Merk en model: Panerai Luminor, PAM 177G
Diameter: 44 mm
Kleur wijzerplaat: Zwart
Uurwerk/kaliber: OP6572 (handopwinder, gebaseerd op ETA/Unitas 6497)
Materiaal kast: Titanium
Leeftijd: 21 jaar
Gekocht in: 2003
Conditie: Zeer goed, slechts lichte gebruikssporen.
Laatste service: Juli 2020 bij Panerai in Neuchâtel, Zwitserland
Toebehoren: Compleet met doos (binnen- en buiten) en alle papieren (incl. COSC) en
toebehoren en met diverse after-market straps.
Vraagprijs: € 4.600, - (geen ruil s.v.p.)
Verzending/afhalen: in overleg
Te koop van 1e eigenaar: PAM 177G in titanium, volledige set + diverse straps met als bonus een originele PAV (Kodiak) strap van Dirk Grandry.
Dit is de eerste oplage van de Panerai Luminor 177 in 2003 uit de G-serie waarvan slechts 500 stuks zijn gemaakt.
In tegenstelling tot de volgende series (H en verder) heeft het nog een ‘painted dial’, dat doet denken aan de eerdere ‘PreV’-modellen, en met de naam Panerai in veelvoud gegraveerd in het uurwerk dat zichtbaar is door het saffieren achterdeksel.
Het horloge heeft voor het laatst in juli 2020 een uitgebreide servicebeurt gehad bij Panerai in Zwitserland t.w.v. Euro 690,- met vervanging van het kristal, de veercilinder, de kroon en de allereerste (lichte) poetsbeurt (zie foto factuur).
Sindsdien is het horloge slechts een paar keer gedragen, dus het heeft minimale gebruikssporen.
Wel heeft het horloge aan de achterzijde een klein ‘oorlogslitteken’ opgelopen bij een eerdere service-beurt van Panerai (in hun voormalige Amsterdamse servicecentrum) waarbij een van de hoeken op het achterdeksel die bedoeld zijn om een grip te geven, is vervormd (zie foto’s). Natuurlijk ontkenden ze dat ze dit hadden gedaan en kon ik het tegendeel niet bewijzen omdat ik was vergeten foto’s te maken voordat ik hem voor de service afgaf.
Inbegrepen: Panerai binnen- en buitendoos, garantiekaart, boekje, handleiding, COSC-certificaat, caseprotector (x2) en originele schroevendraaier (hoewel niet aanwezig op de foto’s, later gevonden). Diverse straps, waaronder de (goed versleten) originele alligator en (ongedragen) rubberen band en de originele titanium Panerai sluiting.
Op het horloge zit momenteel op een vrij nieuwe alligatorleren strap van “Ted Su” en tussen de andere banden (o.a. van Greg Steven en Manifature Firenze) is ook een originele Panerai PreV Kodiak met Panerai Logo gesp gekocht van Dirk Grandry. De maat van de meeste traps is wel afgestemd op mijn niet al te grote polsomtrek van circa 17 cm.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).