Panerai Nieuwe release RADIOMIR QUARANTA

Horses for courses. Ik betaal graag voor hout en pasta en vind ingekochte uurwerken en matige afwerking een rip-off.

Dus als je er naar kijkt lekt ie al? :cloud_with_rain:

1 like

18cm (met een laten we zeggen plat vlak bovenop 6cm )
Ik heb me trouwens vergist, ik kijk net op het kaartje van Christian Giovanditti ( senior sales, boutique Milano)
En hij heeft volgende op de achterkant geschreven

3 likes

Waarom zou dat een rip off zijn? De hele Zwitserse horloge-industrie hangt aan elkaar als cottage-industry, van oudsher. Er was een club goed in wijzerplaten, er was een club goed in kasten, er was een andere club goed in uurwerken, en zo maakte je een horloge.

Staudt haalt z’n guilloche wijzerplaten ook bij Benzinger weg, JLC leverde uurwerken aan onder andere Patek, Squale maakte kasten voor Blancpain, Rolex maakte volledige horloges voor Panerai, maar betrok zelf tot 2004 alle uurwerken van Aegler, Zenith en nog andere clubs.

Er is niks mis met een ingekocht uurwerk als het maar een fatsoenlijk uurwerk is. Sterker nog, liever goed ingekocht dan slecht ontwikkeld. Daar komt nog bij dat ValFleurier, net als Panerai, gewoon van Richemont is, net als Cartier, Roger Dubuis, Vacheron, JLC, enzovoort. Dat is wel heel erg broekzak vestzak, in mijn optiek.

Verticale integratie van de hele productieketen is juist een Amerikaanse vinding die door de Japanners geperfectioneerd is. In horlogeland kom je dan bij Waltham uit, die dat pionierde. Maar of dat een ā€œinherent beterā€ horloge oplevert? Ik blijf het een zeer rare tic vinden om op ā€œin-houseā€ te staan. Sorry.

Niks mis met die PAM behalve de waterdichtheid. En waarschijnlijk de prijs, maar dat geld voor alles, maar dan ook alles wat Richemont de wereld in gooit. Dat is allemaal, stuk voor stuk, overpriced gauging.

Grappig genoeg moet ik het heel erg met je eens zijn. Elke Panerai die ik ooit gepast heb, ook de 47mm versie, zat heerlijk comfortabel. Hoe ze het doen mag joost weten.

2 likes

Omdat ze het zelf kunnen, maar niet doen. Daarbij is het uurwerk voor mij het belangrijkste onderdeel, niet de wijzers, niet het glaasje, niet de band. Ik koop een horloge van een horlogemaker, niet van een handelshuis. Verder, nogmaals, ieder zijn mening.

Dat nog net niet, maar ik vind dat een Panerai best wel meer waterdichtheid verdient. Er zal sowieso een markt zijn voor deze, maar niet bij mij dus!

Ik vind hem wel mooi eigenlijk. Als 30 meter ook echt 30 meter is, is dat natuurlijk helemaal prima. Ik heb meer moeite met de datum. Zonder was, zoals zo vaak, veel beter geweest.

Beter:

Titanium, 100 meter waterdicht en 42mm.

Dat geldt al vanaf een paar honderd Euro vind ik. Alleen wil niet iedereen dat weten.

4 likes

Leuke field watch hoor.

1 like

Mooi horloge. Blijft een mooi model en een mooie maat.

De meesten hier doen hun full dedicated diver al af bij het handen wassen na een wc bezoekje :joy:

:joy:

Helaas in vele gevallen zeker de waarheid. Wat ik altijd een leuk dilemma vind: het risico op waterschade wat miniem is bij de meeste normaal onderhouden horloges, of het risico dat je dure duiker op de grond valt omdat je hem per se constant aan en uit moet doen?

We weten allemaal dat een submariner zelfs vol krassen komt te staan door een ontmoeting met vers gemaaid gras… :grimacing:

2 likes