Panerai / suggesties NA

Hi all,

Het is inmiddels alweer een tijdje geleden dat ik iets heb gepost.

Het kan aan mij liggen (haha), maar het lijkt erop dat je Panerai steeds minder ziet op het internet, in het wild, gepromoot door AD’s?

Ik ben nu ongeveer 15 jaar actief in de horloges. 10-15 jaar geleden was Panerai een vrij populair merk. Sowieso wat grotere horloges, maar je zag veel celebs ook een Panerai dragen. Rolex liefhebbers waren vaak ook gek op een Panerai.

Zelf ben ik nu aan het orienteren op een Panerai. Mede doordat mijn collectie bestaat uit 39-41mm horloges.
Zoals de Speedy , SMP, Sub, Speedy racing.

2 jaar geleden een nieuwe IWC Big Pilot gekocht bij de Boutique. Was binnen 3 weken al stuk. Fabrieksfout… horloge is teruggegaan…

Nog steeds mis ik de Big Pilot, maar heb weinig vertrouwen meer in IWC. Daarnaast vind ik het op dit moment te veel geld voor een dergelijk horloge.
De Big Pilot/PAM draag ik het liefst met een polo, trui --> casual.

De overige horloges kan ik naar mijn werk aan --> formeel.

Suggesties?

4 likes

Een leuke Panerai zoeken lijkt me. Wat maakt het uit dat ze minder populair zijn op het moment.

Vergaap je even aan de mooie exemplaren in het Panerai only topic en wie weet kom je jou model tegen.

1 like

True :)! maar het viel mij op, maar dat kan ook aan mij liggen.

Ik ga eens ff kijken! Thanks Erik! Binnenkort eens passen, want er staat zoveel op mijn lijstje/cq in mijn gedachten.

1 like

Als je mijn PAM587 een keer wilt passen om te kijken of de grootte en de vorm wat voor jou zijn, dan ben je van harte welkom. :+1:

1 like

Passen dus; bij een HFer of in de winkel :muscle:t5::muscle:t5:!

2 likes

Ga wel passen want Panerai heeft over het algemeen een flinke lug to lug afstand.

Dat komt door het design natuurlijk maar je moet er wel mee weg komen want een te grote Panerai op een te kleine pols staat niet echt lekker.

Verder zou ik de Luminor Due vermijden want het staat specsgewijs ver af van waar Panerai voor staat/stond. (Snap on caseback en 30M Wr slaat nergens op voor een Panerai in mijn ogen)

En koop het horloge op een betrouwbaar adres want er zijn gruwelijk goed lijkende fakes te koop waar ook op het eerste gezicht achter de caseback alles lijkt te kloppen.

4 likes

Thanks Guys!

De PO 45,5mm BP 46mm (ook al is dit alleen de diameter) staat bij mij goed. maar ga zeker eens passen :)!

Fakes worden steeds populairder :frowning: vooral ook goede fakes.

1 like

Dat valt mijns inziens juist mee door de vierkante kastvorm. :+1:

Zelf draag ik een PAM587, die is 47 mm, met 17,5 cm polsen. :wink:

3 likes

Ja dat kan natuurlijk goed passen. :+1:

Maar een platte of ronde pols maakt al verschil denk ik.

Ik bedoel meer dit. :point_down:

1 like

Als je dichter bij je ‘normale’ maat horloges wil blijven kan je ook eens naar de 42mm radiomirs kijken. Ik heb een pam620, perfect qua grootte en vooral dikte.

Aan de 44mm luminors valt de grootte wel mee door de gekromde lugs, maar de dealbreaker voor mij is de dikte, ik zou zo’n homp horloge binnen de kortste keren ergens tegen stoten. Ik ken mezelf :man_shrugging:t2:

Die foto’s zijn van dichtbij genomen, dan lijkt het groter op de pols. Je kunt het beste het horloge om doen en dan in de spiegel naar je pols kijken.

Maar inderdaad, een platte pols helpt zeker mee. Ik heb zelf ook een platte pols. Daardoor kan ik met 17,5 cm omtrek toch behoorlijk grote horloges dragen. Desondanks is de PAM587 (47 mm) wel echt het plafond qua grootte voor mij.

1 like

Het mooie is dat deze horloges daarvoor bedoeld zijn, om er alles mee te doen. Als je je zorgen maakt om putten en krassen kan je misschien beter geen Panerai kopen. Tenzij je een gouden exemplaar koopt natuurlijk! :wink:

Daar heb je gelijk in, om die reden niet iets voor mij, te moeilijk in goede staat te houden (toch voor mij :disappointed:)

Panerai heeft schitterende exemplaren vind ik. Heb zelf een 111 gehad (44mm luminor met sandwichdial) en heb er best van genoten. Ik was lang op zoek geweest naar dit model. Tot mijn eigen verbazing begon de grootte me tegen te staan. Dit terwijl ik ook wel een Breitling SOH 46mm had in die tijd. Op de een of andere manier droeg de Panerai toch forser. Uiteindelijk heb ik ‘m verkocht. Ik kijk nog steeds naar Panerai, maar mocht er in de toekomst ooit weer een komen, dan zal het denk ik een Radiomir 42 worden. Alleen al omdat de kast van een Radiomir behoorlijk kleiner is dan die van een Luminor. Kortom: echt even goed passen denk ik.

1 like

Hi ricosub, ik stuur je ff een pb.

:joy:

1 like

Ik heb al vaak op het punt gestaan een PAM te kopen. Mijn voorkeur ligt bij de Radiomir met wire lugs. Helaas altijd een net niet situatie geweest.

De 753 heeft een soort snap on caseback, maar is qua look wel mijn ding. Heeft ook een prijskaartje dat nog te verantwoorden valt voor een “af en toe” horloge. Ik zit met mijn Explorer en Planet Ocean niet verveeld om een daily driver, dus zo’n exotisch ding als een Panerai zou niet voor elke dag zijn.

De 992 vind ik heerlijk, met dat geborstelde staal en die prachtige kleuren van de dial & wijzers. Alleen vind ik die zeer duur voor wat het uiteindelijk voor mij is.

Ergens tussenin landen met een 610 zou nog wel kunnen, die moet wel met een redelijke korting te krijgen zijn. Of een 424 maar die valt dan weer wat te groot uit …

Ooit komt het er wel van :sweat_smile:

Ik kom net van de Panerai boutique en was vooral benieuwd hoe de 42 of 44 mij zouden staan. Normaal heb ik aan 40-42 meer dan genoeg. Maar na de 44 Luminor GMT gepast te hebben wist ik het zeker en heb met gerust hart een 44 besteld, want wilde graag de zwarte zonder reserve op de dial.

Excuus voor de kwaliteit van de foto, daar ben ik nu eenmaal niet goed in.

5 likes

Gaaf!

Sommige hebben 8 days PR. Super handig, maar missen weer vaak de PR indicator… dit snap ik dan weer niet haha.

1 like

Dat is een mooie :+1::+1::laughing:

1 like