Panerai PAM00524 Chrono Flyback

Wie van jullie heeft de Panerai Chrono Flyback wel eens om de pols gehad? Ik ben er al een tijdje naar op zoek, maar het valt niet mee er eentje in NL te kunnen passen. Ik ben vooral benieuwd naar de maatvoering, in het bijzonder de hoogte van de kast. Heb zelf een Luminor Marina PAM 111 gehad die prima paste, maar de 1950 case heeft ondanks zijn zelfde diameter toch een iets andere vorm. De Flyback lijkt daarnaast ook een behoorlijk stukje dikker te zijn (op het web varieert de informatie van 15mm tot een royale 17,5(!)mm. Benieuwd of er iemand op het forum uit eigen ervaring kan vertellen over dit horloge.

afbeelding

6 likes

Mooi horloge. Zelf nog niet gedragen. Wel al een 317 monopusher. Dat zal wel enigszins vergelijkbaar zijn schat ik in.

1 like

Hoe is die jou bevallen qua draagcomfort?

1 like

Ik hoop dat je met de kast hoogte millimeters bedoelt…

1 like

Goed gespot! Dat moet idd mm zijn :smile:

1 like

Gelukkig! Anders is het ècht ondraagbaar.
Andere vraag, hoe lees je zo’n chrono af?
Is die subdial de running seconds of de minuten van de chrono?

Er zitten twee center chrono wijzers op, de blauwe voor de secondes en daaronder een zilveren voor de minuten. De sub dial is idd running seconds

afbeelding

3 likes

Joh! Dat is wel cool!

2 likes

Dik
En groot. Maar ik heb dan ook ca 17cm pols.

Same here. Aan de andere kant mag een Panerai natuurlijk ook wel wat forser zijn dan andere horloges - hoort toch ook een beetje bij het brand DNA
:wink: