Vind dit redelijk shockerend om te horen. Een horloge in deze prijsklasse dat je in negen jaar vijf keer moet laten repareren! Neem aan dat je een deel hiervan ook zelf betaald hebt, want buiten garantie? Ik zou zelf even wat Googelen op consumentenrecht, etc… Er zijn hier richtlijnen voor. Je mag namelijk van een dergelijk horloge verwachten dat het doet wat het moet doen. En vijf reparaties zijn natuurlijk niet redelijk meer. Ik denk dan ook dat je bij de juwelier waar je het gekocht hebt een deel (het horloge is natuurlijk wel negen jaar oud) van je geld kunt terugeisen. Clubs als een Consumentenbond, rechtsbijstandverzekeraar of Geschillencommissie kunnen je hierbij helpen (de eerst twee uiteraard alleen als je lid dan wel een verzekerd bent). Of gewoon een advocaat. Maar dat kost natuurlijk wel wat.
Mocht je het horloge toch willen houden, dan zijn hier op het forum een aantal adressen van goede horlogemakers te vinden.
Succes!
maar zoals taged al zei mag je v zo n klok wel meer verwachten dan dat ie t langer dan 2 jaar doet. net zoals dat v n tv, koelkast, wasmachine, etc. verwacht mag worden dat ie langer mee gaat dan zn garantietermijn.
alleen je recht krijgen in zo n geval blijkt echter niet altijd even makkelijk.
maar nee heb je… zou even bij de genoemde instanties wat info inwinnen.
Ik heb een Panerai Luminor Marina handwinder.
Na 5 reparaties loopt ie weer, behalve als ik hem
om mijn pols doe.
Iemand een idee?
Nee echt niet ?
Een dergelijk “torenuurwerk” niet lopen aan de pols en dat nog wel
na 5 keer gerepareerd te zijn .
Komt bij mij de vraag op : klopt dit verhaal wel ?
Of zal het voor mij enigszins duidelijk worden na iets meer tekst en uitleg ?
Een nieuw (negen jaar geleden) gekochte Panerai “loopt weer nadat hij vijf keer is gerepareerd”?
Zo’n horloge hoort zeker een generatie (en waarschijnlijk nog veel langer) probleemloos mee te gaan, zeker als hij om de 4 tot 5 jaar een keer een beurtje krijgt.
Dus… weet je zeker dat je verhaal wel helemaal klopt?
Weet dat ze geen officiele dealer zijn maar op verzoek wel modellen konden leveren. Sinds dat ze onder de Martens paraplu zitten, valt het namelijk wel binnen de portefeuille van de groep.
Dacht dat daar een veredelde Unitas in zat. Die
houden het toch wel een tijd vol & zijn bovendien
eenvoudig te repareren? Vreemd…
Dat bedoel ik met “torenuurwerk” een 6467-2
Een Bahco zal net te groot zijn .
Maar met een beetje “Victorinox” moet het lukken door een “aspirant” horlogemaker.
Vandaar mijn vraag , maak het verhaal aub compleet want er mist een behoorlijk stuk aan , laat ik het i.i.g ook “vreemd” noemen …
Mijn excuses als ik ernaast zit , maar toch weer jammer dat een bedrijf een schop krijgt zonder gegronde rede tot nu toe !?
Internet kan je “maken” maar nog sneller breken , veelal door een op de bank zittend iemand die op dat moment toch geen zinvollere bezigheid heeft X(
Mijn excuses als ik ernaast zit , maar toch weer
jammer dat een bedrijf een schop krijgt zonder
gegronde rede tot nu toe !?
Internet kan je “maken” maar nog sneller breken ,
veelal door een op de bank zittend iemand die op
dat moment toch geen zinvollere bezigheid heeft X(
dat had ik er nog niet uit getrokken, maar kan aan mij liggen. ik dacht dat ie bedoelde dat ie t klokje netjes via n gerenomeerde winkel heeft gekocht en niet v e kraampje op 1 of andere beurs, vage internetverkoper, etc.
voor hetzelfde geldt heeft s&c t die reparaties kosteloos uitgevoerd (al vermoed ik v niet), maar meer info zou zeker prettig zijn.
Weet dat ze geen officiele dealer zijn maar op
verzoek wel modellen konden leveren. Sinds dat ze
onder de Martens paraplu zitten, valt het namelijk
wel binnen de portefeuille van de groep.
Weet dat ze geen officiele dealer zijn maar op
verzoek wel modellen konden leveren. Sinds dat ze
onder de Martens paraplu zitten, valt het namelijk
wel binnen de portefeuille van de groep.
Ze zijn wel AD maar ze liggen niet bij alle vestigingen. Vierjaar gelden had Rotterdam, Utrecht en Amsterdam Panerais in de etalage. Volgens mij nu alleen Rotterdam en Amsterdam nog. Ze zijn wel degelijk AD.
Je zou toch denken dat als er meerdere leden om aanvullende info vragen en je echt een probleem hebt, je dan toch nog een keer reageert? Heeft zich verder ook niet voorgesteld.