Panerai Only II

16 likes

Man wat blijf ik toch een zwak voor Panerai houden. Altijd mooi gevonden en een 45mm radiomir gehad.

Dit is ook niet slecht deze 42mm radiomir. Zou best een leuke NA zijn

16 likes

16 likes

Ik ontving inmiddels de zending van Chronocash uit Berlijn. Echter slechts de doos met alle toebehoren. De PAM190 ontbrak. Kennelijk gestolen. Vreemd omdat de doos en de tape er onbeschadigd uitzag. Verkoper stelt het horloge in de doos te hebben gedaan. Ik heb ook aan de klantenservice van Chrono24 gemeld dat ik het horloge niet heb ontvangen. Heeft iemand nog tips over hoe verder te handelen?

1 like

Shit man. Dat is echt klote voor je.

Als je met Cc of Paypal heb betaald ook daar meteen melding maken in ieder geval.

Je zal er nu niks aan hebben. Maar tegenwoordig film ik het aanpakken van de doos t/m een eerste inspectie van het horloge. Aaneengesloten met alles duidelijk in beeld.

Zijn er twee lagen tape te zien? Dat hij is opengemaakt en weer is dichtgeplakt.

Is het pakket ergens gewogen onderweg. Soms staat er ergens het daadwerkelijke gewicht van het pakket. Komt dat overeen met wat je nu heb ontvangen?

1 like

Zeker als het pakket ongeopend leek erg vreemd.
Heb je getuige(e) dat het pakket ongeopend aan je gegeven werd?
In ieder geval heel rot voor je!!

Ik heb alleen wat foto’s van het openmaken nadat ik een zijde kan de doos had geopend. Dom. Volgende keer een video vanaf het aanpakken.

Ik heb het gemeld bij Chrono24 en die bevriezen de koopsom totdat dit is opgelost.

De verkoper gaat het gewicht van de zending na bij DHL. Op de doos staat shipping weight 1,5 kg.

In ben er behoorlijk ziek van.

1 like

Lekker hoor een 42mm radiomir :innocent:

11 likes

Hopelijk komt het allemaal goed. Blijft toch altijd spannend dat opsturen :innocent:

Soms kan je met je tracking code meer achterhalen bij dhl zelf.

Soms zie ik bij sommige vervoerders namelijk staan dat het pakket binnen is gekomen en dan staat er tot op de gram bij wat dat de weegschaal aan gaf. Word soms automatisch toegevoegd als het pakketje over de weegschalen in het soorteercentrum gaat.

Als het pakketje dan al evenveel weegt als je lege doos…

1 like

Het zou me verbazen als het horloge nog opduikt.

Als getuigen van de dichte doos bij aflevering heb ik de bezorger van DHL en mijn dochter (13).

1 like

Nee ik denk dat je er inderdaad niet op hoeft te rekenen dat deze ooit nog zijn weg naar jou toe vind.

Veel meer dan succes met de afhandeling kan ik je helaas niet wensen.

Even afkloppen dat ik tot nu toe nog nooit problemen heb gehad.

Ik heb contact gehad met DHL Express Nederland. De zending is gewogen bij DHL in Berlijn op 1,85 kg. Daarna is de zending niet meer gewogen. Er is een X-ray gemaakt in Leipzig maar de beelden daarvan worden niet bewaard. De doos die ik heb ontvangen weegt op een keukenweegschaal 1780 gram. Ik neem aan dat een PAM190 met lederen band en gesp meer weegt dan 70 gram. Dat lijkt er op te wijzen dat de ter verzending aangeboden doos geen horloge bevatte.

2 likes

Pff man. Wat een vervelend bericht. Zal voor je duimen dat ie terecht komt!!

Mijn Pam01144 weegt 79g.

Dat idee krijg ik ook met deze getallen. Zeker als de doos er verder geheel ongeopend uit ziet.

En anders waarvoor zoveel moeite doen (doos ooenmaken en weer keurig dichtplakken) om alleen het horloge en niet de papieren te jatten.

Slapende stagair die een lego doos heeft ingepakt? Maar waarvoor dan ontkennen en geen excuus en gewoon nasturen.

Sorry allen hier. Maar dit blijft de mooiste Panerai vind ik.
En niet alleen omdat ik hem heb.

8 likes

Pam01144 is 42mm en is 100m waterdicht.
Pam 0190 is 44mm en 300m + gmt.

Mijn pam 112 is 44mm en 300m waterdicht. Die weegt 130gram.

Ik denk dat gezien de maten de 190 ook eerder richting de 130 moet wegen dan richting de 70.

1 like

Is gelukkig niet ik, maar @Dstout die de ongelukkige is.

Nevermind. Reply verwarring zal denk ik van mijn kant komen.

Nachtmerrie dit verhaal.
Hopelijk wordt het goed opgelost.
Jammer want horloge was/is een beauty!