Panerai Luminor

Vorige week ben ik bij Amsterdam Diamond Center (ADC) geweest voor een Luminor Power Reserve.
Een erg mooi horloge! Ik wil 'm alleen graag met een stalen band i.p.v. een lederen band. Dit schijnt helaas niet mogelijk te zijn. Volgens ADC is de reden hiervoor dat het geheel anders te zwaar wordt. Als alternatief is er wel een titanium uitvoering, maar die is gelijk weer € 1.500 duurder.

Ik zie bij wwwatches.nl een Panerai PAM050i Luminor Automaat staan met stalen band (zie foto).

Het kan dus wel. Nu is deze wel in de maat 40 mm en de Power Reserve 44 mm; ik weet niet of dat nou direct heel veel in gewicht uitmaakt (?). Heeft iemand ervaring met een Luminor met stalen band? Of is iemand bekend met de mogelijkheid om een andere stalen band van Panerai te gebruiken (volgens ADC kan dit niet doordat de maat net anders is).

Groet,
Steven

Ik weet bijna zeker dat de 44mm Luminor met stalen band te verkrijgen is.
Beetje onzin van ADC dus. Sowieso vind ik te zwaar nogal suggestief.

ADC had in zijn Panerai catalogus moeten kijken. Zie hieronder een foto van de website van Panerai. Een 44mm Luminor Power reserve met stalen band.

Bedankt voor de afbeelding!

ADC heeft overigens wel in de Panerai catalogus gekeken (maar niet gevonden)

een volledige stalen band is “standaard” alleen te verkrijgen op de PAM220

http://www.panerai.com/s_page.xpd?id_lingua=2&id_sezione=16&id_prodotto=4845&id_categoria=35

En ja ik heb ervaring met stalen banden van Panerai, zien er goed uit en dragen prima, ikzelf prefereer echter
een lederen band

oeps :frowning:

Oké, de afbeelding is dus de titanium versie; die is een stuk duurder.

Ik heb geen ervaring met een lederen band. Het nadeel daarvan, lijkt mij, is dat je er niet mee kunt zwemmen (maar misschien wil je dat ook wel helemaal niet met je Panerai) en het is veel minder slijtvast.

Dat is het mooie van Panerai Steven, je krijgt er gewoon een rubberen band bij voor het zwemmen.
In de doos zit ook een schroevendraaiertje en als je voorzichtig bent, kun je die banden heel gemakkelijk zelf verwisselen!

de Panerai PAM050i Luminor Automaat vind ik de mooiste panerai, zelfs zo dat als ik het geld over had hem wel zou kopen, terwijl ik helemaal geen panerai fan ben. Maar get ontwerp spreekt me erg aan.

Master-Fan Schreef:

de Panerai PAM050i Luminor Automaat vind ik de
mooiste panerai, zelfs zo dat als ik het geld over
had hem wel zou kopen, terwijl ik helemaal geen
panerai fan ben. Maar get ontwerp spreekt me erg
aan.

Is dat diegene die je toen omhad tijdnes dagje DH bij Steltman? Moet ook eerlijk zeggen dat hij je prima stond! :slight_smile:

Dat klinkt goed. Een rubberen band wordt standaard meegeleverd?

Is ADC het beste adres voor een Panerai (zowel qua service/expertise als qua prijs?)

Rubberen band zit standaard in de doos.

Ben daar weleens geweest, maar voor mij is Pijnenburg in Eindhoven het beste adres!
Je mag me een mailtje sturen, ik denk wel dat ik wat voor je kan betekenen.

jorgentielemans@hotmail.com

Jorgen,

Ik heb je een mailtje gestuurd.

Groet,
Steven