Panerai Only II

Your welkom :hugs:

Ik woon regio Nijmegen en inderdaad kan ik wel grotere maten hebben maar meestal is 41 de Max met een uitstapje naar een 42 met kortte L2L…

1 like

Precies dat :+1:t4:

1 like

L2L mag bij mij niet groter dan 48mm zijn. Ik heb ook een Mini Turtle, die kan ook want valt klein.

1 like

Gave combinatie. Echt een stunner deze !

1 like

L SWISS L

11 likes

Hallo mede Panerai liefhebbers! Mag sinds kort (weer) meedoen met mijn NA ; Panerai 048 :slight_smile: Erg happy mee :

Nu een korte vraag, weten jullie iemand of kun je me tippen aan een horlogemaker die Panerai serviced etc ,liefst hier op of via het forum ?

Kan altijd nog naar Steltman, dichtbij bij mij maar ben benieuwd naar andere adressen …

Thanks ! :v:t2:

12 likes

22 likes

zo mooi dit maar met de 1950 case helaas te groot :star_struck:

Wat denken jullie te groot of niet?

10 likes

Ziet er prima uit. Het ontbreken van vaste lugs helpt enorm met dit model!

1 like

Prachtig. Staat je goed

Nop staat je goed.

P.S. Die van mij staat te koop :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Plaatje deze toch?

14 likes

Ik ben totaal niet bekend met Panerai. Is een Panerai Luminor Base (retail prijs circa 5000 euro) een goede Panerai. En ook een historisch gezien een iconisch model? Of is het echt de instapper? Met andere woorden mocht ik ooit een Panerai overwegen dan weet ik niet waar ik zou moeten beginnen…

Je moet maar eens gaan passen en bekijken, gaat ook over de verschillende kasten en dan vallen ze echt verschillend op je pols. Over je vraag , ja het is een goede Panerai :wink:

2 likes

En over de waterdichtheid word ik ook niet echt wijzer. De ene luminor is 100 meter en de andere 300 meter. Vind het lastig om de Panerai collectie te ontrafelen…
De ene Panerai komt ook met rubberen band en lederen band maar dat staat ook niet echt duidelijk aangegeven.

2 likes

Even wat studeren :crazy_face: je hebt het klik deksel en een schroefdeksel, klikdeksel is rond en het schroefdeksel niet, heeft geloof ik 12 rechte randjes. Bandjes zijn er in overvloed, hang er vanaf waar je hem koopt en/of bij wie. Kan ook met gesp zijn en/of vlindersluiting, er is zoveel verschil met banden. Wil je sausage of sandwich dial ? Probeer eens bij iemand het verschil te passen tussen de modellen. Ieder AD schaap&citroen hebben ze allemaal, naar binnen, allemaal passen en dan weer naar huis om na te denken enz.
Klikdeksel is voor handen wassen, de andere kan je zelfs mee zwemmen maar zelf doe ik het niet terwijl het makkelijk kan,

bekijk dit eens https://www.gearpatrol.com/watches/a566952/panerai-watch/ en op you tube genoeg filmpjes te zien.

3 likes

Deze site geeft ook wel een leuk overzicht Ralph:
https://www.paneraisource.com/models/all.html

1 like

Kan prima zolang de lugs niet oversteken.

Je wilt een Fiddy, hoor ik al

12 likes