Hallo allemaal, wellicht dat iemand me met het volgende kan helpen.
Ik heb een pre-Vendome Panerai die ik wil servicen. Hoewel ik het horloge nagenoeg nooit meer draag (paar dagen per jaar) en alles nog zeer regelmatig loopt ben ik de laatste jaren vooral bezig met service in plaats van aanschaf. Het werd na bijna 30 jaar in bezit ook wel tijd hiervoor.
Ik ben naar S&C geweest en uiteraard kunnen ze dat doen door het terug te sturen naar Italië/Zwitserland.
Echter, wijzers worden vervangen en dat wil ik niet. Teruggave van oude wijzers wordt ook niet gedaan.
Allemaal best restrictief terwijl ik graag alles origineel wil houden. Of originaliteit van wijzers belangrijk is of niet, is een andere discussie. Is mijn preferentie.
Mijn vraag is, kennen jullie een goede horloge maker die dit kan doen. Het uurwerk van dit horloge is vrij simpel. Uiteraard waterdicht maken en testen is belangrijk. Werken met titanium ook.
Het ligt aan het gebruikte caliber. Mocht dat een ETA/valjoux/unitas zijn dan kun je bij heel veel goede horlogemakers terecht. Mocht het een ‘ in house’ zijn dan heb je idd pech