Panerai Only II

Gaaf hoor! Gefeliciteerd👍🏻

1 like

Ja echt!

Ik had nooit gedacht zo voor Panerai te vallen, maar de 42mm’s zijn top. Ik heb nu de 574 die eigenlijk altijd kan. Prachtig ding. Dun ook.

En dan de 683. Heel gaaf hoor. Belachelijk duur voor een duiker, wat voor mij echt een horloge voor erbij is. Maar deze heeft me te pakken. Ik zie me er in het voorjaar alweer op en rondom de boot mee. Beetje verliefd!

Toen ik een 683 hier liet zien en aangaf hem gaaf te vinden, had ik een uur later een bericht van een forumgenoot. ‘Ik heb nog een verse liggen hier’. Ik kon de verleiding niet weerstaan.

10 likes

Ja de marketing van panerai werkt. En gelukkig zijn ze idd nu ook 42 mm.

Romantiek!

3 likes

Ik wist tot ik de 683 had niet eens dat ze iets in de zeilerij deden qua sponsoring. Een beetje stoere duiker op een boot vond ik echter wel kunnen.

afbeelding

Nu kijken of ze ook een Yachttimer in 42 hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:

afbeelding

3 likes

Jaren geleden kocht een goede vriend, een 517 monopulsante. Toen was ik verkocht.

Het is dat die voor mij iets te groot is, maar wat een gaaf horloge.

Panerai maakt gewoon, ook van origine hele gave horloges.

Ik heb een andere vriend met een vintage panerai. Zoals die een aantal posts hierboven :point_up_2:
Als je dat ziet en in je handen hebt, zie en voel je de heritage.

Het is jammer dat het merk een nare bijsmaak heeft, wat in stand wordt gehouden door de onwetende en roeptoeters.

Gelukkig is er perizscope. :sunglasses:

@rlc, wat vindt jij van vintage en moderne panerai? Want ontkennen kan het niet heritage is volop aanwezig

2 likes

De spijker op z’n kop. Het zijn geweldige horloges met een heel eigen geschiedenis en uitstraling. En dat ze ooit zijn overgegaan naar Richemont, who cares…Maakt dat de geschiedenis anders? Het heritage-gevoel? Het draagcomfort? De eigen smoel? Wat mij betreft helemaal niet.
Gisteren had ik heel leuk contact met een Panerai-liefhebber uit Engeland. Ik moest toen ook denken aan veel/sommige rolex-“bewonderaars”. Die laatste groep praat voornamelijk over geld en wachtlijsten. Dat geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar wel voor een behoorlijk aantal. Het contact met Paneristi is toch heel anders. Horlogeliefde, dat straalt ervan af. En dat maakt het ook zo anders en vooral leuk.
Dat zorgt er overigens ook voor dat dit topic hier op het hf ook zoveel relaxter en ongecompliceerder is ;-).

13 likes

Ik vind Panerai radiomirs super Nice. jammer te groot voor mijn pols van 17 cm

Ik heb ook 17 cm polsen

11 likes

Ik zou zeker eens een 42mm proberen. Dat gaat uitstekend op een 17cm pols.

2 likes

Al eens een Luminor of Radiomir in 42mm gepast? Heb zelf ook een 17cm pols en kom er prima mee weg, maar heb wel een wat plattere pols.

1 like

Mooi :+1:, ik geen eens binnen springen bij een AD om te passen
Heb interesse in deze

3 likes

Dat is dan weer meteen 45mm …

Das degene dak mooi vind

Ik heb nooit een Panerai gepast

Je moet het gewoon eens gaan passen, dan merk je vanzelf snel genoeg wat goed voelt en wat niet.

1 like

Ja inderdaad :ok_hand:

Zeker eens gaan passen. Die 45mm Radiomir die je mooi vindt zal absoluut passen want lugs zijn erg klein. Succes!

1 like

Ja precies. Ik heb zo’n 45mm Radiomir. Valt nog wel mee van formaat, al blijft het een grote rakker.

Pols is een 16,5 à 17cm al naargelang het weer en zo, maar wel een platte pols.

Edit: wat @Tease en @MIW hierboven zeggen. Door het “ontbreken” van de kastpoten heb je meteen een minder groot ogend horloge.

4 likes

Valt me zo vaak op.

Omega topics: mooi horloge man!
Panerai topics: mooi horloge man!
Rolex topics: ik zie al een kras, denk toch aan de restwaarde man!

Beetje een karikatuur, maar toch :joy:

8 likes

Hier mijn 42mm PAM 574. Foto op enige afstand genomen en daarna ingezoomd. Slechte foto, maar geeft de grootte een beetje realistisch weer. Mijn pols zal ook ongeveer 17cm zijn.

15 likes