Exact!
Echt bizar eigenlijk dat verkopers dit soort info niet paraat hebben. Zelfs de shop manager kwam erbij en raadde af ermee te zwemmen… dank voor de info!
Oh en… ook bij Omega langsgeweest voor een NATO strap voor mijn Speedmaster ‘57 met 5atm. Die verkoper gaf aan dat de speedmaster niet geschikt was om mee te zwemmen… gaat lekker met die verkopers hahaha
Na een fascinatie al een aantal maanden knoop doorgehakt op deze. Was een gok met niet live makkelijk kunnen bekijken, maar is vooralsnog liefde op het eerste gezicht! Ik denk wel dat ik aan de canvas band ga, een niet te grove, want het horloge is echt relatief verfijnd eigenlijk.
Wat een prachtige band zit er op jouw Panerai. Wat voor een band is het?
Dank je
Het is deze band van Bosphorus: https://www.bosphorusleather.com/products/rolled-patina-grey-canvas
Prachtig, dit is vrijwel hetzelfde als een 933 toch?
Ja dezelfde 42mm kast en Mediterraneo plaat, enige verschil is dat dit een handopwinder is en geen 9 heeft naast de kleine seconde.
Waar is die Elux knop voor ? HEV ?
OOOO Zoo zit dat knap hoor.
Prijs valt nog mee.
Vergeet de 38 mm Luminor Due Luna met zijn parelmoeren wijzerplaat. Concentreer je in plaats daarvan op de 49 mm Panerai Submersible Elux LAB-ID. Is deze enorme PAM01800 met een kast, achterkant van de kast en bezel in blauw Ti-Ceramitech het horloge dat het vuur in de harten van een slapende groep Paneristi opnieuw zal aanwakkeren? Het lijkt erop dat Panerai dat bijna letterlijk probeert te doen door een hyperfunctioneel duikhorloge te creëren dat is uitgerust met Elux, een verlichtingstechnologie die in 1966 werd gepatenteerd. Vier van de zes cilinders van het uurwerk leveren voldoende stroom aan een microgenerator die mechanische energie omzet in elektriciteit om LED’s op de indexen, wijzers en de lume pip op de bezel tot 30 minuten te laten oplichten. Heeft Panerai het licht gezien? En, misschien nog wel belangrijker, zal het licht op jou schijnen?
Terwijl ik op het dek van Eilean zat, een klassiek jacht gebouwd in 1936 en eigendom van Panerai, vertelde een merkmanager me dat de Luminor Due een enorm commercieel succes is. Het kleine horloge dat waterdicht is tot 50 meter leidde tot zware discussies, vooral onder diehard fans van het merk. Veel officiële en zelfverklaarde “Paneristi” voelden allerlei negatieve emoties - verdriet, verraad, frustratie, woede… noem maar op - toen hun geliefde maker van oversized duikhorloges met een interessante geschiedenis een kleine, geklede niet-duiker presenteerde. Ze noemden Panerai een uitverkoop. Welnu, de Luminor Due, die zich richtte op een veel groter publiek dan mannen die een oversized horloge kunnen dragen en gevoelig zijn voor historische verhalen, werd een bestseller. De Due hielp Panerai om groei te realiseren, wat cruciaal is voor een merk dat deel uitmaakt van een conglomeraat dat eigendom is van de aandeelhouders. En in zekere zin maakte de Due de Submersible Elux LAB-ID mogelijk*. Grazie, verschuldigd!*
Wat zijn de ervaringen met een service voor Panerai hier? Mijn 655 had geen recente service. Is weinig gedragen en loopt erg mooi nog op de timegrapher, maar ik wil hem in de nazomer goed na laten kijken.
Ik kwam Watch Inside tegen als erkende panerai service. Ik gok dat je hem in Amsterdam ook wel kan afgeven bij de boutique (of SC / gassan vestiging die Panerai verkoopt of pertijs) hij dan op reis gaat, maar dat zou ik minder zien zitten.
Ik heb ook nog een optie van een onafhankelijke horlogemaker meer in de buurt, maar ik heb geen idee of Panerai/Richemont moeilijk of makkelijk met de onderdelen en data is?
Is Pertijs Breda in de buurt van jou, ik dacht dat ze daar ook Panerai gecertificeerd zijn ipv dat het opgestuurd wordt naar een service center.
Redelijk, ik kan die dan ook bellen of mailen, thanks!
De 655 heeft een 3-days P.4000 inhouse dus een lokale horlogemaker zal het horloge wel na kunnen kijken, maar niet kunnen repareren als er onderdelen nodig zijn. Althans, daar schijnt lastig aan te komen te zijn. Voor een enkele controle zou ik ‘m zelf niet laten opsturen naar Richemont, enkel voor reparatie
Vraagje aan de kenners en ervaringsdeskundigen. Ik overweeg een Panerai Radiomir (45mm) maar heb mijn twijfels of ik het kan hebben op mijn 17,5cm platte pols. Hoe ervaar jij het (voor de medium polsbezitters onder ons; zijn die hier uberhaupt? ). Ik wil hem zowel casual als zakelijk kunnen dragen en overhang is voor mij een rode vlag. (N.b een 1940 of andere variant in 42mm past momenteel niet in mijn budget dus voor nu wordt het een 45mm Radiomir of niks). Graag advies…
Een 45mm radiomir zou moeten kunnen wat betreft de overhang. Maar vergis je niet ze zijn best fors.
Op uhrforum staat een erg mooie pam 210 base dial.
Succes met de zoektocht.
Groet