Panerai Only II

Kon het niet laten.

Wat zitten die OEM straps toch fijn. Weinig klachten over andere bandenmakers of mijn eigen pogingen tot bandenmaken, maar deze zijn wel :ok_hand:

6 likes

De band, en dan met name de blauwe stiksels spreken mij erg aan.
Mag ik vragen waar deze vandaan komt?

Een eigen probeersel. Ben er na aankoop van die 380 mee begonnen. Het was een stressvolle periode en op die straps moest ik me 100% concentreren. Na een paar uur aan de werkbank was de stress van de dag wel weg.

Ik wou zeggen: ik stuur hem op, maar op die 590 van jou past deze niet. Op mijn pols zit hij net niet perfect, dus hij staat op de lijst om opnieuw te maken. Dat is dan wel het voordeel van het zelf te doen: ik kan een paar keer proberen :joy:

Bedankt in ieder geval voor het aanbod.
Dan ga ik even verder rondneuzen en misschien zijn er hier lezers die hier een adres of tips voor hebben.

Er zijn een aantal zeer getalenteerde mensen hier op het forum (@lugten bijvoorbeeld) en uiteraard de standaard adressen die je hier in het topic zal zien voorbijkomen zoals distefano (heb ik zelf een paar banden van), corrigia etc.

Bij bovengenoemden vind je zeker de kwaliteit van de OEM Panerai banden. Ik heb wat rustiek geklungel, maar goed, ik doe het voor mezelf en wil er ook geen bijverdienste van maken. Dan wordt het stress in plaats van stress relief :grimacing:

6 likes

Daar is een fijn topic voor. Custom made horlogebanden: van A tot Z

2 likes

Dank je wel :blush:

Blijven oefenen, komt vanzelf goed , ik vind hem er prachtig uit zien

3 likes

Dat zie ik als een erg groot compliment. Bedankt!

1 like

Lekker bezig Koen :watch::ok_hand:

1 like

Van harte! Mooie
Set. Jammer dat ze te groot zijn voor mij. Zeker die fiddy :see_no_evil:

1 like

Vandaag ook een dag mee naar kantoor, nu eerst wachten op het veer. Fijne dag

10 likes

Mooi rustig model.

Zelf weet ik het verschil tussen een Radiomir en luminor, maar verder kom ik niet. Wat is dit voor een ref? En waar staat slc voor. Eerste keer dat ik dat zie.

1 like

Verschil radiomir en luminor is ook een belangrijk verschil in de collectie :+1:

S.l.C
Siluro a Lento Corsa

De langzame torpedo duikboot. Staat ook op de dial afgebeeld.

3 likes

Een leuk artikeltje over de 425
https://www.google.nl/amp/s/www.watchcollectinglifestyle.com/home/insider-officine-panerai-radiomir-slc-siluro-a-lento-corsa-3-days-pam-425-iconic-like-its-predecessor-from-1936%3Fformat=amp

3 likes

8 likes

Bedankt @Vespaed en @Trinacria

@Brick, ik heb de 425 vooral gekozen omdat deze zo voor mij past bij mijn OP beleving.
En graag voeg ik nog een mooie Luminor Base en/of Logo (44 mm) toe aan mijn collectie.

4 likes

De S.L.C.
IMG_2516

8 likes

Jaloersmakend tof!

1 like

Kom ik de boot halen of breng je hem even :grimacing:

3 likes

hij is net vertrokken voor een ritje, onder water uiteraard, weet helaas niet voor hoelang :rofl:

1 like