden

Wij heeft er recente ervaring met het kopen van een horloge in het buitenland. Ik kom voor mijn werk nog al eens in de Emiraten en Saudi Arabie en vroeg me af of het prijs technisch interessant is om mijn Panerai daar te kopen ?

Mochten een van jullie tips of ervaringen hebben dan hoor ik het graag ?

Alvast bedankt

Als je het horloge draagt over de grens en de doos en papieren en factuur laat opsturen met DHL spaar je je BTW al uit. Verder geen idee.

Je moet bij aankomst in Nederland BTW en invoerrechten afdragen, en de BTW die je in het buitenland hebt betaald, krijg je niet terug, dus in totaal betaal je 2x BTW over je horloge.

Als je de douane weet te omzeilen, kan het iets goedkoper uitvallen dan in Nederland, maar dat is niet de moeite waard. Een willekeurige grijze dealer in Duitsland is goedkoper.

Wel is de tweedehands markt in UAE enorm, dus als je goed zoekt, vind je wellicht een mooie tweedehands deal. Wederom moet je hierover BTW betalen bij terugkomst in Nederland, tenzij je een steekproef weet te ontlopen.

Moeten ja, daadwerkelijk doen is een tweede.

Daarbij zijn er genoeg landen (inclusief Nederland) waar je betaalde BTW terug kan claimen bij vertrek.

Zoals eerder al gezegd horloge gewoon omdoen bij aankomst, lange mouwen aan en mochten ze een 100% controle doen zeggen dat ie nep is, 3 namaak horloges voor prive-gebruik “mag” namelijk gewoon :wink:

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

11 likes

Zoals gezegd, als je in het buitenland de BTW weet terug te krijgen en in Nederland de BTW weet te ontduiken, ben je net zo duur uit als een grijze dealer. Tel uit je winst. En succes met het claimen van garantie als dat nodig is. (Ik weet niet hoe het zit bij Panerai, maar non-EU garantie is misschien een dingetje)

Ligt er maar net aan, als hij de keuze maakt nieuw te kopen in het buitenland, BTW terugvragen in land van aankoop en niet betaald bij terugkeer naar Nederland, kan dat best een beetje onder grijze dealers zitten.

Verder zijn er in bepaalde landen tweedehands markten waar de prijzen beduidend lager liggen dan bij welke (EU) grijze dealer dan ook.

Maar om gerichter op de topicstarter te reageren; ik heb 4 jaar in de VAE gewoond; nieuwprijzen (alhoewel onderhandelbaar) zijn niet heel scherp te noemen vergeleken met Europa dus ik denk niet dat al deze constructies de moeite waard zullen zijn bij 1 nieuw horloge. Tweedehands is een ander verhaal maar Singapore, Hong Kong, Japan en Indonesie hebben meer aanbod tegen, over het algemeen, scherpere prijzen.

Dat is afhankelijk van hoeveel korting je krijgt bij je aankoop. Bij een AD betaal je in principe gewoon de list price en die is overal op de wereld vrijwel gelijk als je de BTW en wisselkoers verrekent. Bij de goedkoopste grijze dealers betaal je minder dan 80% van de retailprijs.

1 like

Een andere optie als je in de buurt bent is het Verenigd Koninkrijk: De Pond staat heel erg laag, maar de prijzen zijn nog niet aangepast. Ik heb hier (grijs, omdat ik er tijdelijk woon, wellicht lastiger op doorreis) voor nog geen 3200 een Speedmaster (hesalite op bracelet) nieuw kunnen kopen, niet verkeerd!

Goedemorgen

Bedankt voor de reacties. Het BTW terug verhaal is neem ik aan alleen van toepassing als je van een land buiten de EU komt of is dat niet zo ?

Ik heb altijd begrepen dat de belasting in het midden oosten erg laag dus voor het tax voordeel is de UK idd een optie.

Ja, je zal wel de BTW in het betreffende land moeten terugvragen.

Omdat het VK nog deel uitmaakt van de EU is er geen belastingvoordeel te halen. Wel wisselkoersvoordeel.

Zwitserland misschien?
Veel concurrentie, en onderhandelen vindt men niet vreemd :grinning:
b.t.w. daar krijg je makkelijk terug, en als je em hier weet te omzeilen…

PM maar welke je zoekt. Dan kijk ik voor je wat ik kan doen.

1 like

Welke dat is een goede vraag.

Na mijn laatste bezoek bij de juwelier ben ik erachter gekomen dat ik voor mijn budget uitkom op de de Luminor base PAM 00000 (2015-2016 model). Op zich niks mis mee maar ik weet niet of kan wennen aan een handmatige klok.

Dus de eerst volgende optie is de PAM00104 die is boven mijn budget tenzij ik hem ergens gunstiger kan aanschaffen, let wel tussen nu en zeg mid volgend jaar

Even dit oude topic heropenen.
Wat is jullie huidige aanbeveling voor me?
Ik ben in de mogelijkheid om voor mijn werk geregeld naar Zwitserland te gaan. Ook UAE of UK zijn mogelijk.
Wat is de beste optie prijs technisch om een Panerai aan te schaffen? (type PAM00580)

Uiteraard is garantie zeer belangrijk en moet ik terecht kunnen bij een juwelier in NL/BE.
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Niemand tips of opmerkingen om me verder te helpen met mijn vraag?

De Arabische Emiraten zijn amper voordeliger dan de Benelux.

Je kan best zoeken naar een grijze deal…

Als het echt om de prijs gaat zou ik hem via chrono halen bij een trusted dealer.

Overigens erg mooi horloge, enkel jammer van de nep patina.

Gewoon in Zwitserland kopen, enne niet vergeten de BTW retour te vragen.
P.S.
Gewoon om de pols, en doos en papieren separaat op laten sturen

1 like

Beste allemaal,

Uiteindelijk heb een goede deal kunnen sluiten in Saudi-Arabie. Doos heb ik later apart meegenomen.