Panerai

Wil binnenkort een Panerai aanschaffen. Ik twijfel tussen een nieuwe 1005 of 776 enerzijds (nieuw, maar instappers en handwinders) of een in (kennelijk) goede staat verkerende 00090 automaat uit 2007. Wat vinden jullie van de nieuwe generatie handopwinders van Panerai?

2 likes

Ik kan niet echt wat over de kwaliteit van het uurwerk zeggen, wel over wat ik mooi vind:

Ik vind eigenlijk alleen de Radiomirā€™s mooi :wink:

1 like

Ah neeā€¦ ik zweer bij Luminor :wink:

4 likes

Ik denk (geen ervaring) dat je bij een merk als Panerai niet over de kwaliteit van het uurwerk hoeft in te zitten.

Die met geperst deksel en 30 meter waterdicht ?
Een aanfluiting !

6 likes

Je bedoelt de 1005 en de 776? Waarom is het een aanfluiting?

1 like

Wat is er een aanfluiting louter het feit dat een horloge maar 30m waterdicht is of dat er een geperst achterdeksel op zit?

Men moet ook eens kijken waarvoor een horloge ontworpen is, in de stad en op bureel heb je aan 30 meter echt voldoende, voor wateractiviteiten kijk je dan beter naar een ander horlogeā€¦

Ik heb ook verschillende horloges met maar 30 meter waterdichtheid onder andere een Omega Deville Orbisā€¦ is dit dan ook een aanfluiting?

Panerai heeft een rijke duikers history dus als ze komen met een horloge met deze specs dan kan je dat best een aanfluiting vinden.

4 likes

Ja maar als iemand een horloge mooi vindt is het nogal cru omdat zo maar te schrijven, het kan zijn dat een horloge niet aan jouw verwachtingen voldoet maar daarom schrijf je nog niet dat dat een aanfluiting is.

Heeft je moeder je nooit geleerd ā€œals je niet iets goed kunt zeggen is het beter om je mond te houdenā€. Niet elk horloge is onze smaak, niet elk merk is een merk dat we willen maar ik denk dat we wel moeten kunnen begrijpen dat anderen dat wel willenā€¦

2 likes

Flieger63 geeft een goed advies, het horloge dat maar 30 meter waterdicht is heeft het gewoon niet, het is on-panerai zeg maar daarnaast heeft mijn moeder niet te maken met een horloge discussie.

Een Panerai die geenechte een duiker is moet je gewoon niet kopen, het is een toolwatch merk en zo moeten ze ook blijven, en voor je het weet zit je met een onverkoopbaar model mocht ts er ooit van af willen.

4 likes

Waar, maar een toolwatch hoeft niet per se waterdicht te zijn.

Denk dat dit iets is wat je beter aan Panerai zelf hoort over te laten.

Voor zover ik zie gaan ze tot 100 meter en niet tot 30. Blijft mijn vraag: waarom zijn deze modellen een aanfluiting? Ben oprecht geĆÆnteresseerd in kritische ervaringen!

1 like

Overigens heb ik een Breitling superocean die tot 2 kilometer diepte kan. Ik moet bekennen dat ik de 8 meter nog niet gehaald heb :wink:

1 like

Er zijn een aantal laatst uitgekomen die 30m ā€œwaterdichtā€ zijn, wat feitelijk nog niet eens spatwater dicht betekend. Dat is een flinke domper als je het mij als Panerai liefhebber vraagt.

Wat betreft de betrouwbaarheid kan ik er niet zoveel over zeggen, ik heb een 312 nu een jaar of 3 en die doet het prima. In het Panerai topic word er ook weing geklaagt over het merk qua betrouwbaarheid.

Veel succes met je keuze en zoektocht! En als je een goede deal voor een nieuwe wilt dan heb ik nog wel een tip via pm.

3 likes

Thx! Ik neem vanavond ff contact op

1 like

Een duiker met 30 meter waterdichtheid vind ik een aanfluiting .
De uurwerken zullen vast heel goed zijn !

Er werd toch om onze mening gevraagd ?
En ik kan me best goed uitdrukken , daar heb ik geen hulp bij nodig :wink:

2 likes

En een hele mooie pure Panerai 1950 case in nieuwstaat in het blauwe gedeelešŸ˜ spam alert

Ja maar je mening kun je dus inderdaad op verschillende manieren weergeven, je kunt zeer bot stellen dat iets een ā€œaanfluitingā€ is of je kunt schrijven dat je denkt dat een horloge dat slechts 30 meter waterdicht is geen goede vertegenwoordiger is voor een merk dat groot geworden is door duikhorloges te makenā€¦ Uiteindelijk schrijf je hetzelfde alleen is de manier waarop net iets vriendelijker voor de liefhebber van het betrokken horloge. Ik hoop werkelijk voor jou dat als je ooit een horloge komt voorstellen de leden van het forum wat vriendelijker zijn voor jou en je horlogeā€¦

1 like

Ja zo zou je het ook kunnen zeggen maar ook op mijn manier .
Iemand vraagt mijn mening VOORDAT hij iets gaat kopen .
Dan ben ik graag duidelijk !
Ik heb niets tegen Panerai .
Ik heb er zelf twee gehad , mooi merk met eigen identiteit .
Juist daarom vind ik de waterdichtheid tot slechts 30 meter een aanfluiting voor een panerai.
Mijn mening dus !

4 likes