Panerai styling welke kopen?

Ik heb regelmatig een gesprek met iemand die echt een Panaristi is, steeds als ik daar kom begint ie over horloges en over de pam232 en de pam217 enz enz, zelf heeft hij een submersible om, en volgens mij heeft hij er nog wat meer in de kluis.

Nu zijn het best groffe klokken en ik begin het ontwerp steeds meer te waarderen, maar ze zijn ook erg hoog, ik vraag me dan ook af of dat wel lekker draagt, daar kom je niet achter door een keer een horloge om te doen maar je moet hem dragen.

Welnu ik zoek dus een lookalike, ik stond ooit op het punt om bij matsimitsibutsie ofzo iets te bestellen, maar ik denk ik kijk even verder dan me neus lang is, nu heb ik deze site gevonden http://www.siswatch727.com/index.do. iemand daar ervaring mee? Ik wil wel een klein beetje kwaliteit hebben, en je kan ze hier daar saffier kopen, maar is het wel wat, zal er echt verschil zijn tussen deze zaak en matsibutsiebatsie?

Kijk wie weet denk ik als ik dat horloge heb eigenlijk vind ik deze ook wel best ik hoef geen echte Pan! Ik hou het wel bij deze, (je weet het bij mij toch nooit, want laatst za ik weer te denken mijn meistersingers waar ik heel blij mee ben op te ruimen voor wat anders mogelijk een echte pan of rolex) dan zou het fijn zijn als het er 1 is die kwalitatief een beetje goed in elkaar steekt.

Uw meningen graag!

Volgens mij zijn het gewoon dezelfde horloges, bij Manbushije kun je ze ook bestellen met saffierglas als extra, volgens mij $ 25,-. Al dit soort horloges zijn uitgerust met Chinees uurwerk. Ze zijn ook wel vekrijgbaar met Zwitserse uurwerken, kijk eens op elitedealseeker.com:

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=5724275&rid=0

Hier vind je ze geregeld nieuw met goede matarialen.

Eric

Al eens naar Magrette gekeken?

Hier staat er ook 1 te koop:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,303518

Eric

http://www.timefactors.com/precista.htm

De Precista van Timefactors is een begrip bij onze Britse buren. Zie de reviews op het bijbehorende forum http://www.TZ-UK.com

Leuke is dat je dan een hommage klok hebt, gemaakt van en door echte liefhebbers. Ze hebbenn 2 modellen PRS-20 staan, die lume versie is wel heel erg mooi!

BEdankt voor de tips tot nu toe heren!

Hier nog een paar opties.

http://www.gnomonwatches.com/Product-view.asp?id=7

Maar ik denk dat de versie zoals die van de eerder vermelde precista echt wel de moeite waard is. (p.s onderaan de pagina staat een black dial versie)

Succes.

Met vriendelijke groeten.

N.Visser.

Hee cheapskate nummer zoveel,

Doorsparen en een echte kopen. Je zult er geen spijt van hebben. Ik haal die neppers er altijd zo uit. Slechte afwerking, slecht mechaniek.

Just my two cents worth,

Roald

Wat goed van jou zeg! Heb je wel gelezen naar wat ik precies vraag? zoizo de manier waarop je reageerd slaat nergens op.

Hoe dan ook ik ga rustig verder kijken, heb ook al pb’s gehad van wat mensen maar ik weet nog niet zeker of ik op de aanbiedingen in ga.

Er staat een soort panerai styling achtige op http://www.chronometer.net/wrist.htm .

Large Marine Diver “ETA 2824” Military Style Automatic heet ie. Op ongeveer 3/4 van de pagina. Misschien is dat iets voor je? Ik kan me je probleem overigens goed voorstellen, ik ben ook altijd benieuwd of een panerai mooi en prettig draagt. Ik ben benieuwd naar je bevindingen, als je er eentje hebt gekocht. Succes iig (tu)

Nee, ik heb het nog eens nagelezen: “ik hoef geen echte”. Ik zou echt even doorsparen. En je hoeft niet zo cynisch te reageren. Geloof me: het is het waard een echte te kopen.

R

Er staat ook : wie weet denk ik

Er staat niet: ik wil geen echte. Er staat dat ik een hommage zoek om te kijken hoe hij draagt en dat ik liever een model heb die niet meteen uit elkaar valt, en dat er een mogelijkheid is dat misschien de hommage voldoet voor mij en dat ik dan dus bij me zelf denk ik hoef geen Panerai, dat jij dan van een kilometer afstand kan zien dat het geen Panerai is dus niet belangrijk.

Ik vind het gewoon slim om voor veel minder een proefmodel te nemen, en wie weet bevalt ie wel dan bespaar ik dus veel geld waar ik dan weer andre dingen mee kan doen (bijvoorbeeld veel bier kopen :slight_smile: )

Hoe dan ook, mijn voorkeur gaat nu uit naar een submersible model, puur omdat ik die het mooist vind. Bedankt voor de tip tommaat!

floris Schreef:

Nu zijn het best groffe klokken en ik begin het
ontwerp steeds meer te waarderen, maar ze zijn ook
erg hoog, ik vraag me dan ook af of dat wel lekker
draagt, daar kom je niet achter door een keer een
horloge om te doen maar je moet hem dragen.

Ik herken dat. Voor mij maakt het voor 't uitproberen niet zoveel uit wat de kwaliteit is, zolang ie beetje redelijk de tijd houdt (niet 10 uur per dag voorloopt) en niet binnen een paar weken de geest geeft. Zelfs een uitprobeersel moet wel werken.

Ik twijfelde ook erg over de 44mm van Panerai, omdat ik meer 40-42mm gewend ben. Vreesde vooral dat de beugel in m’n pols zou steken en dat de lugs over m’n polsen zou steken. Maar na een MM staat nu een Luminor 1950 op m’n verlanglijstje.

En ik snap Poktori wel, uiteindelijk is een Panerai toch wat anders dan een Parnis ofzo.

Dank je Marnix,

Ik druk me misschien wat hard uit, maar ik spreek regelmatig met “echte” horlogemakers, en die werken echt heel hard om iets moois te maken, voor mensen die ook (zoals ik) heel hard moeten sparen om iets van hen te kunnen kopen. Voor mij is al die interesse in namaak echt hard te verkroppen. Je ziet het verschil bij de grote merken namelijk echt heel makkelijk. en laten we niet vergeten dat je soms - als je heel voorzichtig omgaat met je horloge en een gelimiteerd model koopt - zelfs quitte kunt spelen met je horloge als je hem weer verkoopt (winst komt zelden voor). Dan draag je hem dus voor niets, en krijg je je geld weer terug.

Groeten,

R

Poktori Schreef:

laten we niet vergeten dat

je soms - als je heel voorzichtig omgaat met je
horloge en een gelimiteerd model koopt - zelfs
quitte kunt spelen met je horloge als je hem weer
verkoopt (winst komt zelden voor). Dan draag je
hem dus voor niets, en krijg je je geld weer
terug.

Hier sluit ik me dan weer helemaal bij aan.

In dit segment is zodanig sprake van waardevastheid dat het eigenlijk niet nodig is nep/hommage of wat dan ook te kopen om uit te proberen. Als de intentie er is om een origineel te kopen, zullen de fondsen er vermoedelijk ook voor aanwezig zijn (lijkt mij). In dat geval, ga voor origineel. Bevalt hij loop je er bij als het mannetje, is het uiteindelijk niet wat je zoekt verkoop je hem. Het kleine verlies kun je hebben omdat je jezelf de aankoop van een “hommage” hebt bespaard.

En bovendien…met een hommage/namaak (whatever) krijg/heb je toch echt niet het gevoel dat het origineel geeft. Het gevoel dat je eindelijk het horloge hebt wat je zo graag wilt bezitten, ongeacht of iemand anders nou weet wat je draagt of niet.

Maar dat is dan weer mijn mening… :+

Ik ben het helemaal eens met Poktori en Bert1. Ik heb namelijk een tijdje geleden een MM gehad (rosé goud), ook om te proberen, dat was geen succes, 44mm was te groot en te hoog, door het gewicht en mijn dunne polsen (ik mag graag een tikkie oversized dragen) viel steeds om. Vouwsluiting was flut en prikte steeds in mijn pols. En dan dat beugeltje, erg fragiel, kroon idem. Enige tijd later een PAM submersible mogen passen van een forumlid, 44mm zat eigenijk beter dan de MM, kwam misschien ook door de andere band en doornsluiting dat bij mij beter zat. Kortom, zo Parnis of MM heeft dan wel de looks maar verder absoluut niet de specs, alleen al de afwerking en het gewicht verschilt. Dat is natuurlijk ook logisch voor zo’n prijs. Tja en dan heb ik dus vandaag een 40mm panerai luminor gepast, the real deal, zat eigenlijk perfect, alleen die prijs, misschien toch eens op zoek naar een mooie 2de hands.

Moraal van dit verhaal, ga voor de echte, heb je verder niets met het merk ansich maar vind je de styling gewoon cool, tja koop dan een MM of Parnis.

succes

Niet mee eens, Een kwalitatieve hommage kan uitstekend en kun je totaal niet over 1 kam scheren met een nepper. Ik vind dat de vorige posters wel heel gemakkelijk oordelen, niet iedereen heeft zomaar 4k op de plank liggen en dan is een hommage een uitstekend alternatief. Ook om uit te proberen.

De eerder genoemde Precista PRS-20 is daarvan een voorbeeld, komt nota bene vanuit de Britse horloge community Timefactors.com zelf vandaan! Je ziet hierin gewoon de bevlogenheid over de horlogerie en het vakmanschap. En houden afstand tot het originele ontwerp, vaak met een leuke twist. Zie eens: http://anton-c.blogspot.com/2008/07/unwrapping-precista-italian-prs20.html

Sorry Stitch,

Maar 1) ik heb ook nooit € 4,000 op de plank liggen, maar spaar gewoon door; en 2) je betaalt altijd voor wat je krijgt. Hoe duurder de “hommage”, hoe beter hij zal zijn. Helaas is een hommage meestal niets meer dan een nepper zonder de originele merknaam erop.

Koop toch een echte! Wat is er mis met hard moeten sparen voor iets echt moois? Op de ware moet je altijd even wachten…

R

stitch Schreef:

Niet mee eens, Een kwalitatieve hommage kan
uitstekend en kun je totaal niet over 1 kam
scheren met een nepper. Ik vind dat de vorige
posters wel heel gemakkelijk oordelen, niet
iedereen heeft zomaar 4k op de plank liggen en dan
is een hommage een uitstekend alternatief. Ook om
uit te proberen.

De eerder genoemde Precista PRS-20 is daarvan een
voorbeeld, komt nota bene vanuit de Britse horloge
community Timefactors.com zelf vandaan! Je ziet
hierin gewoon de bevlogenheid over de horlogerie
en het vakmanschap. En houden afstand tot het
originele ontwerp, vaak met een leuke twist. Zie
eens:
http://anton-c.blogspot.com/2008/07/unwrapping-pre
cista-italian-prs20.html

Bij mij ligt het geld ook niet voor het oprapen hoor. Dat hoeft ook niet, zo blijft een aankoop van een gewild horloge ook speciaal.

Volgens mij was de stelling van TS dat hij graag een bepaald type horloge heeft wat behoorlijk aan de prijs is en hij om een miskoop te voorkomen wil kijken of het model wel bij hem past door een goedkoop (of goedkoper) alternatief te kopen.

De redenatie dat je vindt dat er makkelijk geoordeeld wordt onderstreep ik niet. Een nep/hommage exemplaar kan nooit de beleving bezorgen die “the real deal” je wel geeft. Puur om het feit dat je zo trots als een aap met 7 lullen bent dat je eindelijk je droomklok hebt. Als je op voorhand al twijfels hebt, is het dus niet je droomklok. Dus, ook al heb je geen 4000 euro (of wat voor bedrag dan ook) gereed. Droom dan gewoon van wat je graag wilt, en spaar, dan is de uiteindelijke beloning van je aankoop des te groter. En zoals gezegd, past het horloge je niet na een tijdje dragen, er zijn voldoende liefhebbers die het van je willen overnemen voor een schappelijke en eerlijke prijs.

Laten we het in dit topic aub niet hebben over de kwaliteit van hommages en of de hommages wel of niet te veel op het origineel lijken, daarover is genoeg geschreven.

We zijn het gewoon niet eens dan, klaar. Wat mij vaak stoort in topics zoals deze is het vaak moralistische toontje en het snelle oordelen van ‘koop toch een echte’, pauperklokken, doorsparen, en dat een hommage gelijk is aan een nepper. Elitair geneuzel, iedereen moet zelf kunnen uitmaken wat die koopt en wanneer. Iemand de real deal, prima, iemand de hommage als voorproefje of als einddoel, ook prima. Ik kan mij nog wel eerdere felle discussies herinneren, http://www.alpha-watch.com/. Anyone :slight_smile:

Ik heb zelf geen hommage of neppers in bezit maar ben juist blij dat er hommage’s bestaan, zoals het woord zegt is het een eerbetoon aan het originele merk maar wel met eigen toevoegingen of verbeteringen en niet alleen als copy cat.

De Horlogeforum.nl Limited Edition 2011 is trouwens ook een hommage klok geworden, goede zaak.
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,299139