PAM00992
Hübsch ![]()
Heerlijk model
Met de zomer krijgt de PAM111 weer veel draagtijd. Blijft een topper voor mooi weer en ‘bella Italia’ gevoel.
Hier op de Kaag, waar ik met vriendje oud afgetrapt zeilbootje heb gekocht om af en toe even lekker water op te gaan.
Ik was superblij met mijn groene Quaranta 1386, maar soms miste ik iets. Ik wist niet goed wat het was.
Op vakantie kwam ik er bij de AD achter dat een 45mm Radiomir toch best wel kon op mijn pols en ook hetgeen was wat ik wellicht miste…
Een Panerai mag gewoon groter zijn, dit is juist de identiteit van het merk.
Toen Ramon @Crownguard recent een foto van een 992 hier plaatste was ik meteen verkocht.
Vanochtend gepast en gelijk toegeslagen. De 1386 heb ik achtergelaten bij hem (blijft overigens een topper qua stijl en draagcomfort). Ik weet eigenlijk niet of ik je moet bedanken Ramon, maar plaats voorlopig maar even geen foto’s meer hier ![]()
![]()
Genoeg gepraat, tijd voor wat plaatjes ![]()
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ![]()
Wat een knaller! Super mooie configuratie. Van harte!!
Erg mooie Pam! Gefeliciteerd. De groene vond ik stiekem ook erg mooi. Geniet ervan👍
Geweldig mooi horloge.
Geniet ervan.
Ja mooi hoor
!
had ik niet verwacht dat je de 1386 zou inruilen afgaande op het aantal posts…maar ja als de juiste op je pad komt dan slaat de verliefdheid toe he
proficiat met deze Pam! ![]()
De liefde voor de Pam 992 was helaas maar van korte duur. Ondanks dat ik het een prachtig exemplaar vond, zat het horloge me niet lekker.
Wellicht vanwege mijn te kleine pols van net onder de 17cm of de vorm van de pols met het uitstekende botje waar de kast tegenaan drukte.
Mijn groene Pam 1386 had alweer een nieuwe eigenaar gevonden (tikkeltje balen want dit was toch wel een heerlijk horloge qua maat en draagcomfort) maar gelukkig wel via Ramon een ander mooi horloge kunnen bemachtigen. Heel wat anders, maar ook een merk (drie letters) wat hoog op mijn lijstje stond.
Voorlopig dus weer Panerai-loos door het leven. Maar wel weer een stukje wijzer geworden in mijn watch-journey.
Mijn ideale Panerai is een Luminor Quaranta of een Radiomir 42mm.
Blijf vooral heerlijke foto’s hier plaatsen want dan kan ik meegenieten. En gezien mijn wispelturigheid plaats ik tzt ook wel weer een mooie nieuwe Pam ![]()
Poeh dat ging snel! Ben benieuwd of we je morgen al weer terug zien! Had niet verwacht op basis van je hoeveelheid posts en bijbehorende teksten dat die mooie 1386 ooit weg zou gaan overigens. Ik begon m zelf ook steeds mooier te vinden maar ben ook bang dat ie voor een Panerai net te klein is…
Ben benieuwd naar je IWC. Wel jammer dat deze niet beviel…vond trouwens je vorige PAM ook wel mooier. In ieder geval hoop ik dat je nieuwste aanwinst je beter bevalt. ![]()
Dat is snel.
Maar ik snap je.
Ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst.