Panerai Luminor 1950 3-Days PAM372 Klassieker!!

Te koop / te ruil is mijn Panerai PAM372 in de zeer gewilde plexiglas uitvoering. Het plexiglas geeft het horloge net iets meer elan en samen met zijn 47 mm draagt het bij aan zijn reputatie van ‘original gangster’ van het moderne Panerai-tijdperk.

Voor ‘Paneristi’ is de 372 een klassieker en de ongekroonde koning van het Panerai-DNA. Dat komt niet van Chat-GPT, maar dat schud ik zelf zo even uit mijn mouw.

Het horloge is groot en dat valt in geen enkel opzicht te ontkennen. Toch is hij voor zijn diameter verrassend draagbaar door de korte korte lugs. Door het plexiglas is de sandwich-dial vanuit iedere hoek een verademing.

Het horloge wordt door mij in mijn collectie geapprecieerd maar simpelweg niet gedragen. De laatste tijd ben ik eigenlijk alleen maar kleinere horloges gaan dragen en nu is het echt tijd om een andere liefhebber deze 372 te laten waarderen voor wat het is; een parel van een Panerai.

Enfin, genoeg zoete koek, hier zijn de feiten:

Merk en model: Panerai Luminor 1950 3-days PAM372

Diameter: 47 mm

Leeftijd: Verkocht in 2013 in Duitsland

Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): April 2025

Factuur en/of certificaat: Gekocht van een Panerista hier op het forum. Geen factuur.

Originele doos en/of eventuele accessoires: Alles zoals af-fabriek geleverd plus extra banden.Tevens een extra plexiglaasje, zie foto! Voor de originele rubberen band is er geen buckle in de juiste breedte aanwezig. Wel zitten er in totaal 3 of 4 buckles bij de set

Verzendkosten of afgehaald: Verzenden of in het geval van ruil afspreken bij van der Valk in Hoorn of Akersloot. Andere opties in overleg

Conditie (krassen, werking etc): 97/100. Ongepolijst en ongerept op twee kleine krasjes na rond de bandschroeven door bandenwissels door de jaren heen. Nauwelijks zichtbaar!

Soort uurwerk en kaliber: P3000 handwinder inhouse Panerai. 72 uur gangreserve!!

Vraagprijs: €5750

Inruilmogelijkheden met cash up en/of down

- IWC Ingenieur van huidige reeks
- Cartier Santos Large
- Omega Speedmaster 3861 Saffier
- Explorer 226570 Polar
- JLC Reverso
- Tudor Pelagos FXD Zwart
- Tudor Blackbay burgundy State of Qatar

Voor mij is dit gewoonweg even kijk of er een liefhebber aanwezig is voor dit horloge. Ik heb geen financiële problemen.

Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.

11 likes