Panerai Only III (graag bij een foto het PAM No. vermelden voor de leek)

Afgelopen vrijdag eindelijk de PAM01361 gekocht! Super blij mee en nog even geduld hebben voor de levering. Thanks @Wristler.eu voor de goede service :smiley:

17 likes

En we zijn bij de 3e Panerai.

Van

Naar:

En nu deze:

Edit: voor de duidelijkheid - de eerste 2 hebben de collectie verlaten.

27 likes

Nice congratz

1 like

3 maal scheepsrecht :ok_hand:

1 like

Dat denk ik ook. Classic Panerai - mooi in eenvoud. Sandwich dial zonder kleine seconde stond al langer op mijn wishlist en het P5000 uurwerk dat ik in de witte heb gehad vond ik geweldig. Loopt heel accuraat en 8 dagen power reserve maakt hem gewoon cool.

De Submersible was heel fotogeniek, maar om de pols kon ik er maar niet aan wennen. Was gewoon niet voor mij, kan niet goed uitleggen waarom.

2 likes

Echt een topper dit, althans voor mij.

12 likes

Winterse / herfst band gemonteerd

11 likes

Gaaf Edwin!!

1 like

Ja vind ik ook, prachtige plaat

1 like

Snap ik

1 like

1314

18 likes

Mooi zeg in het wit! Ik begin de Luminor steeds meer te waarderen.

2 likes

113 En “alaaf!

14 likes

1144

14 likes

1085

11 likes

Deze 01372 gepast en beviel me eigenlijk wel.

Laatste weken veel gelezen over verschillende ref’s, maar t blijft moeilijk voor een relatieve newbie…
Kunnen de meer ervaren lezers hier aangeven aan welke ref’s ik nog meer moet denken voor

• 40-42mm
  • Sandwichdial
  • Geen draadlugs ( dus bij Radiomir alleen de 1940’s)
  • Matte/brush/titanium kast
  • Geen submersible, chrono’s etc

Enige wat ik tot nu tegen kwam is de 01392.

11 likes

113

16 likes

Heb je de 1312 nog gepast? Die zou ook goed passen, schat ik zo in. Is wel 44 mm, maar dat valt om de pols erg mee.

1 like

Inderdaad gepast; maar vond m duidelijk groter dan de 1372; ik ben geen Paneristi(-a?)

In 20 jaar heb ik nog nooit een Panerai gehad, vond ze gewoon te groot/opvallend, ondanks dat ik een grote vent met redelijke maat polsen ben. Deze 1372 is wat dressier en bevalt me op de een op andere manier wel. Wellicht dat ik aan 43/44mm zou wennen, maar als ik iets koop, wil er niet direct weer van af als de maat me toch niet bevalt. (en dat gaat bij Panerai dan ook serieus afschrijven… )

Dan zou ik in elk geval geen nieuwe kopen….

2 likes