Panerai

Heren,

Graag uw advies:

Ik kan onderstaand horloge kopen en claimt dat ie echt is. Is dat ook zo…???


groet,

Patrick

Beste Patrick,

Laat niemand van een foto je adviseren over de echtheid van deze panerai, ik denk dat dat niet mogelijk is, tenzij iemand meteen ziet dat het een nepper is, ik zou ermee naar een panerai dealer gaan of een echte kenner om je vraag beantwoord te krijgen.
Gr.
Guus

Hoi Guus,

Bedankt voor je advies !!! Ik had dat inderdaad ook zelf bedacht. De prijs is dermate interessant dat ik me wil orienteren, alvorens er heen te rijden !!!

Groet,

Patrick

Foto van de achterkant helpt ook.
Verder is 't bevestigen dat een klokje nep is altijd makkelijker dan bevestigen dat hij echt is… er zijn beangstigend “goede” neppers.

groet
mark

Onmogelijk op deze manier, foto van de achterkant zou helpen, vragen naar papieren is ook aan te raden, checken bij een Panerai-dealer zou geen bezwaar mogen zijn voor de verkoper.

Op het eerste gezicht zie ik geen fake kenmerken, maar zolas eerder gezegd, er zijn de laatste tijd akelig goed gelijkende fakes op de markt dus pas op.

Verder kan de prijs een waarschuwing zijn, een aanbod dat te mooi lijkt om waar te zijn is dat waarschijnlijk ook :wink:

Succes, en laat ons weten hoe het afloopt.

Ruud

Heren,

bedankt voor de c.q. alle input. Ik heb de verkoper gevraagd om een foto van de achterkant. Als ik deze heb ontvangen, dan zal ik deze posten.

Groet,

Patrick

Let wel dat het enige dat jullie van een foto verifieren is of de foto een originele panerai betreft.

Zoek een panerai dealer in de buurt die bereid is om de echtheid te verifieren en stel vervolgens aan de verkoper voor om daar langs te gaan.

Indien hij daartoe bereid is lijkt het me de moeite van de rit iig waard.

In mijn optiek bepalen de omstandigheden de echtheid.
Het horloge zelf is met de huidige imi’s bijna niet meer genoeg.
De combinatie horloge, papieren, verkoper, verhaal en geschiedenis maken het plaatje compleet.
In dit geval; met het horloge én de verkoper naar de winkel gaan waar het gekocht is. Eens kijken wat er dan gebeurt…
Jur

Ik ben niet heel erg thuis in de Panerai’s, maar ik denk toch dat ik aan de foto iets herken wat niet normaal is bij de afwerking van een origineel. Het asje van de kroonontgrendeling is niet gelijk aan de bovenkant van de kroonbeugel. Kijk voor het vergelijk maar een op de site van Panerai.

Groet,
Mark

Kom, vertel ons de vraagprijs. Vaak is dat al een goede indicatie :slight_smile:

Hier mijn oude PAM111H. Waar zit 'm volgens jou het verschil ?

Groet
Mark

Heren,

ik heb de verkoper specifiek naar een foto van de achterkant gevraagd. Die zou ik nog krijgen. De vraagprijs is € 2100,- Hij laat overigens niets los over dozen en/of papieren.

Ik denk dat ik het, aangezien het een wat warrig verhaal is, maar even laat schieten !!!

Bedankt voor alle input.

Groet,

patrick

Vroegah :wink: bij CMG, hadden ze bij sollicitatie procedures het motto “Any Doubt out”. in het Latijn is het geloof ik “In dubio abstine”.
Ook mijn rijinstructeur zei altijd, weer in andere context, “als je het niet zeker weet, niet doen”

Bij dit soort bedragen zou ik nooit gokken, tenzij je zeker weet dat de verkoper betrouwbaar is, en bij gebleken valsheid restitutie geeft.

Tenzij je natuurlijk een Ru$$ische oliebaron bent ofzo :slight_smile:

Groeten,

Martin

2100euri is een hoop centjes. Bij twijfel niet inhalen dus :slight_smile:
Ik denk wel dat het een realistische prijs is voor een echte van dit type, dus wat dat betreft zou het wel weer kunnen dan…

Dat lijkt me een goede beslissing. Met zulke bedragen kan je beter niet in zee gaan met iemand die moeilijk/vaag doet.

Mijn advies, bij twijfel…niet doen.

Volgens mij is dit het verschil.

Bij jouw exemplaar zie ik dat vrijwel gelijk zitten met de bovenkant van de beugel, maar…misschien is het ook wel te ver gezocht.

Groet,
Mark

hallo Patrick,
ik kan mij niet voorstellen dat iemand die dit horloge te koop aanbied niet meer in het bezit is van de daarbij behorende papieren(aankoopbon,certificaat van echtheid enz)Als je een auto koopt krijg je daar normaal toch ook papieren bij??
Ik kan me voorstellen dat je bij een "oud horloge"niet altijd de papieren,doos.aankoopbewijs kan leveren maar bij deze "dure jongen"die volgens mij nog niet zo heel oud is,moet dat toch minstens mogelijk zijn.

Mvg Dennis

Zonder papieren kannie prima echt zijn. Als je iemand berooft van z’n Pam, heeft hij meestal niet de papieren bij zich. :smiley:

Groeten,

Martin

Beste patrick,

Er zijn nu meerdere forumleden die hebben geadviseerd om de echtheid te laten verifieren door een expert. Heb je dit voorgestelt aan de verkoper, zo ja, hoe reageert hij hierop? Dat is het antwoord op de vraag.

VrGr,

Vncnt