Panerai Only III (graag bij een foto het PAM No. vermelden voor de leek)

Begrijpelijk hoor!
Zal morgen wel ff wat plaatjes posten. Ben je hier zo weer terug! :sunglasses:

2 likes

:grin::+1:t2:

1 like

7 likes

Goedemiddag heren,

In mijn vakantie afgelopen twee weken eens goed nagedacht over mijn collectie… en met name over mijn panerai en zoek ik wat advies…

Afgelopen april deze PAM574 aangeschaft. En super gelukkig mee, een Panerai is voor mij echt een “grail” watch. En ik dacht met deze 574 de perfecte configuratie te hebben gevonden. echter blijf ik toch met een scheef oog loeren naar een 44mm luminor. En dan zou ik in de zelfde configuratie op een PAM111 met sandwich dail uitkomen.

Ik heb zelf een 17,5cm pols. En wel eens PAM01321 gepast.

Dit vond ik best prima staan.

Wat zeggen jullie, PAM574 behouden of omruilen naar een 44mm luminor (PAM111 of gelijkwaardig)

Alvast bedankt !

7 likes

Het is geen antwoord op je vraag maar ik denk dat een 40mm Luminor beter op je pols past. Dus als je toch denkt aan overstappen zou ik zeggen, probeer die ook eens ….

4 likes

Ik snap je wel. Mocht ik ooit een Panerai kopen dan ga ik ook voor een 44mm Luminor, dat is voor mij toch een beetje de definitie van Panerai. Een wired lugs Radiomir ook, maar dat past minder bij me.

Dus ik zou het doen :+1:t2: Op een wristshot lijkt ie groot, en dat is het ook, maar jij moet het dragen en ze mogen best wat groot zijn :innocent:

3 likes

Kijk even ook naar het verschil van kast, een 111 draagt anders dan een 1321

3 likes

Zijn wel totaal andere horloges. Allebei prachtig. De 111 zeker ook! Is een klassieker

2 likes

Bedankt allemaal voor de reacties,

Dit is excact het gevoel wat ik heb dat een 44mm luminor de definitie is van een panerai,

Ik heb destijds de keuze gemaakt. Voor de 574 gezien dit de 42mm is in de configuratie die mij aanspreekt. Maar wel in een bescheiden maat omdat ik niet wist of ik de 44mm zou kunnen hebben.

Alleen vind ik het horloge nu naar een paar maanden denk ik iets te klein, en het ontbreken van de kroonbrug waar panerai bekend om staat vind ik ook jammer.

3 likes

Pammetje 390

12 likes

11 likes

Ik had een beetje hetzelfde, maar niet helemaal. Ik vind de 1940 radiomir nog steeds zo mooi qua kast. Maar het was niet het beetje ruige horloge dat ik wilde.

Ik zou als ik weer panerai kocht gaan voor een titanium 44 luminor, gebruikssporen dan juist prima. Wel canvas band zoals ik had (en nog heb). Staat iets in net blauw zag ik.

(Ik heb trouwens wel een bronzen cushion case met blanco wijzerplaat gebouwd, canvas band van m’n 1940 er op. Komt dicht bij de 1940, maar toch weer net geen hommage ).

2 likes

Al eens een 42mm met crown guard geprobeerd? Dat is voor mij met 18 cm pols perfect. De 44 vind ik dan toch wat te lomp… 111 is wel een klassieker dus daar doe je weinig fout mee.

2 likes

Even een vraagje.
Waar kopen jullie je horlogeband tubes panerai 24mm.?

1 like

Ik zou gewoon aankloppen bij de AD.

1 like

Bestellen via de AD of langs gaan bij een Panerai Boutique. In Antwerpen zit er eentje waar ze vaak veel op voorraad hebben. Bij een AD is de kans op voorraad wat kleiner. Bestellen kan nog wel eens langer duren; maar even goed is het er met een weekje. Die zijn ook afhankelijk van de voorraad bij Panerai.

2 likes

Dat is zou inderdaad nog een optie zijn!

Weet jij toevallig welke referenties ik hiervoor kan opzoeken ?

2 likes

Pam 1392 of Pam 392
De eerste is net wat minder dik en zou mijn voorkeur hebben. Zelf destijds de 392 gehad.
Beide prachtig overigens

1 like

Los van de 1392 en 392 zijn er ook wat submersibles in 42mm. En verder heb ik zelf de 722.

1 like

Bedankt voor de referenties ik ga er even induiken .