Panerai

Kameraden, Lex watch heeft een panerai in de aanbieding die uit Turkije komt, daar is afgestempeld. Wat vinden jullie daarvan?

Tja, ik twijfel natuurlijk niet aan de echtheid, maar ik zou deze toch niet willen hebben.
De bekende EU landen hebben bij mij de voorkeur.
Welk type is het?

René

Niks

Sparks Schreef:

Niks

:smiley:

tja… vooroordelend :wink:

Lex is prima, geen enkel probleem

Ik twijfel niet aan de kwaliteit van Lex, gewoon schrik voor bij een eventuele doorverkoop.

dat zou kunnen :wink:

zoveel mogelijk papieren, rekeningen etc en het valt wel mee

welke is het eigenlijk, ik zie alleen maar nieuwe

schmeink Schreef:

tja… vooroordelend :wink:

Lex is prima, geen enkel probleem

Leuk kado voor Gekke Geertje :smiley:

Wat maakt het in hemelsnaam uit in welk land het uurwerk oorsponkelijk verkocht is (danwel afgestempeld). Ik heb een horloge afgestempeld in Helsinki. Officiële dealer van het merk incl. garanties. Komt toch echt uit dezelfde fabriek hoor!

Het maakt in zoverre uit dat bij doorverkoop er toch altijd weer mensen zijn die minder interesse hebben in een horloge dat in een “vreemd” land is uitgeleverd. Duiters bijvoorbeeld stellen erg veel prijs op een horloge dat “Duits geleverd is”.

Pam320, is nieuw maar afgestempeld in Turkije. Mooie prijs wel, ben aan t twijfelen.

De besparing die je nu kunt pakken zal vast opwegen tegen eventueel wat lagere verkoopprijs als je hem weg wilt doen.

hcptdg Schreef:

Duiters bijvoorbeeld stellen erg veel
prijs op een horloge dat “Duits geleverd is”.

Dat is niet altijd zo geweest :slight_smile:

Sorry erg fout, ik weethet, maar kon het niet laten.

mcfr Schreef:

Sorry erg fout

Mee eens.

Ik denk dat er in Turkije meer echte Pams verkocht worden dan in Nederland.
Zeker Istanbul is veel meer een wereldstad dan Amsterdam (Grootste stad van Europa, nr. 4 op de wereld).

Tja… Turkije is geen EU land, het horloge zou dus officiëel ingevoerd moeten zijn (BTW afdracht e.d.). Volgens mij is het echter wel zo, dat als je bij bijvoorbeeld Lex Watches koopt, hun factuur jouw vrijgeleide is en je deze probleemloos kunt overleggen als je bij terugkomst van vakantie hierom wordt gevraagd.

Eddy C. Schreef:

Tja… Turkije is geen EU land, het horloge zou
dus officiëel ingevoerd moeten zijn (BTW afdracht
e.d.). Volgens mij is het echter wel zo, dat als
je bij bijvoorbeeld Lex Watches koopt, hun factuur
jouw vrijgeleide is en je deze probleemloos kunt
overleggen als je bij terugkomst van vakantie
hierom wordt gevraagd.

Kijk inderdaad of het een marge horloge is of niet. Als het een marge horloge is zou je kunnen vragen naar de eerdere aankoopbewijzen. Zo weet je of het horloge correct is ingevoerd of niet zoals Eddy al aangeeft.

gewoon doen … maakt niets uit.
panerai is panerai of het nu uit nederland komt of turkije …
en bij verkoop?? … waarom moet dat uitmaken??

Heb je dat ooit meegemaakt dat je er “eerdere aankoopbewijzen” bij krijgt? Keep on dreaming.

Ik heb het toch niet gedaan, ik heb bij een officiële dealer eentje gekocht… Bedankt voor alle reacties !