Panerai Only II

Ik ben totaal niet bekend met Panerai. Is een Panerai Luminor Base (retail prijs circa 5000 euro) een goede Panerai. En ook een historisch gezien een iconisch model? Of is het echt de instapper? Met andere woorden mocht ik ooit een Panerai overwegen dan weet ik niet waar ik zou moeten beginnen…

Je moet maar eens gaan passen en bekijken, gaat ook over de verschillende kasten en dan vallen ze echt verschillend op je pols. Over je vraag , ja het is een goede Panerai :wink:

2 likes

En over de waterdichtheid word ik ook niet echt wijzer. De ene luminor is 100 meter en de andere 300 meter. Vind het lastig om de Panerai collectie te ontrafelen…
De ene Panerai komt ook met rubberen band en lederen band maar dat staat ook niet echt duidelijk aangegeven.

2 likes

Even wat studeren :crazy_face: je hebt het klik deksel en een schroefdeksel, klikdeksel is rond en het schroefdeksel niet, heeft geloof ik 12 rechte randjes. Bandjes zijn er in overvloed, hang er vanaf waar je hem koopt en/of bij wie. Kan ook met gesp zijn en/of vlindersluiting, er is zoveel verschil met banden. Wil je sausage of sandwich dial ? Probeer eens bij iemand het verschil te passen tussen de modellen. Ieder AD schaap&citroen hebben ze allemaal, naar binnen, allemaal passen en dan weer naar huis om na te denken enz.
Klikdeksel is voor handen wassen, de andere kan je zelfs mee zwemmen maar zelf doe ik het niet terwijl het makkelijk kan,

bekijk dit eens https://www.gearpatrol.com/watches/a566952/panerai-watch/ en op you tube genoeg filmpjes te zien.

3 likes

Deze site geeft ook wel een leuk overzicht Ralph:
https://www.paneraisource.com/models/all.html

1 like

Kan prima zolang de lugs niet oversteken.

Je wilt een Fiddy, hoor ik al

12 likes

Radiomir met rubber band

8 likes

Hoe zitten die lugs van die Radiomir in elkaar?

Schroefjes aan de achterkant. Losdraaien en dan heb je twee delen

6 likes

Ken nie missen nie, al vond ik het de eerste keer best even kijken om alles weer netjes in elkaar te krijgen, maar soms ben ik dan ook te voorzichtig.

De beste aankoop in jaren

27 likes

Mooie foto’s van een mooi horloge :heart_eyes:
Wauw, deze laatste foto is ook weer top zeg!

1 like

happy with the hulk

Speciaal naar dit topic gekomen om deze te zien!

Normaal kom ik hier niet want panerai=wufte donkergebruinde mannen met foulards en manbags maar FUUUUUUCK wat n gaaf horloge!

Wat is dit voor ref?

Ruilen voor n panda daytona?

3 likes

Haha thanks, ik kende deze referentie al wel maar kennelijk is deze toch niet echt bekend. Dit is een Pam 049 van 2006. Relatief klein want 40mm. Een Daytona zit mijlenver boven budget ben ik bang dus dat zal hem niet gaan worden.

1 like

Perfect!

He bah nu wil ik ook n panerai :rage:

3 likes

:joy::joy::joy:

1 like

Wuft, moest het even opzoeken…Frivool!!
Thanks!!!
“manbags”, Ook ff opzoeken…. Ja, frivool tasje!!!

10 likes

:joy: :ok_hand:t2:

2 likes

Ik zie dat vroegere Luminor Base Logo modellen 300 meter waterdicht waren en de huidige line-up op de site slechts 100 meter. Zie geen enkel Base Logo model met 300 meter waterdichtheid.