Panerai Luminor Marina Automatic - Fake helaas!

Ik heb bij de kringloop een Panerai Luminor Marina automatic herenhorloge, stalen kast zonder bandje gekocht. Op de achterkant o.a. Firenze 1860 automatic OP 6690.
Het horloge doet het voortreffelijk maar hoe weet ik of het een echte Panerai is of niet?
Frans

1 like

Even een fotootje bijvoegen en de mensen hier laten kijken :ok_hand:

(Om een foto bij te voegen op het naar boven wijzende pijltje drukken/klikken).

2 likes

Kleine kans dat hij echt is maar zou wel de kringloopklapper ( ja dat is een woord😉) van het jaar zijn.

De OP 6690 is de wat oudere serie met een Valjoux based uurwerk.
Zou geschroefde bandpennen moeten hebben, geen quickrelease. En een datum met loupje binnenzijde glas.
Erg benieuwd naar de foto’s!

:drum::drum::drum::drum:

2 likes

Gefeliciteerd Frans. Veel plezier ermee!

Inderdaad benieuwd naar de foto’s @Hoofffrans.
image hiermee kun je een foto uploaden.

1 like

Als je antwoord wil moet je wel wat foto’s laten zien, voorkant en ook achterkant :wink:

100% nep. De mensen van de kringloop zijn ook niet gek natuurlijk. Die checken alles op het interweb of het de klapper van de week is.

Disclaimer: ik kan het fout hebben, maar denk het niet.

Dan weet je in ieder geval “hoe laat het is”. :joy:

4 likes

Zonder de foto gezien te hebben zo een conclusie doen? :rofl::raised_hands:t2:

Lekker dragen dan.
Wat maakt het uit.

Zitten er meer mensen al bijna een dag in spanning? #samengeknepenbillen

5 likes

Het zal wel erg dom over komen. Ik heb een tekst opgesteld maar wist niet hoe ik foto’s kan toevoegen. Misschien kan iemand mij helpen.
Frans

Nepper, helaas

4 likes

Idd nep. Krassen in saffierglas geeft het al meteen weg :see_no_evil:

Wel een dappere poging, volgende keer beter.

Wat Jaap zegt helaas nep (slechte replica)

Tadaa

Dat K nr is ook aardig, betekent dat er meer gemaakt zijn dan de max 1200 :crazy_face: en de datum ?? Klopt echt niet, jammer, leuk voor de collectie gadgets van Pam :wink:

1 like

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik heb weer iets geleerd over de wereld van de imitaties en neppers.

2 likes

Hij doet het en jij bent er blij mee zonder dat je de hoofdprijs hebt betaald…nou… wat wil je nog meer.

Je kunt met deze zorgeloos over straat… die rukken ze onder bedreiging van een shank niet van je pols…

Je mag hem alleen niet hier verkopen …