Panerai Only II

Een andere geruststelling, met 70 stuks was je nu waarschijnlijk al te laat. Ik had denk ik ook gebeld als het een SS was en een schappelijkere prijs.

1 like

Ik las het in het artikel. Ik las ‘Slecht een kansloos aantal geproduceerd’
:joy:

1 like

Die groene band ook :heart_eyes:

1 like

Ik verwacht dat iemand mij hier ook kan helpen:
Inmiddels ben ik een poosje in het bezit van een 590.
Hoeveel ‘slagen’ moet ik draaien om hem op te winden. Ik doe het nu 30 a 40 keer en voel dan nauwelijks weerstand. Wel moet ik het dan na 3 a 4 dagen weer doen.
Hoe is dat bij jullie?

Waanzinnig mooi :heart_eyes:

2 likes

Het kan nog kanslozer wat mij toch gelukt is;

1 like

Je kunt het horloge opwinden totdat je zoveel weerstand krijgt dat ie niet verder kan. Dat voel je snel genoeg. Een PAM00590 is een otto giorni: loopt dus (ongeveer) 8 dagen. Als ie na opwinden maar 3 of 4 dagen loopt heb je hem waarschijnlijk te weinig opgedraaid. Misschien nog eens voorzichtig proberen verder te draaien. Mocht ie dan toch nog te kort lopen, dan heb je kans dat er bij een beurt een niet originele (kortere) veer ingezet is

4 likes

Heeft 1 van jullie paraat welke referenties nog meer dezelfde dial hebben als de PAM00425 en de PAM00449? En dan bedoel ik de stalen versies. Niet de zwarte of de titanium kasten

Ik heb een 1144 met 3 day reserve maar wind deze toch elke dag op zodat die op zijn nauwkeurigst loopt, scheelt ook dat ik dan niet 3 keer zo lang bezig ben om op het punt te komen dat ik niet meer de kroon door kan draaien. BTW, echte power reserve is 92 uur.

Draaien tot je niet verder kan. Die weerstand voel je. Dan direct stoppen.

2 likes

Dit is mijn ex. Heeft nog geen beurt gehad. Originale

1 like

Dan moet ie 8 giorni lopen :wink:

1 like

Haha deed ie ook toen ik hem verkocht

1 like

Ik herken de voorzichtigheid in het opdraaien wel in het begin :wink:

Eens. Ik mis het ook wel. De 183 is veel sneller klaar en de 1312 is een automaat. Bij de 590 was het opwinden een soort van meditatiemoment :thinking:

1 like

Je heb de 641 nog. Maar die draagt een beetje lastig :grin:. Verder heb je het dan wel gehad volgens mij

1 like

Dat dus. Liever wat vaker en maar voorzichtig dan dat ik gelijk de boel aan puin draai.

2 likes

Hoezo?? Die is maar 65mm toch? :joy::joy:
afbeelding

3 likes

Echt een gaaf ding, alleen een beetje prijzig voor een tafelklokje.

2 likes

Die 449 heeft dezelfde case als de 249 denk ik?