Panerai Only II

Proficiat en zeeeer mooi

1 like

Mooi hoor!

( staan er op Chrono24 een paar te koop van 2020, dan kan je zelf beoordelen waar je nu staat)

1 like

Als je RRP hebt betaald bij een AD, dan zal dit model iets van 5500 zijn. Bij een grijze handelaar, koop je hem dan voor onder de 5k. Gedragen van een particulier zal de prijs al snel op 4k uitkomen. Dat is inderdaad 1,5k afschrijven, maar zoals ik al zei: lekker dragen en van genieten. Daar zijn horloges voor

2 likes

Dat zijn dezelfde horloges. Dit model is niet limited. Het limited kaartje wat ze eraan hangen is een verkooptruc.

RRP is de list price. Dat is het bedrag waarvoor een dealer hem te koop zet. Daar zit nog onderhandelingsruimte in, vandaar dat grijze dealers hetzelfde model voor goedkoper kunnen aanbieden.

2 likes

Gewoon lekker gaan dragen en genieten ! Daar zijn ze voor , op (bijna) ieder merk horloge schrijf je wel wat af… Blijft een hobby he :wink::v:t2:

2 likes

Wel een beetje slecht van die verkoper om zo een horloge te verkopen. Limited of niet, soit, maar suggereren dat zo’n Luminor meer waard wordt? Hij weet heus wel beter.

3 likes

Vergrootglas bovenin. Als je in een bepaald topic wilt zoeken, moet je een vinkje zetten. Gebruikers zoek je met een @ voor de naam.

1 like

Geniet ervan.
Mooi horloge met een heerlijke plaat!

14 likes

Heel tof horloge. Prachtige blauwe wijzerplaat. Geniet ervan!

1 like

Je kunt ook op de avatar klikken om geplaatste reacties binnen het topic of meer details te zien van die persoon.

1 like

Jawel, zo lang je geen vinkje zet, zoekt hij op het hele forum (in ieder geval in de delen waar je toegang toe hebt)

3 likes

Prachtig hoor! Heel veel plezier ermee!!

1 like

Happy wife, happy life.

2 likes

Het werkt blijkbaar. Omega doet dat ook vaak door tig keer per jaar een “limited” model op de markt te brengen met een oplage van 5000 stuks. De early adopters betalen de hoofdprijs in de preorder, de rest van de oplage ligt 3 jaar later met 30% eraf in de etalage.

1 like

Kleine nuancering; Panerai heeft op elk model een genummerde jaarlijkse oplage maar er kunnen daarnaast ook echte LE’s uitgebracht worden.

Bij Omega zijn de LE’s misschien talrijk in aantal en jaarlijks maar ze worden daarna niet meer geproduceerd in die uitvoering.

1 like

Klopt. Je hebt beperkte oplages per jaar, bijvoorbeeld 2000 per jaar een aantal jaren lang en je hebt LE’s waar er maar een beperkt aantal van gemaakt zijn (zoals de 249 met een oplage van in totaal 1936 of de 390 met een oplage van in totaal 2000). Panerai garandeert dat die limiteds niet meer in die configuratie gemaakt zullen worden nadien.
De LE’s waren tot een aantal jaren geleden heel herkenbaar door de (veel) grotere box en het document dat bij de LE zat. Volgens mij is Panerai hier de laatste 2 of 3 jaar van afgestapt en worden LE’s nu ook in de “kleine” box geleverd

6 likes

Welke bedoel je met kleine box, mijn 1144 kwam in de blauw gelakte.

Dit zijn de LE-boxen zoals ze waren:

2 likes

Daarmee bedoel ik de standaard box. Dus niet de extra grote met slot en certificaat en in sommige gevallen een boek (zoals bij de 249 en de 687)

Deze box heb ik (foto even gauw van internet getrokken):

2 likes