Panerai

Stuur ff info :wink:

2 likes

Is 100. Geen 30 hoor. Zie de specs
Volgens mij maakt Panerai ook in de nieuwe series die pas uitgekomen zijn geen horloges tot 30 maar is het minimum 100 meter. Ze gaan in elk geval verder dan spatwaterdicht. Daf lijkt me -ook bij 30 meter- wel iets anders

1 like

Dat is goed nieuws :+1:!

Hele heisa om niets :slightly_smiling_face:

Voor wat betreft de door de topicstarter genoemde modellen wel .
Maar ik had een vraagteken in mijn eerste post staan .
Ik vind het wel genoeg ook nu inmiddels .

@Trinacria.

Ik heb mā€™n post even aangepast. :wink:

Dacht even dat je de Luminor Due met een drukkertje als achterdeksel en een waterdicht kroonmechanisme met 30M WR op het oog had! :sweat_smile:

Groeten,

Noel.

@Horloge17.

Ik zou me eens eens in de historie van Panerai verdiepen.

En welke functie het kroonmechanisme op de 30 meter waterdichte Luminor Dueā€™s met gedrukt achterdeksel van origine heeft.

Ik vind een aanfluiting nog erg zacht uitgedrukt. Is gewoon een kwestie van een forumlid behoeden voor een miskoop als het inderdaad de Luminor Due betrof.

Groeten,

Noel.

1 like

Als elk product enkel zou gekocht worden om wat het lijkt te zijn dan zouden veel producten niet meer verkocht wordenā€¦ hoeveel Rolexen worden er nog verkocht om te gebruiken als duikershorloge (en daar lijken ze ook op en gezien de geschiedenis), hoeveel Omegaā€™s Railmaster worden er verkocht om te werken in magnetische velden,ā€¦
Maar dan mag je ook geen SUVā€™s kopen want de terrein eigenschappen daarvan zijn zeer beperkt dan moeten we ons houden bij de Land Rover Defenders en zoā€¦
Het is niet omdat iets lijkt gemaakt te zijn dat het ook echt daarvoor moet gemaakt zijn. Om terug te komen op Rolex hoeveel zouden daar niet genoeg hebben aan 3 bar waterdichtheid (en ja ik kom nog uit de tijd dat de meeste horloges geen waterdichtheid hadden en 3 tot 5 bar al heel respectabel was, en met die horloges die geen waterdichtheid hadden mocht je ook je handen wassen hoor, mocht je ook door een regenbui lopen alleen opletten dat het horloge natuurlijk niet teveel rechtstreeks blootgesteld werd aan water en zeker niet onderdompelen).
Om nu terug te keren naar het ā€œprobleemā€ van Panerai, ik kan mij best voorstellen dat er mensen zijn die het ontwerp van zoā€™n horloge heel geslaagd vinden maar die verder niets met duiken te maken hebben. Voor hen die zoā€™n horloge enkel dragen ā€œbinnenshuisā€ zal die 3 bar meer dan voldoende zijn want dieper dan desk-diven zal er met veel van die horloges niet gedoken worden.
Voor zij die denken dat 3 bar niet voldoende is maakt Panerai ook nog een aantal andere modellenā€¦ dus voor ieder wat.

1 like

Nu 10 jaar een PAM111 in bezit. ā€œOude generatieā€ handopwinder. Heeft in die 10 jaar 1 keer onderhoud gehad, en blijft zonder problemen als een zonnetje lopen. (En is volgens de specs 300 mtr waterdicht.)

2 likes

De reden dat de Luminor Due verguisd wordt is dat het niet trouw is aan zijn eigen origine.

Je haalt een Land Rover Defender aan. Om de vergelijking te maken bedoel ik dat de Luminor Due eigenlijk een Defender is die niet overweg kan in het terrein.

Dan gaat er bij de liefhebber al gouw een stukje emotie verloren, ookal is de Defender niet gekocht om echt terrein te gaan rijden/ En de Luminor Due niet gekocht om daadwerkelijk mee te duiken of te zwemmen.

Groeten,

Noel.

1 like