Panerai Only

  • Service papieren van Cartier (Ook Richemont group maar daar houd de gelijkenis wel op)
  • Tritium dial + Luminova wijzers
  • Lunette niet uitgelijnd voor de foto
  • Papier van 13 jaar oud in nieuwstaat
  • Vraagprijs onder marktwaarde
  • Particuliere verkoper zonder Trusted Checkout

Ik zou deze mijden als de pest. Hij kan best echt zijn, maar er zijn m.i. te veel rode vlaggen.
Ook worden ze redelijk goed nagemaakt, incl papieren, stickers, de hele rattaplan

2 likes

Moeilijk te zien op deze fotoā€™s :thinking:

Dank voor de info. Ik vind het een gaaf model maar ben totaal nog niet thuis in panerai. Behalve dat het een populair merk is om na te maken. Kreeg ook een beetje een to good to be true gevoel gezien er veel meer van 5000+ te koop staan die er slechter uit zien. Maar toch. Tot wel of geen trusted checkout was ik nog geen eens gekomen.

1 like

Twee favorieten vandaag: Vaja Case en PAM176

3 likes

D9-F804-A8-D6-CC-450-E-99-AD-6-B7-C5-C512323

10 likes

Mooie klomp 18 karaat goudā€¦! :star_struck:

Ik heb een gemixte relatie met Panerai die voor een paar weken terug is veranderd in een normale relatie.
Een kennis gaf me zijn radiomir en ik was best verbaast. Best een mooi horloge, en goed. De maat, de vormgeving en gevoel bevielen mij goed.

Hmm, ik krijg nooit een horloge van 5K+ van een kennisā€¦:wink:

1 like

In Milaan even langs de AD geweest voor een nieuwe band. Vet ding naast het rubber.

10 likes

Uiteraard blijft het zijn radiomir. Ik mocht zijn Panerai gewoon eens bekijken en voelen.

Luister voer bij onderstaande verhaal:

Een aantal jaar geleden toen ik voor het eerst naar een mechanisch horloge zat ik ook naar Panerai te kijken. Toen veel te duur voor mij, nu niet. Maar wel een afhankelijk van welk model, en voornamelijk van wat ik wil uitgeven aan een horloge.

Ik ben al een tijdje aan het rond zoeken naar wat leuks. Klinkt een beetje denigrerend, zeker voor iets wat best wel wat geld kost, maar zo bedoel ik het niet. Voornamelijk plaatjes kijken opties wegen. En kijken of dat het na een paar weken nog steeds klikt.

En nu blijft het bij Panerai ogenschijnlijk klikken. Het is nog een beetje zoeken naar welk model het meest klikt.

Een 111/177, al weet ik het niet met dat secondenwijzertje.
Een 112/176.

Titanium of niet voor de 111 en 112 hangt er denk ik meer vanaf waar ik tegenaan loop. Een lichte voorkeur voor staal denk ik, al bevallen al mijn titanium horloges mij zeer goed.

Dus ik ga de komende tijd eens rond reizen om de verschillende modellen om de pols te kunnen zien.

Maaaar hoe meer ik mij inlees hoe meer ik word gewaarschuwd voor fake. en nauwelijks van echt te onderscheiden fake.

Kijk bij te goedkoop gaat er bij mij ook wel een alarmbel rinkelen. En er staat nu een 176 op marktplaats zonder papieren die er volgens mij een week geleden onder een andere naam op stond, en die op chrono24 er onder een 3e naam op staat.

Van wonderen heeft een 112 staan, als is dat bedrijf denk ik nu niet echt een school voorbeeld van buy the seller. @lugten heeft een 111 staan (verder nog niet naar geĆÆnformeerd hoor omdat ik er nog niet uit ben met dat secondenwijzertje). Daarnaast staat er een 176 in de usa op chrono24 https://www.chrono24.nl/panerai/luminor-marina-pam-176-titanium--id11347712.htm

Maar goed. Als die dingen zo goed worden na gemaakt inclusief papieren en stickers zoals @Hornet ook al aangaf. Buy the seller, maar herkend de seller zelf nog wel de fake?

Dus wat zijn de tips and tricks voor aan een echte te komen.

  • buy the seller. Maar welke seller is zelf ook in staat om een namaak te herkennen.
  • Complete set, doos papieren, garantie kaart enz, komen alle nummers overeen. Al schijnen ze die ook na te maken.
  • Niet onder een normale marktprijs. ca. 4 tot 4,5 k denk ik zo.
  • Een horloge uit 2008 wat nooit gepolijst is moet gebruikssporen vertonen, kan bijna niet anders. Kan het alleen nog steeds een oude fake zijn.

Een nieuwe met een sandwitch dial gaat boven mijn grens voor wat ik er voor uit wil geven.

Of ben ik nu paranoĆÆde?

1 like

Dank, vragen mag altijd hoor :slight_smile:
Heb ook nog een 390 te koop zonder subdial. :wink:

2 likes

Voor mij juist de reden dat ik wel een Pam heb aangeschaft. Ik zie graag dat mijn horloge loopt. Maar dat is natuurlijk persoonsgebonden.

2 likes

Dan zit er niks anders op dan nieuw te kopen bij de AD of Panerai Boutique. :wink:

1 like

Het is goed om altijd op je hoede te zijn en heel goed de reputatie van de verkoper na te gaan. Om zekerheid te krijgen kun je ook het horloge laten controleren bij een AD. Voor absolute zekerheid kun je het beste nieuw bij een AD kopen. Succes met de selectie en de koop :+1: :grinning:

1 like

Er staat ook nog een 372 ( als nieuw) te koop :wink:

1 like

Bekend verhaal :wink: Ik ben in 2008 met een 111 begonnen, omdat ik dat toen wel wat vond hebben. Maar al snel naar een ā€˜baseā€™ over gegaan, een 176.

2 likes

Vandaag aangeschaft :blush::blush::blush:

31 likes

Mist ie niet een wijzer? :thinking:

Is dat inderdaad een blauwe? Geweldig mooi!

1 like