Panerai styling welke kopen?

Poktori Schreef:

Dank je Marnix,

Ik druk me misschien wat hard uit, maar ik spreek
regelmatig met “echte” horlogemakers, en die
werken echt heel hard om iets moois te maken, voor
mensen die ook (zoals ik) heel hard moeten sparen
om iets van hen te kunnen kopen. Voor mij is al
die interesse in namaak echt hard te verkroppen.
Je ziet het verschil bij de grote merken namelijk
echt heel makkelijk. en laten we niet vergeten dat
je soms - als je heel voorzichtig omgaat met je
horloge en een gelimiteerd model koopt - zelfs
quitte kunt spelen met je horloge als je hem weer
verkoopt (winst komt zelden voor). Dan draag je
hem dus voor niets, en krijg je je geld weer
terug.

Groeten,

R

Huh, ik dacht dat ik al op had gereplyed. Misschien werd ik weer als spammer gezien of was ik vergeten op Posten te klikken.
Anyway…

Graag gedaan. Zolang we er met respect voor elkaar over kunnen discussieren, vind ik 't prima.

Wel wou ik opmerken over 't weer verkopen. Voor dezelfde prijs, gaat misschien op voor 2e handse klokken, maar niet als je voor nieuw gaat. Ik heb gezien dat een hoop van mijn nieuw gekochte klokken er 2e hands voor honderden tot duizenden euro’s minder van de hand gaan. Zelfs de limiteds. Er komen zoveel factoren bij kijken. En natuurlijk heb je uitzonderingen, maar daar moet je oog en zin voor hebben. Zo ken ik iemand die een Panerai 1950 voor flink wat winst heeft doorverkocht. En ook 2 PVD versies, hoewel die 't wat minder goed deden dan die 1950.

@Bert1, 't kleine verlies van een hommage is (bij mij) nog steeds een stuk lager dan de waardedaling bij een verkoop. Ik heb 't overigens over nieuwe klokken. Bovendien ben ik niet iemand die z’n horloges verkoopt. Ik vind 't dan wel prettig om een replica of hommage uit te kunnen proberen. Heb wel de voorkeur voor een hommage, omdat ik een hommage ook normaal wel eens draag en een replica alleen thuis.

Grrr… weer gezien als spammer.

Enfin, nog een keer:

Lowlander Schreef:

Ik heb namelijk een tijdje geleden een MM gehad (rosé
goud), ook om te proberen, dat was geen succes,
44mm was te groot en te hoog, door het gewicht en
mijn dunne polsen (ik mag graag een tikkie
oversized dragen) viel steeds om. Vouwsluiting was
flut en prikte steeds in mijn pols. En dan dat
beugeltje, erg fragiel, kroon idem. Enige tijd
later een PAM submersible mogen passen van een
forumlid, 44mm zat eigenijk beter dan de MM, kwam
misschien ook door de andere band en doornsluiting
dat bij mij beter zat. Kortom, zo Parnis of MM
heeft dan wel de looks maar verder absoluut niet
de specs, alleen al de afwerking en het gewicht
verschilt. Dat is natuurlijk ook logisch voor zo’n
prijs.

Daar heb je helemaal gelijk in. Na aardig wat replicas te hebben gekocht, krijg je wel een beetje ervaring in waar het vaak niet klopt met t echte werk. Zo hebben bijvoorbeeld geen van alle Seamsters replicas die finesse van de band kunnen evenaren. Zelfs de uitvoering met duikersextensie. Is ook erg moeilijk met alle kleine stukjes die zo vloeiend op elkaar aansluiten. De meeste metalen banden van replicas missen de verfijndheid van een echte, en zitten vaak bij lange na niet zo comfortabel.
Een ander voorbeeld is dat geen van m’n replicas de mooie bolling hebben van de Rolex wijzers op m’n SDW.

Ik vind replicas en hommages op dat gebied ook niet geschikt om de… ‘feeling’ van een merk te proeven. Maar meer om uit te testen of bepaalde zaken je aanstaan. Zoals bijvoorbeeld het formaat, gewicht, vorm, specifieke dingen als een opgelegde loep of uitstekende helium ventiel.

Het is ook goed om het niet altijd eens te zijn op een forum, anders waren we allemaal zo uitgeluld…

De enige reden dat ik in dit draadje reageerde was het feit dat TS kennelijk twijfelt tussen de aankoop van een origineel exemplaar of gaat voor een hommage-achtig iets. Daarop heb ik mijn mening gegeven, zonder op wat voor manier dan ook elitair te zijn.

En nogmaals, laten we het niet nog eens hebben over de zogenaamde toevoegingen van hommages.

Hij zegt duidelijk dat wanneer hij de hommage heeft dat hij misschien denkt, deze is wel best ik hoef geen echte meer te kopen.

Ofterwijl je inbreng in dit topic slaat kant nog wal, floris is gewoon op zoek naar een hommage om te bepalen of ‘the real deal’ wat voor hem is in de toekomst. Om mensen dan direct voor cheapskate uit te maken vind ik getuigen van weinig inlevingsvermogen en erg kort door de bocht.

Volgens zit er bij deze kopieëerwinkel wel wat tussen:
http://www.parniswatch.net/

Of koop een fraaie Aristo Kampfschwimmer II:

http://imageshack.us/photo/my-images/171/18260.jpg/][img]http://img171.imageshack.us/img171/9351/18260.jpg[/img

Sinds kort via mijn shop verkrijgbaar :wink:

RC Schreef:

Al eens naar Magrette gekeken?

^^ met hem.(tu)

staat hoog op mijn lijstje.